Wie kent deze 940? UPDATE

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 21:06 #1412621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruim uitgesteld.

VolvoPower schreef : KM stand is 472000km, vrij hoog dus. Waar staat ergens dat dat de minimale dikte is? Tegen mij zei de verkoper namelijk dat het nog makkelijk kon..

Formeel is het een ruim uitgestelde kop, een minder technische koper kan hier van afgeleid worden door te zeggen dat het ruim kan .
Je kunt het misschien nog iets verlengen door klepstelen af te slijpen, zoals gezegd, maar ergens zit een andere kop of koprevisie er aan te komen. Of een koprevisie kan met afgeslepen stelen zonder deze te vervangen zou ik eigenlijk niet weten. Met vervangen van kleppen wordt het een duurdere grap dan wanneer je de kleppen kunt (her)gebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-11-2014 05:13 #1412643 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Kan iemand mij vertellen
Kan iemand mij vertellen waar ergens in een onderhoudsboek o.i.d. staat dat 3.2mm de minimale maat van een klepstelplaatje is? Ik heb niet echt zin om klepstelen te gaan slijpen bij de eerstvolgende beurt, de auto loopt op lpg dus het gaat ook nog eens wat sneller.

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 07:57 #1412644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneller?
Gewoon even met Timen bellen. En met LPG gaat het niet sneller is mijn ervaring hoor. Ik heb in al de kilometers die ik inmiddels gemaakt heb twee keer een plaatje vervangen....Vaak kun je gewoon nog dunnere plaatjes gebruiken, het ligt eraan hoe hoog het randje is waar het plaatje inligt. Ook daarvoor: bel Timen in Vaassen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 09:50 #1412656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
Volgens mij is 3.3 zelfs het dunste. Maar, wat wil je precies? Wil je dat wij vertellen waar het in een boek staat dat jij hebt (zodat je je verder in kunt lezen) of wil je "bewijs" om hier mee terug te gaan naar de verkoper en ben je met een scan of print geholpen? In het eerste geval is het handig als wij weten welk(e) boek(en) jij hebt. Ik denk dat je niet geholpen bent als ik zeg dat het op pagina xx van boek yy staat als jij dat niet hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 11:44 #1412666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En ook al heb je bewijs, wat
En ook al heb je bewijs, wat wil je dan doen :P Je hebt de auto gekocht 'as is' en je vond het voor wat je kreeg een goede prijs (anders had je 'm niet gekocht)

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 12:31 #1412670 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Dunste

VolvoPower schreef : Het dunste klepstelplaatje is overigens 3.02mm, dat is niet bijzonder veel, is het niet?

Volvo noemt bij 3.3 mm dikke klepstelplaatjes al dat de cilinderkop is uitgesteld.
In de praktijk kun je dan nog wel naar dunner maar Volvo doet zoals genoemd daar niet aan mee. Dunnere plaatjes zijn echter elders wel verkrijgbaar. Soms kun je nog wel gaan tot 2.80 mm. Je moet dan goed opletten of de rand van de nokvolger waarin het klepstelplaatje ligt niet door de nokkenas wordt geraakt. ( De diepte in de nokvolgers heeft nogal een grote tolerantie , dus veel verschil , vandaar 3.3 tot 2.8 mm)
Een klepstelplaat van 3.02 mm is dus wel in de gevaren zone. Bovendien hoeveel klepspeling is er bij deze situatie? De klepspeling mag nooit minder zijn dan 0.3 mm maar vaak tref je bij deze waarden heel geringe klepspelingen aan. Dus even controleren.
Op speciale wijze klepstelen afslijpen om de klepstelplaatjes weer op de standaard dikte te brengen heeft in de praktijk alleen maar voordelen.
In enkele gevallen is  het afslijpen voor de tweede keer en zelfs al voor de derde keer gedaan. Je hebt het dan over een motor waar de kilometerstand in de buurt van de 600.000-900.000 km ligt.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-11-2014 20:25 #1412687 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Ik heb me vergist, het
Ik heb me vergist, het dunste plaatje is 3.85mm, niets aan de hand dus! Wel handig om te weten dat je dus wel echt verder kan dan 3.2mm.

1800S '67

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 21:54 #1412695 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic dikte plaatjes
Ik volg het niet nu
3.85 is toch niet dunner dan 3.2 ?

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-11-2014 10:22 #1412711 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Het dunste plaatje blijkt
Het dunste plaatje blijkt 3.85mm te zijn en niet 3.02mm, er was wat verwarring over.
Met die 3.2mm bedoel ik het verhaal van Timen, dat bij 3.2mm je kop eigenlijk nog maar voor 30% versleten is en er nog allerlei mogelijkheden zijn om door te kunnen rijden met bepaalde aanpassingen van de kop.

1800S '67

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC