Reparatie van niveaumat-schokdempers

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2014 22:32 #1102405 door Mathy van Nisselroy
Reparatie van niveaumat-schokdempers is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Bij ZF Sachs repareren ze niveaumat-schokdempers volgens <a href="/node/53912" target="_blank">deze tekst</a> die ik net op www.volvo-forum.de vond.  De tekst komt van ZF Sachs en is in het Duits.
Reparatie van niveaumat-schokdempers is dus wel degelijk mogelijk.  Handig om te weten, nu nieuwe niveaumat-schokdempers en zeker die voor verlaagde modellen en voor auto's met multilink achterassen zeldzaam beginnen te worden.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2014 23:03 #1412045 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Blij!!
Ik ben blij dat ik ze niet weg gegooid heb, die oude dingen.
Als ze er dan gelijk wat dikkere olie in zouden doen, dempen ze gereviseerd ook wat beter (dan nieuw)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 00:11 #1412050 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vragen staat vrij
Hallo André
Als je toch contact opneemt, kun je natuurlijk gelijk vragen of ze er dikkere olie voor je in willen doen.
groetjes
Mathy

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 08:01 #1412051 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic dure grap
Kosten lopen zo op tot 200 per nivomat.
Analyse, evaluatie en verzenden zit al dik boven de 100. De kosten voor onderdelen, montage en retourzenden komen er nog bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 09:12 #1412055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic group buy?
Misschien interessant als group buy project, in ieder geval qua transport en mogelijk valt er nog wat met de prijs te doen.

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 23:06 #1412086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en
Anders een set op offeren om te kijken wat de Techniek er van is en hoe het gevaarte in elkaar steekt, dan op onderzoek uit waarom ze niet goed meer dempen en die delen zien te vervangen, als ZF Sachs de olie kan bestellen kun je dat zelf ook, als je de maten weet van hydrolische cilinders kun je ook revisie sets samen stellen/bestellen dus waarom bij nivomaten niet?

Ik zie een knutsel pruts dag aankomen.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2014 23:20 #1412088 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Slijtage....
En dan kom je erachter dat de stang of buis te ver zijn versleten, naar de maatstaven die gelden voor een schokdemper.
Een schokdemper is wat anders dan een hydr. cilinder, bovendien stikstof gevuld (als het goed is)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2014 08:16 #1412090 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
En dan heb je bijna al de nieuwprijs aan reparatie uitgegeven en kom je er achter dat hij maar half zo lang mee gaat. Want voor de revisie al half versleten. Revisie is, op de lange termijn bekeken, niet altijd goedkoper dan nieuw.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2014 01:21 #1412139 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zelf doen
Hallo Volvisti
ZF Sachs is natuurlijk niet de minste firma, dus als die je niveaumaten gereviseerd hebben, zijn ze zo goed als of zelfs beter dan nieuw.  Het is helaas niet meer zo, dat je gewone niveaumaten nog overal kunt vinden, laat staat de "verlaagde" of die voor de multilink-achteras.
"Zelf doen"?  Niet aan beginnen!  Er staat waarschijnlijk druk op, als dat inderdaad zo is, zul je die op moeten vangen en er naderhand voor moeten zorgen dat die druk weer terug komt.  Sachs heeft de niveaumaten zelf gemaakt, weet dus welke spelingen, passingen, drukken, etc. er gebruikt moeten worden.  "Zelf doen" is in mijn ogen spelen met je leven.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 12:37 #1412192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sjurmenies

struis schreef : En dan kom je erachter dat de stang of buis te ver zijn versleten, naar de maatstaven die gelden voor een schokdemper.
Een schokdemper is wat anders dan een hydr. cilinder, bovendien stikstof gevuld (als het goed is)

Mijn Duits is niks, maar volgens mij worden, als/voorzover ik het begrijp uit het ingezonden stukje, de zuigerstang en behuizing sowieso (ha!) gewisseld (?) Zou leuk zijn om er een promo/docu/uitleg filmpje van de revisie te kunnen zien.
Er komt een tijd dat de niveaumaten echt niet meer nieuw te krijgen zijn, dit is dan een mooi alternatief als je verknocht aan deze dempers bent.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC