starten na jaren b21et

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 12:21 #1102019 door Mathy van Nisselroy
starten na jaren b21et is gemaakt door Mathy van Nisselroy
ik heb een motorwissel gedaan met de 240.
 
er lag een b21ft in en nu een b21et. de b21 was starten lopen, maar een versleten onderblok. nu ligt de b21et er in maar pakt niet aan. het enige wat nu anders is dat er een ander onderblok en kop in de auto liggen. de k-jet etc. is allemaal blijvenzitten.
 
de B21ET heeft vermoedlijk heel lang niet gedraaid. heb hem wel gecontroleerd op speling etc. en dat was goed.
als ik de motor probeer te starten zonder bougies komen er mooie wolkjes uit de gaten (benzine genoeg lijkt mij)
starten met bougies geeft na mijn gevoel genoeg compressie.
en de bougies vonken ook.
tijdens starten als alles gemonteerd zit ruik je benzine in uitlaat. hij lijkt dus wel te verzuipen.
 
 
wat kan dit zijn?
 
koen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 13:49 #1409946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht injectoren
Wellicht injectoren stuk/vervuild, blijven open staan.
Probeer hem even te "helpen" met een snufje ether / startpilot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 14:36 #1409949 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic hallo paul,   hij heeft het
hallo paul,
 
hij heeft het 2 weken terug nog goed gedaan, alleen was toen met het andere onderblok. met het injectie gedeelte was niks mis. ik hoefde maar naar de sleutel te kijken en hij liep
kan het nog zijn dat hij door stilstand compressie verlies heeft?
 
startpiloot heb ik nog niet geprobeerd.
 
koen
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 21:22 #1409956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougiekabels
Hoi Koen,
 
Heb je de bougiekabels goed zitten. En de distributieriem. Ik heb laatst 3 dagen een startprobleem gehad, toen bleek uiteindelijk het distributietandwiel verdraaid te zijn door een nokkenaspen die eruit was gelopen.....
Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 22:01 #1409958 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Lijkt me een
Lijkt me een onstekingsprobleem.
Heb je de verdeler omgebouwd of die van de ft laten zitten. Mits ombouw dan identiek teruggeplaatst in onderblok? Timing van de hulpas aan distributieriem ok, hier zit je verdeler aan.
Als je een ontstekingslamp hebt kan je tijdens starten Ff testen of je timing redelijk ok staat (finetuning kan pas als ie loopt).
Grtz, Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2014 08:49 #1409972 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic hij doet het maaar...
de motor loopt, alleen door de jarenlange stilstand heb ik het idee dat er een zuigerveer vastzit.
deze zal denk ik moeten loskomen na een tijdje of zijn er andere mogelijkheden.
 
de symptomen nu zijn hevig roken en blazen door de carterventilatie.
 
bij ietsjes gas geven loopt hij netjes op 4 poten maar heb het idee dat van een de compressie wat minder is(lekkende zuigerveer)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2014 14:52 #1409983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppakking

koen303114 schreef : de motor loopt, alleen door de jarenlange stilstand heb ik het idee dat er een zuigerveer vastzit.
deze zal denk ik moeten loskomen na een tijdje of zijn er andere mogelijkheden.
 
de symptomen nu zijn hevig roken en blazen door de carterventilatie.
 
bij ietsjes gas geven loopt hij netjes op 4 poten maar heb het idee dat van een de compressie wat minder is(lekkende zuigerveer)

Met vriendelijke groet, Gerard - Alles kan! Alleen weten we niet altijd hoe. -

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2014 15:01 #1409986 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppakking deel 2
Het lukt mij niet deze tekst onder het citaat te plaatsen, vandaar dit deel 2.
Jouw symptomen lezend, denk ik aan een lekke koppakking. Van lekkende zuigveren heb ik nog nooit gehoord. Wel van gebroken zuigerveren. Daarnaast zou er een klep kunnen blijven hangen. Dat verklaart wellicht compressie verlies. Tip: meet de compressie. Motor kun je reinigen met Forté.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2014 15:53 #1409990 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic ik bedoel ook eigenlijk
ik bedoel ook eigenlijk vastzittende zuigerveren.
kleppen gaan goed heen en weer. als ik iets optoer is het geluid mooi gelijk.
hij rookt dan nog wel, ik heb het idee dat hij het langs de zuigerveren blaast bij een cilinder (4)
ik doe er een goede scheut kruip olie in vanavond en wacht het af.
als iemand anders nog sugesties heeft hoor ik het graag.
 
koen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2014 10:16 #1410016 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic ATF
Dan zou ik er een scheut ATF in doen en geen kruipolie (en al helemaal geen WD40, dat helpt waarschijnlijk niets).
Gebruik je ATF, dan is het wel verstandig om over niet te lange tijd olie te verversen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD