Tesla versus baksteen: score 4 - 3 vandaag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2015 20:39 #1415922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik rijd elke dag in Zutphen
Met mijn bestelbus breng ik pakjes rond en zie in Zutphen vrij veel 945"s en 745"s rijden ook de 850 scoort hier goed.
De Tesla zie ik wel maar altijd dezelfde. Er is ook een straatje daar staan welgeteld 12 V70"s, en dat met maar 32 woningen.
Een echte Volvo straat.

groet Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2015 21:21 #1415926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic station
waar blijft de Tesla Estate met 2 kuub ruimte???? (en natuurlijk op te laden via groene stroom)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2015 02:17 #1415932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 0 - 1
0 - 1, da's de stand van vandaag. Ritje Steenwijk/Apeldoorn/Arnhem en 's nachts vice versa. Op de A32, zo rond 13.45u, een bordeauxrode 940 estate ingehaald, zo te zien ma met een bups kids (zwemles, partijtje, of gewoon een groot gezin) in een estate met derde bankje. Waarvan een jongetje bijna opsprong (zat dus niet in de riemen) om zijn duim groots op te steken naar mij. Of was het naar mijn 960? ;-) Met de paplepel ingegoten blijkbaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2015 23:02 #1415965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 tesla's!
Vandaag gespot bij Vd Valk Zwolle
3 Tesla's naast elkaar. Er zit daar een snellaadstation speciaal voor tesla's
Mooie auto's!
Mbt 7 en 940 rond Hattem geen 740's en binnen 500 meter 2 940's
1 met ruim 6 ton op de teller, als ik hem tegenkom bij het tankstation sta ik er 15 minuten langer en 1 werkpaard met een bordje werkverkeer op de achterruit. Velgen zonder wieldoppen en door alle zooi erg laag achter.
240's zijn hier meer en hele nieuwe en dure Volvo's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2015 23:06 #1415966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 - 1
Vandaag Emmeloord - Amsterdam en retour. Op de heenweg bij de Ketelbrug, zo rond 10 uur, onmiskenbaar een Volvo naderend van aan de achterkant. Of nee, een vroege Audi, nee een BMW, toch een Volvo? Bleek het een heuse 780 te zijn! (Sorry voor het beledigen van 780-rijders, ik herkende de achterlichten van een 7-/9-serie maar toch net niet helemaal). Dus een echte 780!!! Grote grijns naar de bestuurder; iemand van hier?
Die Tesla op de terugweg kan wat mij betreft bij lange na niet tippen aan de schoonheid en 'eenvoud' van de 780.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2015 07:38 #1415973 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi hé, een 780 in het wild!
Mooi hé, een 780 in het wild! dat gebeurt bijna nooit. Ooit kwam ik, in mijn 780 rijdend, een andere 780 in het wild tegen. Dan moet je zwaaien en knipperen.

Weet niet of Tesla's dat ook doen?

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 09:01 #1416006 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Amstelveen/Amsterdam
Hier is dat geen echte vorm van competitie. Je wordt hier doodgegooid met Tesla's meer nog dan met die oude bakstenen van ons. Die worden zeldzamer... Al die Tesla taxi's gooien een behoorlijke steen in de vijver van een wedstrijdje Tesla/2.7.9 serie.

Cor-Jan

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 11:05 #1416011 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Da's inderdaad logisch. In
Da's inderdaad logisch. In ritjes vanaf Drenthe naar het wilde westen, kan de baksteen nog goed meekomen. Maar dat ze zeldzaam worden, da's zeker.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 11:30 #1416013 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Zijn er ook wel veel op Schiphol
"In totaal gaan 167 volledig elektrische taxi's rijden vanaf Schiphol, zoals eerder dit jaar is vastgelegd bij de aanbesteding van de voornaamste opstapplaats voor de aankomsthal".

Ik heb laatst een keer meegereden in zo´n Tesla. Best een ervaring zo´n iPad scherm en vooral het afrolgeluid van de banden en verder niets.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2015 16:47 #1416052 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tesla estate: kijk, dan wordt
Tesla estate: kijk, dan wordt het pas echt interessant!
Hoe leuk ik de bakstenen ook vind: met mijn kilometrages is het een aflopende zaak om daar dagelijks in te blijven rijden. En Tesla's zijn de eerste electrische auto's die interessant zijn, dat wil zeggen: die een actieradius hebben waarmee ik zonder bijtanken woon-werk afstanden kan rijden, ik vind ze dus best interessant.
Ook het ontbreken van een hoop lawaai past me prima: wat ik in de 940 het meeste mis is de stilte van de V90 (en van de BMW V8).

Maar voorlopig zijn Tesla's nog best duur in aanschaf, en blijf ik dus het handjevol bakstenen tussen Emmen en Amsterdam versterken. Ik kom er overigens dagelijks wel twee of drie tegen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC