Zorgen over illegale sloop auto’s

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2015 07:55 #1418803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dependance in Duitsland...
Ik zie een dependance van onze mooie vereniging ontstaan: www.volvo700verein.de waar alle te demonteren auto's eerst naar toe worden geëxporteerd en daarna worden ontmanteld door toegeweide deskundige leden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2015 23:21 #1418828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch hè,
toch hè,
Ik lees inderdaad de argumenten van de stiba
Maar toch raar eigenlijk dat een apparaat wat van mij is, ik niet in stukjes mag bewaren.
Maar goed, zo is het nu eenmaal

Export kan nu nog maar zal ophouden.

Ik vind de vraag van Jeroen wel heel interessant , hoe compleet moet een auto zijn?

Leeg karkas?

Dan mis je alleen de 200 euro wat een banger bied, maar dan komen veerpoten en remmen tenminste wel gebruikt beschikbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
04-06-2015 21:44 #1419025 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic onvolledig voertuig
Op de rdw site wordt ook (indirect) vermeld
Een demontage bedrijf moet ook een onvolledig voertuig accepteren.
kan dus betekenen gewoon slopen.
verkopen aan een banger overschrijven en schorsen
er na de race naar de sloop brengen.
Deze inleveren en je krijgt een vrijwaring.
of idd zoals hierboven het vinnummer, type plaatje kenteken platen en de papieren zou genoeg moeten zijn.

Zou zelfs een voordeel kunnen opleveren, gooi alle gedemonteerde onderdelen die normaal afgevoerd worden in een winkelwagentje of zoiets hang de platen, typeplaatje en vin eraan. En je bent de pruttel ook nog eens gratis kwijt. Bij de stort moet je ervoor betalen :-)

Maar de simpelste manier is dus gewoon export voor de 10.77 euro

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
25-07-2015 00:27 #1420150 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic export
Export is geen probleem.
Vorige week een 760 voor export aangeboden.
platen en papieren en legitimatie naar de rdw meenemen.
10,75 euro betalen enna 10minuten weer naar huis.
Geen probleem.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2015 17:59 #1421431 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Sloop valt wel mee...
Als ik dit zo lees valt het slopen in eigen beheer alsnog te doen...

www.rdw.nl/Particulier/Paginas/U-heeft-u...en%20of%20demonteren

Demonteren en chassis inleveren of melden 'heb vin niet meer, meld a.u.b. af' moet nog gewoon kunnen. Het gast vast om de 150,= afmeldvergoeding die de slopers mislopen nu.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 10:42 #1421615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft iemand een goed contact
Heeft iemand een goed contact met een sloper?
Lijkt er op als je een chassis deel inlevert met een chassis nummer dat het dan ook in orde is. Maw als je dat stukje er uitzaagt en inlevert zou genoeg moeten zijn?
Misschien iemand die dat een keer kan vragen bij een sloop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 11:20 #1421621 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic We hebben het weleens
We hebben het weleens andersom geprobeerd: een koets inleveren waarvan het gedeelte met chassisnummer eraf gezaagd was. De sloper wilde wel de koets, mar niet de verantwoording voor het kenteken nemen, ook niet toen het chassisnummer-stukje los alsnog aangeleverd werd.
Ik denk dus, dat daar wel ergens een grens ligt, maar kan hem niet benoemen.
Het kenteken in kwestie is vervolgens voor sloop in eigen beheer aangemeld (de route die nu niet meer kan).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 12:21 #1421627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en als
De slopers nu woekerprijzen gaan rekenen. Ja je mag hem bij mij inleveren een kaal chassis maar ipv oud ijzer geld mag je gaan betalen. Denk dat de export mogelijkheid ook nog wel gaat veranderen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 15:54 #1421647 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Oneerlijk
Ik blijf maar zitten met het volgende: stel ik hoop het natuurlijk niet, dat iemand mijn tip-top onderhouden 940 in puin rijdt. Het was ook juridisch zijn schuld. Dan zie ik nu het volgende gebeuren. Ik koop een andere 940 tweedehands. Mijn huidige 940 zit vol met nieuwe volvo-originele onderdelen, die ik eerst voor veel geld bij de dealer nieuw heb gekocht en ik nu of bijna weggeef aan de sloper die zich er rijk mee rekent. Of die ik voor veel geld een tweede keer kan kopen bij diezelfde sloper om mijn "nieuwe" 940 weer wat mee op te knappen. Sorry, maar ik kan er niet bij, dat iemand zoiets verzonnen heeft en dacht ja... dat kunnen we best verantwoorden.

Cor-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 16:56 #1421652 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Millieu
Milieu en "illegaal slopen" zijn beide aangedragen door de 'hogere heren' om dit besluit te bewerkstelligen. Volgens de aangedragen gedachtegang is een particulier niet in staat om netjes en millieuvriendelijk een auto te slopen en de voor het milieu schadelijke stoffen netjes af te voeren. Ook is niet te controleren of dat wel gebeurt. Een bedrijf is elke dag bezig, gespecialiseerd in sloop en te controleren of ze zich wel aan de milieu regeltjes houden.

Ook is aangedragen dat de gespecialiseerde bedrijven best veel geld misliepen hierdoor, dus twee vliegen in één klap. Milieu wordt geholpen en de bedrijven krijgen een 'economische' boost sinds auto's nu alleen nog maar door hen gesloopt mogen worden.

Een ander punt was "illegaal" slopen. Auto's kon je kopen en zelf afmelden, om vervolgens door te kunnen verkopen en de auto's waren dan niet meer traceerbaar. Een ander kenteken erop plakken en hoppakee bv. Ook onderdelen zoals motoren en versnellingsbakken of dure opties konden "op de zwarte markt" worden verkocht. Ook veel onttraceerbaar geld.

Beetje mijn idee uitgelegd over hoe en wat enzo ter verduidelijking.
Best sterke argumenten om zo'n besluit er bij de rdw dan doorheen te krijgen.

Het idee van Arjan vindt ik ook wel leuk, of het mogelijk zou zijn om gewoon een kaal chassis aan te leveren bij een erkende sloop.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD