Laatste adem 940 maar welke auto zal hem vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2015 18:52 #1103155
door V700 register
Laatste adem 940 maar welke auto zal hem vervangen? is gemaakt door V700 register
Dag allemaal,
Dit weekend starte mijn 940 niet meer. Normaal gezien niet zo een groot probleem. Ik zoek uit wat er mis is en los dit op. Nu dit maal was het anders, het geluid dat er uit kwam was ver van normaal.
Dus heb ik heb naar de lokale garagist gebracht en maandag weet ik of hij zijn laatste adem heeft gegeven of niet.
Hoe graag ik mijn 940 ook heb, heb ik ook de drang voor iets nieuwers en is dit misschien het uitgelezen moment.
Nu vind ik heel wat volvo V50's online tussen de 5000 en 10000 euro met heel wat kilometers. (tussen 100.000 en 200.000)
Nu vraag ik mij af of dit goede wagens zijn. En of de kilometers stand bij deze wagens veel uit maakt.
Heeft iemand ervaring met de V50?
En volgende vraag...
Wat met de 940? Het is mijn eerste wagen en heb deze gekregen van mijn ouders die hem al hebben sinds mijn 3 jaar.
Ik zou hem dus niet graag zien weg gevoerd worden met een grijpkraan....
Verkoop ik best onderdelen apart of is er iemand die in belgie woont die er wat kan me aanvangen.
Alles hangt natuurlijk af wat het oordeel is van maandag.
Alvast bedankt.
Sébastien
Dit weekend starte mijn 940 niet meer. Normaal gezien niet zo een groot probleem. Ik zoek uit wat er mis is en los dit op. Nu dit maal was het anders, het geluid dat er uit kwam was ver van normaal.
Dus heb ik heb naar de lokale garagist gebracht en maandag weet ik of hij zijn laatste adem heeft gegeven of niet.
Hoe graag ik mijn 940 ook heb, heb ik ook de drang voor iets nieuwers en is dit misschien het uitgelezen moment.
Nu vind ik heel wat volvo V50's online tussen de 5000 en 10000 euro met heel wat kilometers. (tussen 100.000 en 200.000)
Nu vraag ik mij af of dit goede wagens zijn. En of de kilometers stand bij deze wagens veel uit maakt.
Heeft iemand ervaring met de V50?
En volgende vraag...
Wat met de 940? Het is mijn eerste wagen en heb deze gekregen van mijn ouders die hem al hebben sinds mijn 3 jaar.
Ik zou hem dus niet graag zien weg gevoerd worden met een grijpkraan....
Verkoop ik best onderdelen apart of is er iemand die in belgie woont die er wat kan me aanvangen.
Alles hangt natuurlijk af wat het oordeel is van maandag.
Alvast bedankt.
Sébastien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2015 19:10 #1415330
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De V50 diesels staan nogal
De V50 diesels staan nogal slecht bekend... De benzine V50's zijn prima.
Veelal is een 940 voor weinig geld goed te repareren. Dus daar zou ik niet te snel afscheid van nemen.
Veelal is een 940 voor weinig geld goed te repareren. Dus daar zou ik niet te snel afscheid van nemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2015 20:46 #1415335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic v50 is een nogal krappe auto
v50 is een nogal krappe auto
basis is een ford focus . ik ben er niet weg van zeker niet de eerste bouwjaren.
basis is een ford focus . ik ben er niet weg van zeker niet de eerste bouwjaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 10:46 #1415355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, dat vraag je hier...
Tja, dat vraag je hier....mijn ervaring met de V50 is prima, kennis van ons heeft er al jaren eentje en die heeft er echt nooit problemen mee. Rijd prima, niet zo fijn kwa wegligging als een V 70, maar echt prima te doen hoor. Is overigens een diesel, die V50, een D2. heb wel gehoord dat de D5 beter is. Maar er gaat natuurlijk niets boven een 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 11:12 #1415357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom zou je een KLEINE volvo kopen?
Das net zo iets als een GROTE fiat.....
gewoon niet doen slaat nergens op
Rob
gewoon niet doen slaat nergens op
Rob
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 11:30 #1415358
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Wat is er stuk?
Niet starten, raar geluid
Distributie geknapt? Meestal gewoon onderhoud.
Electrisch probleem, even zoeken.
Brandstof,even zoeken.
En verder rijden in je 940.
Distributie geknapt? Meestal gewoon onderhoud.
Electrisch probleem, even zoeken.
Brandstof,even zoeken.
En verder rijden in je 940.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 12:13 #1415361
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ondertussen al nieuws
Ondertussen al nieuws gekregen van de garagist.
Motor krijgt brandstof maar niet op het juiste moment.
Conclusie... Slepen naar de garage van mijn grootmoeder en eens op onderzoek gaan wat er kan mis zijn.
Het was mss inderdaad een raar idee om deze vraag hier te stellen
natuurlijk gaan jullie mij aanmoedigingen om de 940 te houden
bedankt voor alle snelle reacties!
Motor krijgt brandstof maar niet op het juiste moment.
Conclusie... Slepen naar de garage van mijn grootmoeder en eens op onderzoek gaan wat er kan mis zijn.
Het was mss inderdaad een raar idee om deze vraag hier te stellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 12:35 #1415362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Hoe ervaren is de garage met deze Volvo's?
Deze motoren hebben 4 injectoren die allemaal tegelijk per omwenteling van de krukas één keer inspuiten. Dus niet apart per cilinder tijdens de inlaatslag van die betreffende cilinder maar alle 4 tegelijk, éénmaal per krukasomwenteling. "Brandstof op het verkeerde moment", dus de timing van de inspuiting lijkt me niet heel waarschijnlijk. Te veel of te weinig brandstof of ontsteking op het verkeerde tijdstip kan natuurlijk wel. Of iets met de distributie (tand versprongen, nokkenaswiel verlopen??).
Deze motoren hebben 4 injectoren die allemaal tegelijk per omwenteling van de krukas één keer inspuiten. Dus niet apart per cilinder tijdens de inlaatslag van die betreffende cilinder maar alle 4 tegelijk, éénmaal per krukasomwenteling. "Brandstof op het verkeerde moment", dus de timing van de inspuiting lijkt me niet heel waarschijnlijk. Te veel of te weinig brandstof of ontsteking op het verkeerde tijdstip kan natuurlijk wel. Of iets met de distributie (tand versprongen, nokkenaswiel verlopen??).
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 15:07 #1415372
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic V50 ervaring
Ik heb een lease V50 tot 140.000 km gereden en geen enkele storing of probleem gehad. Wat mij betreft een prima auto. Was wel anders met de Laguna en de BMW´s erna. Trouwens mijn huidige lease-Octavia is ook prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2015 13:21 #1415396
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verkeerd moment?
Inderdaad een rare conclusie: brandstof op een verkeerd moment. het is geen diesel! Benzine kan niet op een verkeerd moment worden ingespoten. Bij een 940 spuiten alle injectoren per omwenteling in één keer tegelijk in het inlaatspruitstuk. Als er meer brandstof nodig is, wordt er lang ingespoten, is er weinig nodig, dan staan de injectoren maar kort open. Het tijdstip doet NIETS ter zake. Daarna komt dit lucht/brandstofmengsel pas in de cilinder en wordt het moment van ontsteken bepaald door het ontstekingstijdstip van de bougie! Alleen bij een diesel bepaalt het inspuitmoment (direct in de cilinder) het moment van ontsteken.
Ik denk dat je garage wat anders bedoeld.
Ik denk dat je garage wat anders bedoeld.
Moderators: Jerry Stam