Kosten

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 22:04 #1102468 door V700 register
Kosten is gemaakt door V700 register
Wat mij met enige regelmaat opvalt zijn de kennelijk hoge kosten waarmee forumleden hun Volvo gangbaar houden. Niet dat de kosten specifiek benoemd worden maar vaak zie ik wel opmerkingen waarvan een potentiële Volvo 700/900 rijder behoorlijk van kan schrikken. Sinds ik ben overgestapt van o.a. nieuwere VW's naar de 240 en 940 zo'n 10 jaar geleden ben ik juist zo blij met de lagere onderhoudskosten t.o.v. van eerder. De 240 serie met km standen tussen de 3 en 5 ton, gewoon onderhoud, zo  nu en dan iets bijzonders maar altijd betaalbaar.  Met de 940 in principe ook, alhoewel ik mijn vorige weg heb gedaan ivm een kapotte automaatbak. De GLE, ooit voor 750,- gekocht heb ik al 4 jaar, jaarlijks een APKtje, zo nu en dan nieuwe olie en verder bijna niets. Als ik dan mijn collega's spreek met vrij nieuwe en kleine auto's en de bedragen hoor die zij uitgeven aan onderhoud, distributieriemen (!!) en te vervangen onderdelenvan auto's die de ton nog niet eens hebben gehaald dan ben ik blij dat ik een oude volvo rijdt.
Het enige nadeel is dat ik op LPG moet rijden vanwege zo'n 30.000 km per jaar. Dat geeft extra kosten voor bv een uitgestelde kop. Maar dan nog, niet te vergelijken met een willekeurige middenklasser van een jaar of 5 oud.... O, ja. helaas ben ik niet handig genoeg om alles aan mijn auto te doen dus die gaat voor regulier onderhoud naar een (dé) Volvospecialist bij mij in de buurt. Ik heb wel de overtuiging dat een goede garage een must is en met goed bedoel ik een garage die verstand heeft van deze Volvo's maar ook voor een redelijke prijs het onderhoud doet en zoekt naar een goedkope oplossing voor de klant. Alles is natuurlijk relatief maar als iemand goedkoop (behalve verbruik natuurijk, alhoewel dat ook best mee kan vallen als je een beetje rustig aan doet) maar wel betrouwbaar en ruim (en mooi!) wil rijden raad ik nog altijd een 240, 740 of 940 aan. Lekker standaard, op benzine en diverse mensen in mijn omgeving blijven rijden... Misschien dat de 940 in showroomstaat houden heel veel kost maar normaal valt dit toch wel mee..?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 22:43 #1412374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Malloten
Hallo Lutra,
Je moet niet vergeten dat de forumleden hier een groot stelletje malloten is dat alles doet om de baksteen te laten glimmen, ronken en razen.
Maar je hebt gelijk: het onderhoud van een baksteen is beduidend goedkoper dan van een modern stuk tupperware. Ik denk dat mensen hier daarom ook zoveel uitgeven aan tuning en koetswerk; ze houden geld over bij het onderhoud.
Jeex

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 22:56 #1412376 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kosten en zelf doen
Vindt het wel meevallen met die nwe auto's
Ik heb 5 jaar geleden een nwe VW caddy gekocht, staat nu op ca. 175.000 Km.
Buiten het normale onderhoud geen noemens waardige dingen.
-Schokdempers 2X achter vv 1 x voor vv
-3e remlicht verloren.
- trekhaak kapot getrokken
- handrem kabel kapot getrokken toen ik verzakt zat.
- rubber van de voorwiel ophanging vervangen door PU.
M'n 940 rijdt ca 10.000 Km p/jaar is vlgs mij duurder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 23:41 #1412383 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Eens.
Ben het met André eens. Mijn S80 Ph.II uit 2004 heeft gedurende 200000 km buiten het normale onderhoud alleen een pakkinkje van de nokkenas kapot gehad ( was geen dure reparatie) en het waterpompje van de standkachel is een keertje vervangen. Voor de rest voorbeeldig en ook de eigenaar na mij rijdt er ( nu ruim 5 jaar) nog steeds goed mee.
De C1 was gedurende 5 jaar en 100000 km helemaal een lachertje qua reparatie en onderhoud. Zegge en schrijve 1050 euro incl. de BTW heeft ie me in totaal gekost.
De Up moet zich nog bewijzen maar de eerste 4500 km zitten er inmiddels op en mijn eerste indruk is heel positief. We gaan het zien.
Dus samenvattend: moderne auto's zijn niet persé duur in onderhoud. Mijn laatste 940 die ik in 1998 nieuw kocht, heeft gedurende 5 jaar en 2 ton best het nodige gekost. Ook de S90 is geen koopje om hem up to date te houden. Maar ik zou hem niet graag missen. Nog steeds een heerlijke reisauto die ik zomer en winter voor het lange werk gebruik en van geniet. En ik probeer hem in perfecte staat te houden. Maar na ruim 650000 km in één 740 en diverse 9 serie's kan ik zeggen: bepaald niet foutloos en zeker niet goedkoop in onderhoud. Ook de vierpitters niet. Maar dat vergeef ik ze graag. Liefde maakt blind zullen we maar zeggen.
 
Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2014 00:00 #1412384 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt aardig goedkoop
Je kunt aardig goedkoop volvo rijden als je veel dingen voor lief neemt en alleen de noodzakelijke reparaties uitvoerd voor de apk.
 
Neem mijn eigen 740 turbo als voorbeeld.
Vier maand geleden apk afkeur , remslangen voor, stuurhoes en een achterlicht wat niet werkte.
Dat alle rubbers en schokdempers na 25 jaar apk waardig is blijft mij verbazen aangezien je dit in het rijgedrag duidelijk merkt.
Maar goed voor de apk geen probleem maar voor mij dan weer wel dus hopa 1000 euro voor een strak onderstel.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, ben je piet lut dan kost het heel veel geld.
Zit zelf nu op een kantelpunt, wat ga ik de komende jaren doen, nog duizenden investeren of toch gaan voor een wat jongere auto.
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2014 00:05 #1412385 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nieuwe auto
Het ergste van een nwe auto vind ik dat je, om reden van garantie, verplicht bent om 3 jaar je onderhoud bij d'n dealer te moeten doen.
Bij mij;
DSG bak, nooit lekker schakelen, up-date na up-date (t'ja, Uw motor is gechipt...dat is het probleem) NB de dealer, heeft die chip tuning erop gezet, met behoud fabrieks garantie
Dagen heeft tie aan de computer gehangen met VW Dld.............dan was het weer even weg.
Uit de garantie ga je naar een DSG hobbyist, lost het probleem binnen 5 seconden op, met het advies; vaker olie verversen. kost dat? als je bij mij de olie koopt = gratis
4 X een nieuw linker achter binnendeur interieur, Cv werkt soms niet, nieuwe accu, probleem weg....
En zo kan ik nog wel een boek schrijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2014 01:25 #1412387 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kantelpunt
Het goedkoopste is een jong gebruikte auto kopen (niet geproduceerd in landen rond de middelandse zee) en die gewoon OP rijden.
Een nieuwe is iets duurder, maar wel compleet naar je zin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2014 08:43 #1412391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaak is de grootste
Vaak is de grootste kostenpost het wegwerken van achterstallig onderhoud als je de Volvo net hebt gekocht. Ik heb heel wat bakstenen gehad en altijd wel wat kosten gehad.
De groene die ik nu een dik jaar heb viel erg mee. Alleen een kachelkraan, versnellingsbaksteun en verder alleen onderhoud. Maar heb ook wel eens 500 aan onderdelen moeten kopen. Doe wel alles zelf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2014 10:31 #1412398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had ik ook, gekocht en
Had ik ook, gekocht en gelijk groot onderhoud voor 2000 euro 4 jaar geleden en doe ook alles zelf.
Wiellagers nu weer stuk na 30.000 km
Goede onderdelen zijn duur en ook moeilijk te vinden voor een redelijke prijs, orgineel volvo is allang niet meer de orgineele kwaliteit van vroeger.
Nu het onderstel aangepakt voor rond de 1000 euro, was 25 jaar ook niks aan gebeurt.
 
 
 
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2014 10:34 #1412399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor weinig
Ik

solexpaul schreef : .... Maar heb ook wel eens 500 aan onderdelen moeten kopen. Doe wel alles zelf.

Ja Paul, daar rijd mijn vrouw nu al enkele jaren probleemloos en nagenoeg kostenloos in.  :-)
 
.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD