starten na jaren b21et
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
er lag een b21ft in en nu een b21et. de b21 was starten lopen, maar een versleten onderblok. nu ligt de b21et er in maar pakt niet aan. het enige wat nu anders is dat er een ander onderblok en kop in de auto liggen. de k-jet etc. is allemaal blijvenzitten.
de B21ET heeft vermoedlijk heel lang niet gedraaid. heb hem wel gecontroleerd op speling etc. en dat was goed.
als ik de motor probeer te starten zonder bougies komen er mooie wolkjes uit de gaten (benzine genoeg lijkt mij)
starten met bougies geeft na mijn gevoel genoeg compressie.
en de bougies vonken ook.
tijdens starten als alles gemonteerd zit ruik je benzine in uitlaat. hij lijkt dus wel te verzuipen.
wat kan dit zijn?
koen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Probeer hem even te "helpen" met een snufje ether / startpilot.
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
hij heeft het 2 weken terug nog goed gedaan, alleen was toen met het andere onderblok. met het injectie gedeelte was niks mis. ik hoefde maar naar de sleutel te kijken en hij liep
kan het nog zijn dat hij door stilstand compressie verlies heeft?
startpiloot heb ik nog niet geprobeerd.
koen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je de bougiekabels goed zitten. En de distributieriem. Ik heb laatst 3 dagen een startprobleem gehad, toen bleek uiteindelijk het distributietandwiel verdraaid te zijn door een nokkenaspen die eruit was gelopen.....
Groetjes Wouter
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Heb je de verdeler omgebouwd of die van de ft laten zitten. Mits ombouw dan identiek teruggeplaatst in onderblok? Timing van de hulpas aan distributieriem ok, hier zit je verdeler aan.
Als je een ontstekingslamp hebt kan je tijdens starten Ff testen of je timing redelijk ok staat (finetuning kan pas als ie loopt).
Grtz, Daniel
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
deze zal denk ik moeten loskomen na een tijdje of zijn er andere mogelijkheden.
de symptomen nu zijn hevig roken en blazen door de carterventilatie.
bij ietsjes gas geven loopt hij netjes op 4 poten maar heb het idee dat van een de compressie wat minder is(lekkende zuigerveer)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met vriendelijke groet, Gerard - Alles kan! Alleen weten we niet altijd hoe. -koen303114 schreef : de motor loopt, alleen door de jarenlange stilstand heb ik het idee dat er een zuigerveer vastzit.
deze zal denk ik moeten loskomen na een tijdje of zijn er andere mogelijkheden.
de symptomen nu zijn hevig roken en blazen door de carterventilatie.
bij ietsjes gas geven loopt hij netjes op 4 poten maar heb het idee dat van een de compressie wat minder is(lekkende zuigerveer)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jouw symptomen lezend, denk ik aan een lekke koppakking. Van lekkende zuigveren heb ik nog nooit gehoord. Wel van gebroken zuigerveren. Daarnaast zou er een klep kunnen blijven hangen. Dat verklaart wellicht compressie verlies. Tip: meet de compressie. Motor kun je reinigen met Forté.
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
kleppen gaan goed heen en weer. als ik iets optoer is het geluid mooi gelijk.
hij rookt dan nog wel, ik heb het idee dat hij het langs de zuigerveren blaast bij een cilinder (4)
ik doe er een goede scheut kruip olie in vanavond en wacht het af.
als iemand anders nog sugesties heeft hoor ik het graag.
koen
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Gebruik je ATF, dan is het wel verstandig om over niet te lange tijd olie te verversen.