Marktverkenning volgende 940

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-02-2015 14:23 #1103289 door Lars Rengersen
Marktverkenning volgende 940 is gemaakt door Lars Rengersen
Als aanvulling op mijn advertentie: <a href=" volvo700vereniging.nl/content/gezocht-94...tate-1998-met-g3-lpg ">Gezocht: 940 estate 1998 met G3-LPG ook even een topic met reactiemogelijkheid.
Samengevat zoek ik dus een 940 station met G3 LPG handgeschakeld met airco en cruise control. Liefst ECC airco.
Ook het liefst modeljaar 1998 ivm 1800kg trekvermogen, maar een andere late met al wel laatste type M90 bak kan eventueel ook.
Bijrijders airbag zou een hele mooie optie zijn.

Ik dit topic zal ik de auto's plaatsen die mij aanspreken en ben ik benieuwd wat jullie ervan denken.
De eerste:

Gespot: <a href=" link.marktplaats.nl/m889205276 ">Volvo 940 2.3 IC LPT '97 Blauw lpg g3 handgeschakeld apk '16
Auto is van januari 1997 (dus helaas geen MY1998), heeft 421K op de teller en vraagprijs is 2250 euro.

Bijlage $_85.JPG niet gevonden


In de tekst staat "Airbags bestuurder en passagier", maar als ik het dashboard zo bekijk lijkt dat niet te kloppen.
Houtmotief vind ik niks, maar dat is vast aan te passen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2015 16:13 #1415984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Niet alle 940s van modeljaar '98 mogen 1800 kg trekken. Ik heb eentje gehad die 1600 mocht trekken. En er zijn er vast ook wel van eerdere modeljaren die ook 1800 aan mogen. Houtmotief kan erg gewoon uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2015 16:46 #1415985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Oude Volvo,
Hallo Oude Volvo,
als ik zo de specificaties lees van datgene wat je wilt, moet ik vaststellen dat je behoorlijk op de hoogte bent van de oudere Volvo's.
Deze op de advertentie ziet er goed uit. Wat wil je nu eigenlijk bevestigd hebben?
Gr. Joop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2015 16:48 #1415986 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bijrijders
Bijrijders airbag kun je zelf overigens niet gemakkelijk uitschakelen, er zit volgens mij nergens een schakelaar om dat te doen. Misschien iets om rekening mee te houden als je kinderen mee wilt nemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 17:41 #1416022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1800
Volgens mij konden alle limited edition MY98 allemaal 1800 kg trekken. Zij hadden standaard een versterkingsset.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-02-2015 18:36 #1416029 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic 1800
Dit geldt voor de handgeschakelde versies. De Volvo's met een automaat mogen normaliter 1600 kg trekken, behalve als ze een automaatkoeler hebben: dan wordt het 1800 kg.

groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 19:43 #1416032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
In het boekje staat inderdaad dat er boven de 1600kg de oliekoeler vereist is, daaronder wordt de koeler geadviseerd. Boven de 1600 kg is de verstevigingsset vereist.

Er is inderdaad een verstevigingsset die officieel gemonteerd zou moeten worden als je 1800 kg wilt trekken. Mijn sedan van modeljaar '98 (maar geen limited edition) met handbak mocht 1600 kg trekken. Mijn estate van modeljaar '98 en limited edition mag 1800 kg trekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-02-2015 20:33 #1416035 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verstevigingsset
Dank, interessante info!
Goede overweging dat de airbag niet zomaar uit te zetten is. De kinderzitjes staan echter sowieso al op de achterbank.

Bij mij roept het trekgewicht verhaal de vraag op: Is zo'n verstevigingsset ook op oudere modeljaren te plaatsen op een zodanige wijze dat je daarna bij de RDW je kenteken ook kunt laten aanpassen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2015 16:58 #1416054 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee, dat is hij niet.
Nee, dat is hij niet.

En het vervelende is: dat ligt niet aan Volvo, en niet aan de verstevigingsset: die is eenvoudig genoeg achteraf in te bouwen. Het ligt puur aan onze RDW, die weigert het trekgewicht ooit nog aan te passen na de eerste registratie. Er zijn ook auto's die geimporteerd zijn, die in het oorspronkelijke land veel meer mochten trekken dan op nederlands kenteken, puur omdat in de boeken van de RDW een lager getal stond...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-02-2015 12:00 #1416112 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Dan maar de juiste vinden...
Jammer dat de bureaucratie van de RDW de bottleneck is.
Dan maar meteen de juiste auto vinden.
Al is 1800kg trekken eigenlijk meer leuk om te hebben dan noodzaak.
Zo vaak trek ik geen aanhanger en eigenlijk is het dan ook alleen voor een autoambulance met auto erop.
Een Volvo Amazon op een trailer zit net iets boven 1600kg.

Ben wel benieuwd trouwens of het met een verklaring van Volvo bij de RDW wel zou lukken.....

Ik kwam deze nog tegen link.marktplaats.nl/m901331348
Op zich een leuke, 4 airbags, 1800kg, G3 en 425K voor 1950 euro.
Jammer dat hij grijs is.
En als ik <a href=" volvo700vereniging.nl/kletshoek/garage-r...-300km-met-mijn-auto ">dit topic lees, misschien beter om daar maar niet heen te gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD