Marktverkenning volgende 940
- Mark Franken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 21:00 #1420849
door Mark Franken
Beantwoord door Mark Franken in topic Al een andere gekocht?
Hoi oudevolvo, al een keuze gemaakt?
Ik ben mijzelf vergelijkbaar aan het orienteren, ik heb nu een luxe (voor mijn doen) 945 b230FK uit 95 (automaat, leer, ECC) met 380K aan kilometers. Nog lang niet toe aan een pensioen. Alleen nu ga ik binnenkort meer km rijden (20K per jaar) en lijkt mij een LPG g3 installatie aantrekkelijk. Met het oog op de toekomst, gok ik nog een jaar of 3 a 4 met de 940 te willen rijden.
Ik zit in dubio of een nieuw aan te schaffen g3 installatie (kosten 1600euro?) afweegt tov een andere 940 (met dezelfde luxe of meer) waar al reeds g3 in is toegepast. Afschrijving hebben we natuurlijk niet meer op deze wagens, maar is deze investering economisch nog verantwoord (financieel gezien wel, als we nog 4 jaar 20K gaan rijden)?
Voordelen voor de laatste optie: geen aanschaf nieuwe installatie (kostenbesparend)
Nadeel: je weet niet wat je terugkoopt (onderhoud enz.)
Hebben jullie nog meer ideeen om de keuze te vergemakkelijken?
Ik ben mijzelf vergelijkbaar aan het orienteren, ik heb nu een luxe (voor mijn doen) 945 b230FK uit 95 (automaat, leer, ECC) met 380K aan kilometers. Nog lang niet toe aan een pensioen. Alleen nu ga ik binnenkort meer km rijden (20K per jaar) en lijkt mij een LPG g3 installatie aantrekkelijk. Met het oog op de toekomst, gok ik nog een jaar of 3 a 4 met de 940 te willen rijden.
Ik zit in dubio of een nieuw aan te schaffen g3 installatie (kosten 1600euro?) afweegt tov een andere 940 (met dezelfde luxe of meer) waar al reeds g3 in is toegepast. Afschrijving hebben we natuurlijk niet meer op deze wagens, maar is deze investering economisch nog verantwoord (financieel gezien wel, als we nog 4 jaar 20K gaan rijden)?
Voordelen voor de laatste optie: geen aanschaf nieuwe installatie (kostenbesparend)
Nadeel: je weet niet wat je terugkoopt (onderhoud enz.)
Hebben jullie nog meer ideeen om de keuze te vergemakkelijken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 21:22 #1420854
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
Als ik blij was met een huidige auto zou ik er al heel snel voor kiezen om daar LPG in te bouwen. Gewoon omdat je weet wat je in huis hebt. En dan is je LPG installatie ook nog eens met garantie (meetsal 2 jaar). Maar ik ben dan ook iemand die eerder kiest voor geen gezeik tegen meerprijs dan voor elke laatste cent besparen als het kan.
Zoals engelstaligen zo mooi zeggen YMMV (your mileage may vary, ofwel, jouw ervaringen kunnen anders zijn).
Succes met de keuze.
Zoals engelstaligen zo mooi zeggen YMMV (your mileage may vary, ofwel, jouw ervaringen kunnen anders zijn).
Succes met de keuze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 17:03 #1420874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alos je tevreden bent
Als je tevreden bent, gewoon met deze auto verder gaan, je hebt er per slot al geinvesteerd. bij een andere moet je maar weer afwachten G3 erin laten bouwen, en door!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 17:11 #1420876
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zou ook in je huidige auto G3 in laten bouwen. Van een auto waar al 10 jaar een LPG installatie ligt wordt je ook niet snel blij, met kans op allerlei storingen. Vroeger is veel Vialle LPi ingebouwd, als het om een estate gaat zou ik liever voor een andere G3 installatie gaan zodat je actieradius op LPG veel groter is.
Al lijkt 1600 euro mij een vrij lage prijs voor een goede G3 installatie.
Veel meer luxe lijkt me eigenlijk niet te krijgen, als je al leer en ECC hebt. Of je moet al doelen op wat laatste verbeteringen in het laatste modeljaar. Dingetjes als CC kun je evt. zelf ook nog gemakkelijk inbouwen.
Al lijkt 1600 euro mij een vrij lage prijs voor een goede G3 installatie.
Veel meer luxe lijkt me eigenlijk niet te krijgen, als je al leer en ECC hebt. Of je moet al doelen op wat laatste verbeteringen in het laatste modeljaar. Dingetjes als CC kun je evt. zelf ook nog gemakkelijk inbouwen.
Moderators: Jerry Stam