Wie kent deze 940? UPDATE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Formeel is het een ruim uitgestelde kop, een minder technische koper kan hier van afgeleid worden door te zeggen dat het ruim kan .VolvoPower schreef : KM stand is 472000km, vrij hoog dus. Waar staat ergens dat dat de minimale dikte is? Tegen mij zei de verkoper namelijk dat het nog makkelijk kon..
Je kunt het misschien nog iets verlengen door klepstelen af te slijpen, zoals gezegd, maar ergens zit een andere kop of koprevisie er aan te komen. Of een koprevisie kan met afgeslepen stelen zonder deze te vervangen zou ik eigenlijk niet weten. Met vervangen van kleppen wordt het een duurdere grap dan wanneer je de kleppen kunt (her)gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
-
- Senior lid
-
- Berichten: 57
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Volvo noemt bij 3.3 mm dikke klepstelplaatjes al dat de cilinderkop is uitgesteld.VolvoPower schreef : Het dunste klepstelplaatje is overigens 3.02mm, dat is niet bijzonder veel, is het niet?
In de praktijk kun je dan nog wel naar dunner maar Volvo doet zoals genoemd daar niet aan mee. Dunnere plaatjes zijn echter elders wel verkrijgbaar. Soms kun je nog wel gaan tot 2.80 mm. Je moet dan goed opletten of de rand van de nokvolger waarin het klepstelplaatje ligt niet door de nokkenas wordt geraakt. ( De diepte in de nokvolgers heeft nogal een grote tolerantie , dus veel verschil , vandaar 3.3 tot 2.8 mm)
Een klepstelplaat van 3.02 mm is dus wel in de gevaren zone. Bovendien hoeveel klepspeling is er bij deze situatie? De klepspeling mag nooit minder zijn dan 0.3 mm maar vaak tref je bij deze waarden heel geringe klepspelingen aan. Dus even controleren.
Op speciale wijze klepstelen afslijpen om de klepstelplaatjes weer op de standaard dikte te brengen heeft in de praktijk alleen maar voordelen.
In enkele gevallen is het afslijpen voor de tweede keer en zelfs al voor de derde keer gedaan. Je hebt het dan over een motor waar de kilometerstand in de buurt van de 600.000-900.000 km ligt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
-
- Senior lid
-
- Berichten: 57
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
- Berichten: 3
3.85 is toch niet dunner dan 3.2 ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
-
- Senior lid
-
- Berichten: 57
Met die 3.2mm bedoel ik het verhaal van Timen, dat bij 3.2mm je kop eigenlijk nog maar voor 30% versleten is en er nog allerlei mogelijkheden zijn om door te kunnen rijden met bepaalde aanpassingen van de kop.
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





