Autoweek; 740 turbo versus S60 polestar

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2015 19:43 #1103162 door Jerry Stam (GAST)
Autoweek; 740 turbo versus S60 polestar is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Waarde Volvisti, Een erg leuke video op Autoweek met onze clubgenoten Irene en Jeroen. Moet je zien! www.autoweek.nl/video/4411/geschiedenisles-volvo-740-turbo
<a href=" www.autoweek.nl/video/4411/geschiedenisles-volvo-740-turbo "> </a>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2015 21:16 #1415381 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Mooi alternatief
Eventueel zou ik ook nog wel mijn 940 beschikbaar willen stellen wanneer de station getest moet worden :P
Door diverse autojournalisten wordt de Polestar zeer positief ontvangen, maar wordt vervolgens vaak onderuit gehaald op de prijs helaas.

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2015 22:29 #1415384 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Polestar
Als het om de S/V 60 Polestar gaat kun je eigenlijk alleen maar zeggen "het was altijd al wat duurder om een bijzondere smaak te hebben". Of zoals een vriend van mij nog wel eens zegt - beter te duur dan niet te koop -. Vind zelf beide auto's heel mooie karakterbakken.

Wim Pothoven/ lid 1409
740 GL (géén polestar)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2015 09:15 #1415386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ???
Leuk filmpje hoor......
Maar...... 190 PK?...... Teller loopt tot 240 en hij loopt de teller uit?
Haha.... In je dromen zeker......
Misschien ook even langs dat andere onderdeel van Autoweek..... De rollenbanktest......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2015 09:30 #1415387 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeroen
Jeroen heeft de Volvo Turbo+ kit in zijn auto. Origineel Volvo accessoire die volgens de accessoiregids 190 pk geeft. Of er na bijna 25 jaar nog alle 190 pk van over zijn is misschien discutabel maar het zal wel aardig in de buurt komen. Of die 240 km op de teller ook 240 km op de GPS zijn zal eveneens de vraag zijn maar 200+ lijkt het me zeker (en waarschijnlijk iets van 220??).

Dus ik geloof het zeker wel.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2015 14:41 #1415402 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Hemeltje
Wat een mispunten, proberen ze de minpuntjes van de auto in beeld te brengen.
Een nieuw hemeltje zou de 740 niet misstaan. Een stukje achterbumper ook niet. Is de auto weer in concours staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2015 22:14 #1415419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fotografie
My thoughts exactly, Adrian!

Ik heb AW Classics erg hoog zitten qua inhoud, fotografie, kennis van zaken e.d.
Volgens mij proberen ze zo hard mogelijk om auto's met origineel NL-kenteken in hun reportages te krijgen.
Dat getuigt van een bepaald purisme, heel goed. Bas van Putten is bovendien een van mijn favoriete schrijvers.

Goed, genoeg lof. Want toen ik het artikel zag met Jeroen's auto viel mijn mond open. Een domper qua fotografie.
De Turbo van Jeroen verdient beter met z'n blauwe koets. De focus ligt wel erg op het nogal donkere interieur.
Als je dan over Turbo's schrijft, plaats dan ook een paar goeie actiefoto's van opa met z'n kleinzoon...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2015 22:35 #1415420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja van die aap en die ring ;
tja van die aap en die ring ;)

je ziet t kleurverschil op de motorkap ook nog steeds ;), en idd een goed gebruikte occassion, word tijd om als liefhebber daar flink wat aandacht aan te geven

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-01-2015 00:53 #1415422 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Apekool
Na 25 jaar is het heel aannemelijk dat van die oorspronkelijke 190 pk's in Jeroen zijn auto er inderdaad een stuk of 15 definitief op stal blijven staan. Maar ook met 190 of zelfs ruim 200 pk loopt een aerodynamische misbaksel dat de 700/900 (gelukkig maar) ontegenzeggelijk is, beslist niet veel harder dan 235 km/u. Echte kilometers, welteverstaan. En dan alleen in motorisch optimale conditie, met wind mee en voor een turbo altijd prettig, lekker koel, vochtig weer. En voldoende ruimte, want het kost boven de 210 km/u wel de nodige vrije tijd. In de 'tamme' uitvoering leverde mijn geprepareerde 960 (B204FT) op de rollenbank 287 pk en 380 Nm. Tot 230 reed ik redelijk moeiteloos BMW's en allerlei dikke Audi's los (Autobahn) . Daarboven ging het aanzienlijk minder rap. Niet vaak boven de 240 gereden. Ten eerste omdat het behoorlijk wat tijd kost om de 245 te halen in een baksteen, ook met +250 pk. Maar vooral omdat - zelfs in goede conditie - de geometrie van de wielophanging van een +25 jaar oude Volvo 700/900 bij dergelijke snelheden weinig vertrouwenwekkend aanvoelt. Om nog maar te zwijgen van de remcapaciteit... Wel eens een noodstop moeten maken bij 190 km/u? Liever niet in een 700/900 serie met standaard remmen. Conclusie: de klok uit met 190 pk: apekool.
Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-01-2015 01:52 #1415424 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Leuk
Maar inderdaad aardig filmpje van een auto waar Volvo er maar heel weinig van zal verkopen, vrees ik. En precies vanwege de reden die Jeroen ook aanvoert: praktische bruikbaarheid. Voor dat geld moet een auto zo'n beetje alles kunnen. Op z'n minst met kerst een boom naar huis kunnen brengen...

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC