Wie kent deze 940? UPDATE

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-11-2014 21:27 #1102493 door LJ
Wie kent deze 940? UPDATE is gemaakt door LJ
Gents, ik ben wezen kijken naar deze grijze 940 LPT op G3 van 1997, kent iemand deze auto? Staat te koop in de omgeving van Utrecht. Kenteken: SB-BV-27.

1800S '67

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2014 09:09 #1412521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kenteken
Heb je het kenteken ook?
Dat zou kunnen helpen

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-11-2014 17:39 #1412573 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Dat is inderdaad wel zo
Dat is inderdaad wel zo handig, het kenteken is: SB-BV-27.

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2014 20:12 #1412582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkocht een dag voor het
Verkocht een dag voor het verlopen van de APK.
13-06-14 en verliep 14-06-14.
APK te duur? Staat dus al 5 maanden te koop. Vorige eigenaar had hem korter dan een jaar.

Tja :)

Kwee niet. Of ze vragen er te veel voor dat hij daarom zo lang staat, of er is iets mee.

Of hij is die zielige pup die door niemand gekozen wordt, maar bij nadere kennis making de liefste van allemaal is. (Sorry :) )

Mijn Olly jr heeft ook lang te koop gestaan, stond te wachten op mij?

Maar goed, gewoon kijken en rijden en evt kopen met! APK.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 11:39 #1412600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zielige pup

A_A schreef : Of hij is die zielige pup die door niemand gekozen wordt, maar bij nadere kennis making de liefste van allemaal is. (Sorry :) )

Doet dat zeer Arjan?
John

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-11-2014 17:23 #1412610 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Ondertussen heb ik de auto
Ondertussen heb ik de auto gekocht. De liefste pup hoeft het niet te zijn, als ie maar braaf is  . Overigens blijft het toch altijd een gok met een auto van zo'n leeftijd.
Ik heb 'm gekocht bij een handelaar en wordt afgeleverd met APK, grote beurt en 4 nieuwe winterbanden. Proefrit was prima, de auto rijd erg fijn. Er zijn wat kleine dingetjes, maar die worden als het goed is (!) allemaal verholpen. Het dunste klepstelplaatje is overigens 3.02mm, dat is niet bijzonder veel, is het niet?
De planning is om er nog cruise control in te bouwen (setje heb ik al liggen) en een blokverwarmer met kacheltje in de auto (voor de extreem koude winters in NL). Ook zit ik te denken aan een MBC i.c.m. een AFR meter, maar eerst maar eens een tijd met de auto gaan rijden om te kijken of de basis goed is.
Niemand die deze auto dus kent?

1800S '67

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-11-2014 19:03 #1412613 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic 940

VolvoPower schreef : Ondertussen heb ik de auto gekocht. De liefste pup hoeft het niet te zijn, als ie maar braaf is 

. Overigens blijft het toch altijd een gok met een auto van zo'n leeftijd.
Ik heb 'm gekocht bij een handelaar en wordt afgeleverd met APK, grote beurt en 4 nieuwe winterbanden. Proefrit was prima, de auto rijd erg fijn. Er zijn wat kleine dingetjes, maar die worden als het goed is (!) allemaal verholpen. Het dunste klepstelplaatje is overigens 3.02mm, dat is niet bijzonder veel, is het niet?
De planning is om er nog cruise control in te bouwen (setje heb ik al liggen) en een blokverwarmer met kacheltje in de auto (voor de extreem koude winters in NL). Ook zit ik te denken aan een MBC i.c.m. een AFR meter, maar eerst maar eens een tijd met de auto gaan rijden om te kijken of de basis goed is.

De auto ken ik niet. Bij deze handelaar ben ik wel een wezen kijken. Doen bijna alleen 900-series. Je kunt er bij wijze van spreke je 940 op maat laten maken: wil je leren meubilair, elektr. ramen, lpg erin etc., dan zetten ze dit er voor je in omdat ze zoveel onderdelen/slopers hebben liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 19:42 #1412616 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @john, een beetje. Volgens
@john, een beetje.

Volgens Volvo is 3,2 het dunste wat kan/mag dacht ik.

Dunnere plaatjes bestaan wel, maar je nadert wel de grens van of bij timen met wat slimme trucken de boel fixen of een kopwissel.

Hoeveel km heeft de auto gereden?

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-11-2014 20:30 #1412618 door LJ
Beantwoord door LJ in topic KM stand is 472000km, vrij
KM stand is 472000km, vrij hoog dus. Waar staat ergens dat dat de minimale dikte is? Tegen mij zei de verkoper namelijk dat het nog makkelijk kon..

EDIT: Gevonden, ik ga nog even wat kritische vragen stellen:  www.timensmit.nl/zelfstl.php?subaction=s...from=&ucat=2& ;

1800S '67

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-11-2014 20:33 #1412619 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Dat

Kogelman schreef :

VolvoPower schreef : Ondertussen heb ik de auto gekocht. De liefste pup hoeft het niet te zijn, als ie maar braaf is 

. Overigens blijft het toch altijd een gok met een auto van zo'n leeftijd.

De auto ken ik niet. Bij deze handelaar ben ik wel een wezen kijken. Doen bijna alleen 900-series. Je kunt er bij wijze van spreke je 940 op maat laten maken: wil je leren meubilair, elektr. ramen, lpg erin etc., dan zetten ze dit er voor je in omdat ze zoveel onderdelen/slopers hebben liggen.

Dat is 'm inderdaad ;). Wat was jouw indruk van deze handelaar?
1800S '67 | 740GL '86

1800S '67

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC