Reparatie van niveaumat-schokdempers
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij ZF Sachs repareren ze niveaumat-schokdempers volgens <a href="/node/53912" target="_blank">deze tekst</a> die ik net op www.volvo-forum.de vond. De tekst komt van ZF Sachs en is in het Duits.
Reparatie van niveaumat-schokdempers is dus wel degelijk mogelijk. Handig om te weten, nu nieuwe niveaumat-schokdempers en zeker die voor verlaagde modellen en voor auto's met multilink achterassen zeldzaam beginnen te worden.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als ze er dan gelijk wat dikkere olie in zouden doen, dempen ze gereviseerd ook wat beter (dan nieuw)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als je toch contact opneemt, kun je natuurlijk gelijk vragen of ze er dikkere olie voor je in willen doen.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Analyse, evaluatie en verzenden zit al dik boven de 100. De kosten voor onderdelen, montage en retourzenden komen er nog bij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zie een knutsel pruts dag aankomen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een schokdemper is wat anders dan een hydr. cilinder, bovendien stikstof gevuld (als het goed is)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
ZF Sachs is natuurlijk niet de minste firma, dus als die je niveaumaten gereviseerd hebben, zijn ze zo goed als of zelfs beter dan nieuw. Het is helaas niet meer zo, dat je gewone niveaumaten nog overal kunt vinden, laat staat de "verlaagde" of die voor de multilink-achteras.
"Zelf doen"? Niet aan beginnen! Er staat waarschijnlijk druk op, als dat inderdaad zo is, zul je die op moeten vangen en er naderhand voor moeten zorgen dat die druk weer terug komt. Sachs heeft de niveaumaten zelf gemaakt, weet dus welke spelingen, passingen, drukken, etc. er gebruikt moeten worden. "Zelf doen" is in mijn ogen spelen met je leven.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn Duits is niks, maar volgens mij worden, als/voorzover ik het begrijp uit het ingezonden stukje, de zuigerstang en behuizing sowieso (ha!) gewisseld (?) Zou leuk zijn om er een promo/docu/uitleg filmpje van de revisie te kunnen zien.struis schreef : En dan kom je erachter dat de stang of buis te ver zijn versleten, naar de maatstaven die gelden voor een schokdemper.
Een schokdemper is wat anders dan een hydr. cilinder, bovendien stikstof gevuld (als het goed is)
Er komt een tijd dat de niveaumaten echt niet meer nieuw te krijgen zijn, dit is dan een mooi alternatief als je verknocht aan deze dempers bent.