Thuiskomer, dus niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 14:31 #1420831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere band
Misschien een ideetje:
In het kader van breedte, kun je toch ook een nieuwe band laten monteren in dezelfde maat als die nu op je thuiskomer zit? Zit je op dezelfde breedte, met een nieuwe band...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 14:48 #1420832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het schijnt dat er een ongebruikelijke, en inmiddels behoorlijk lastig verkrijgbare, maat band op de velg van de thuisbrenger zit. Ik dacht dat het probleem vooral zat in maten icm draaggetal. Maar dat heb ik ooit ergens gelezen en verder nooit zelf nagevraagd.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 16:01 #1420836 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Er past gewoon een volwaardig
Er past gewoon een volwaardig wiel op de plek van de thuiskomer. Ik heb nog twee Adhara-velgen staan. Bandjes zijn redelijk. Dus ik kan a vier tientjes per wiel twee mensen voorzien van een fatsoenlijk wiel om thuis te komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2015 09:49 #1420868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Banden genoeg
Met een LPG tank staat het reservewiel rechtop en ook daar kan inderdaad een normaal wiel staan. Waar het mij om gaat, is die paar centimeter extra breedte van de laadruimte die je krijgt als je een thuiskomer rechtop zet. Behalve het volwaardige reservewiel dat origineel met de auto is meegeleverd heb ik ook nog vier winterbanden in de schuur. Reservewielen genoeg dus!
Er zijn mensen die nooit een lekke band hebben, maar ik ben zo eens in de twee, drie jaar (50 - 75K) toch wel een keer aan de beurt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2015 20:12 #1420888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grappig en interessant dat de
grappig en interessant dat de discussie over wel of geen volwaardig reservewiel gevoerd wordt, terwijl het in dit individuele geval gewoon om slecht rubber gaat....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2015 08:03 #1420901 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee individuele gevallen
Mijn verhaal was/is vergelijkbaar, tot en met de profiel-scheur-foto's aan toe. Staat ergens op de site :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2015 08:59 #1420903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja zo heb ik de thuiskomer
Tja zo heb ik de thuiskomer ook aangetroffen in de auto. Gelukkig was het niet omdat ik hem nodig had maar omdat ik de spanning een keer wild controleren. Zie je maar weer dat niet alles aan onze bakstenen het eeuwige leven heeft...

Achteraf gezien (heb ook het reservewiel rechtop staan) ziet een lichtmetale velg er toch ook wel mooier uit als die in het zicht staat.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC