Mijn oude Volvo 340 cvt te koop, leuk

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2014 18:48 #1102258 door V700 register
Mijn oude Volvo 340 cvt te koop, leuk is gemaakt door V700 register
Na 3 jaar zie ik zomaar mijn oude liefde te koop staan, leuk.
Heb toen veel tijd en liefde in het beestje gestoken.
 
link.marktplaats.nl/m855451081

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2014 19:22 #1411319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk ding
Had deze al electronisch ontsteking of een contactpunt cassette. Mijn volvo uit 1984 had een cassette toen niet blij mee (contacthoek meter waren best aan de prijs), nu denk ik goed gedaan, super makkelijk te stellen.
Fijne auto heel wat kilometers mee gemaakt. Met de kennis en de spullen die ik nu in de garage heb had ik nog heel wat kilometers meer gemaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2014 20:42 #1411323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pfoe, dacht electronisch,
Pfoe, dacht electronisch, heb daar nooit wat aan hoeven doien.
Wel dingen als carburateur gereviseerd, nieuwe brandstofpomp, luchtspleet stellen en dat soort dingen, super leuk om zelf te doen.
Laswerk uitbesteed. Ding trok trouwens best hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2014 21:41 #1411326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de brandweer
Die van mij uit 84 was zeker niet traag, weet dat de 740 van mijn vader er moeite mee had om bij te houden het eerste stuk (je) (CVT werkt goed).
Ik had nog een handchoke, voordeel van de CVT was de centrifugaal koppeling. Greep pas aan bij gas geven, echter in combinatie met de handchoke (hoger in toeren als hij warm is) dat je hem niet in de D moet laten staan en uitstappen (bv hek openen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2014 22:53 #1411334 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Volvo 66 GL
Lag een 1300 motor in, heb ik ook gehad.
Motor en jarretel aandrijving waren in top-conditie, je was altijd het eerste weg bij een stoplicht.
De koets roeste nogal erug...............hierdoor heb ik afscheid van dat ding genomen.
Een klant van me heeft de aandrijving later over-gebouwd in een harde koets, met een echt snel Renault motortje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 12:12 #1411341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had inderdaad ook handchoke
Had inderdaad ook handchoke in de 86 maar wel het nieuwe dashboard.
Het torretje is een 1400cc Renault blokje, bij mij 72 pk maar dat liep echt als een zonnetje.
En snel ja de eerste meters want je kon je voet op het gas houden voor het stoplicht en had daarna gelijk max. koppel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 20:25 #1411355 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic weer moeilijk
gelukkig houdt iemand in huis me af van dit soort aankopen, want ik heb het hier wel moeilijk mee... wat een ontzettend leuk ding.
Cor-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 22:06 #1411365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb hetzelfde, gelukkig
Heb hetzelfde, gelukkig maar.
Heb ook het vacuum gerepareerd, daarna schakelde ze echt perfect op en zakte weer in toeren als je je voet wat lifte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2014 13:42 #1411882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Variomatic / cvt
Helaas kregen die CVT's een slechtere naam naarmate ze ouder werden, omdat er nauwelijks nog monteurs waren die er een beetje kaas van hadden gegeten. Door lekke membranen en schakelventiel schakelden ze dan alleen nog maar op de vlieggewichten en niet meer op vacuüm, zodat het motortoerental onnodig hoog bleef. En inderdaad, een goed gebalanceerde en afgestelde variomatic/cvt met goede membranen is een genot om mee te rijden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2014 16:48 #1411892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt wel maar als je je er
Klopt wel maar als je je er een beetje in verdiept is het helemaal niet lastig en is alles zelf te doen.
Ik heb het vacuum een keer gerepareerd (althans mee gekeken) omdat er in het kastje waar de slangen op aangesloten zitten onder de motorkap een klep was afgebroken waardoor ze niet meer goed opschakelde.
En ik heb een keer de speling op de koppeling bijgesteld met stelplaatjes, de riemen en en alles rond de vlieggewichten was super. Ze reed daarna echt super, heb wel de carburateur gereviseerd, heel leuk klusje trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD