Blauw spul in de nieuwe auto's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2014 23:23 #1409157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep!
Yep. Het is urine. Ad Bleu 2. Je kunt misschien net zo goed die tank vol pissen iedere keer dat ie leeg is of kippenstront tot vloeistof verwerken. Er is nog een beter middel om de roetuitstoot te verminderen en dat is koper toe te voegen aan de dieselbrandstof. In verbinding met de gasolie dan te verstaan. Soort van loodhoudende benzine in het verleden voor de smering. Maar koper in het milieu is ook niet OK. Het blijft een probleem. Wat je ook verzint. Beste is op aardgas of LPG of waterstof... Maar ja, de kosten en baten daar draait het om. Salpeterzuur in het milieu met Ad blue 2? Het is geen wet of regelgeving voor voor auto's. Dus OK. Zo gaat dat. Economie.. Lobiën.. Het zijn krachtige instanties die de rollen en wetten bepalen. Niet voor wat werkelijk goed is, alleen de portemonnee.
En de uitlaat uit RVS 316? Ik kan mij er iets bij voorstellen, zuurgehalte is navenant! Titanium kan ook, beter zelfs. Maar das nog duurder.
Het is een gezever. Zo ook die roetfilters. Brandstofverbruik stijgt.
Robert
En de uitlaat uit RVS 316? Ik kan mij er iets bij voorstellen, zuurgehalte is navenant! Titanium kan ook, beter zelfs. Maar das nog duurder.
Het is een gezever. Zo ook die roetfilters. Brandstofverbruik stijgt.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2014 23:24 #1409158
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic LPG bijmengen
Of de diesel een beetje LPG op laten snuiven......via de lucht inlaat.
Staat nog steeds op de agenda voor m'n Camper, niet voor het milieu natuurlijk.
Titanium; zou dat beter tegen die rommel kunnen dan RVS 316?
Ik heb 2 motorfietsen met een titanium uitlaat, vindt ik een beetje tegen vallen.
Weegt niks en kost T*r**g duur!
Staat nog steeds op de agenda voor m'n Camper, niet voor het milieu natuurlijk.
Titanium; zou dat beter tegen die rommel kunnen dan RVS 316?
Ik heb 2 motorfietsen met een titanium uitlaat, vindt ik een beetje tegen vallen.
Weegt niks en kost T*r**g duur!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2014 23:40 #1409159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Titanium
Titanium is meest bestendig tegen zuren en basische omgevingen. Beter dan 316. Maar het is heel kostbaar en ook het lasproces. Veeeel gevoeliger dan 316 voor lasfouten en vooral het formeren is veel belangrijker bij titanium. Liefst moet je titanium in een geheel vacuum lassen..
LPG toevoegen bij een dieselmotor helpt inderdaad om roetuitstoot te verminderen. Heel goed zelfs! Mede dankzij het hoge klop / octaan getal van LPG. Ergens rond 110..140 en de extra voorverbranding. De uitstoot wordt zeer schoon van zo'n LPG hulp ingespoten diesel.
LPG toevoegen bij een dieselmotor helpt inderdaad om roetuitstoot te verminderen. Heel goed zelfs! Mede dankzij het hoge klop / octaan getal van LPG. Ergens rond 110..140 en de extra voorverbranding. De uitstoot wordt zeer schoon van zo'n LPG hulp ingespoten diesel.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2014 23:44 #1409160
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic LPG waarom niet?
Wat zou er dan op tegen zijn om LPG bij te mengen om minder uitstoot te krijgen?
Ook leuk;
<a href="">
Roken, we komen er samen wel uit.......
Ook leuk;
<a href="">
Roken, we komen er samen wel uit.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2014 15:58 #1409201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha!
Dat zou ik ook wel es willen met die wielerterroristen hier in België. Niet normaal. Die rijden met een club gewoon op de openbare weg terwijl er een fietspad naast ligt. Ik ga toch ook niet op het fietspad rijden met de auto of mijn trekker?? Ze maken een hoop lawaai en schreeuwen naar elkaar. Steken zo maar de weg over met zijn allen terwijl ze moeten stoppen voor verkeer. En gooien lege blikjes voor mijn huis.. Ik kan dat niet goedkeuren.
Weet niet of het er ook zo aan toe gaat in Amerika.
In ieder geval, als ik kijk naar de situatie hier met die gasten: leuk filmpje!
Weet niet of het er ook zo aan toe gaat in Amerika.
In ieder geval, als ik kijk naar de situatie hier met die gasten: leuk filmpje!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2014 19:43 #1409209
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Op de motor ook......
Op die relatief smalle binnen weggetjes/dijkjes, je kan ze bijna niet inhalen.
Als je het toch doet, krijg je een scheld canonnade over je heen........niet normaal!
Als je het toch doet, krijg je een scheld canonnade over je heen........niet normaal!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2014 12:15 #1409230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje sneu
De mannen op de film fietsen nog wel zo netjes aan de kant. Best jammer 
Maar inderdaad racefietsende mensen zijn niet perse heel sociale weg gebruikers.
Maar inderdaad racefietsende mensen zijn niet perse heel sociale weg gebruikers.
Moderators: Jerry Stam