Gedeeltelijk afscheid

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 12:00 #1409062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig
Ik vind het altijd een beetje lastig dit soort dingen. Aan de ene kant ben ik het eens met Lex, je bent een merk/model club, aan de andere kant vind ik jammer dat je hier door ook wel contact met mensen verliest. Maar ja dat is nu eenmaal zo. Ik had ooit een mercedes camper uit 1969 en was lid van de bij behorende club. Ding verkocht en is dan toch lastig contact te houden. Vind wel jammer dat bij de volvo 700 club geen kampeer weekenden zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 12:40 #1409063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op dit forum kom je zonder
Op dit forum kom je zonder lid te zijn een heel eind, dat is geen reden weg te blijven.
Het is uiteindelijk het bestuur (als het goed is op aangeven van de leden) die bepaald hoe ver een niet lid toegang heeft op een site. Wil je het niet-lid zijn technische kennis laten delen? Wil je een niet-lid een advertentie kunnen laten plaatsen en noem maar op.
Ik vind dat ik als niet-lid voldoende kan op dit forum. Meer hoeft niet. Met veel minder ben ik weg. Blijft een keuze van mij en een keuze van de vereniging.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 13:13 #1409065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor de duidelijkheid
Ik had het over mensen die besmet zijn met het 700/900 virus en die er dus 50 euro voor over hebben om de Faktor te ontvangen. Alle anderen kunnen lijnloos lid van dit forum worden. Kostenloos ook nog :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 16:14 #1409072 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Gelukkig zijn er veel mensen
Gelukkig zijn er veel mensen besmet met dit virus. Daardoor blijven de auto's rijden én is dit forum mogelijk. Dat betalen de leden immers.
Ik merk wel dat het aantal 940's helaas heeeeeeel snel afneemt. Bij de dealers hoeven we al jaren niet meer te komen. En bij de specialisten wordt het ook al minder. Laten we koesteren wat we hebben (zowel qua auto's als qua club).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 16:42 #1409074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo gaan die dingen
Het is altijd jammer dat er minder 940's zijn. Maar ik denk dat de 940 typisch een "rand" geval is. Wat bedoel ik daar mee :)
Te modern om een klassieker te zijn en te oud ondertussen voor dagelijks gebruik. Kijk ik vind mijn 22 jaar oude sport sedan :) nog steeds een perfect vervoersmiddel. Maar ik merk dat er mensen zijn die zeggen, joh daar gaat Andriessen weer met z'n ouwe barrel.
De 740 met z'n rechte achterraam heef mogelijk net wat meer klassieker uitstraling. De 240 is denk ik de laatste echte klassieke volvo op dit moment. Als je kijkt op marktplaats zie je dat je een 940 met een jaar apk kan kopen vanaf ongeveer500 a 750 euro. Zeker een sedan zonder gas. Een 240 daarintegen begint vanaf 1000 euro minstens. De 740's van 1988 tot 1992 is helemaal drama volgens mij wat prijzen betreft.
Kijk, ik zag gisteren een Ford Escort 1.4 sedan uit 1985. Zijn er heeel veeel van verkocht, maar volgens mij de 3e die ik dit jaar zag. uit 1985 zie je de speciale auto's veel meer. (kan zo niet perse wat bedenken maar ok) Er zullen dan denk ik meer porsche's nu rond rijden uit 1985 dan ford escorts.
Verhoudings gewijs zullen er nu nog meer 760's en 960's overblijven omdat die de extra luxe hebben en de 6 cilinder.
 
Mbt de dealer, ik moest daar zo aan wennen, ik heb een paar jaar terug een mercedes 508 gehad uit 1969. Ik kon bijna alle delen bij de dealer bestellen, gewoon chassis nummer opgeven en het werd besteld. Toen een keer een complete set remleidingen bij de dealer gekocht. met 3 dagen had hij het. En prima prijs ook. (enige wat hij niet had wist hij was de hemel bekleding.)
Bij volvo is er veel niet meer te koop, dat vond ik echt raar. Als ik dan dat lees over die 960 blad veer, dat vind ik echt raar. Maar tuurlijk dat kost volvo meer dan dat het opleverd.
Toch jammer, ik denk dat dit het slopen ook in de hand werkt, maar dat vinden wij alleen jammer (en ja ik doe het ook daar niet van) Maar nou ja, het is nie anders.
Als ik hoor wat men in Rotterdam aan sloop premie geeft, dan denk ik, nou dat geld krijg ik in zwolle op geen enkele manier voor mijn volvo zou ik hem willen verkopen. Andere kant, niemand zei ooit dat het leven eerlijk is/was :)
 
Maar voorals nog, wordt ik elke keer dat ik in de 940 stap zo blij :) en de onderdelen, tja slopers leeg trekken en spulletjes bewaren maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 16:57 #1409076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben dan ook te oud?
Te oud voor dagelijks gebruik??? Dan zijn wij en vele anderen op dit forum zeker gek? Ik ken zelfs mensen die met hun amazon dagelijks rijden, die moeten dan wel helemaal... ....
Maar inderdaad, als je je wat aantrekt van wat de buren of collega's vinden moet je een Audi kopen, en dat doen zelfs velen hier in Frankrijk! Marketing heet dat geloof ik...daar krijg je zelfs lelijke Volvo's van!!
Laten wij maar gewoon de 940 blijven gebruiken waar hij goed in is: je elke dag brengen waar je heen moet (of waar je wilt zijn), waar ook in Europa en met welke lading dan ook. En de 780 brengt en haalt de kinderen naar en van school en doet de boodschappen. Dagelijks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 21:05 #1409084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorstel aan bestuur: lid blijven ja of nee
Ik lees allerlei meningen, maar laten we dit dan eens in de vergadering brengen in de vorm van een voorstel cq amandement of hoe je het ook wil noemen.
 
Volgens mij moeten hiervoor wel de statuten en/of HH-reglement gewijzigd worden, maar laten wij eerst eens kijken of er animo is voor mijn volgend voorstel :
1e Mijn voorstel is om het lidmaatschap niet meer afhankelijk te laten zijn of je een 700, 900 of S/V 90 bezit , maar open te stellen voor iedereen die Volvo een warm hart toedraagt.
2e voorstel is om iemand die lid is geweest en om reden van de aanschaf van een andere merk, de gelegenheid te bieden om lid te blijven.
Is niet alleen goed voor de kas, maar je haalt er een hoop kennis mee naar binnen en/of behoudt deze.
Ik stel voor om alle meningen op de twee voorstellen te verzamelen en deze vervolgens op de agenda van de eerstvolgende vergadering te laten zetten.
Stuur mij aub een PB of mail en vermeld hierin jouw keuze en een korte motivatie in de vorm van steekwoorden. Graag geen oeverloos epistel welke bolstaat met emotie, maar houdt het zakelijk!!!
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 21:05 #1409085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Tom, voor mij is hij zeker
@Tom, voor mij is hij zeker niet te oud hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 22:30 #1409091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meningen
Dit draadje heeft wat losgemaakt binnen de club. Om te beginnen. @frits: ik squash niet meer en probeer 2x pw naar de sportschool te gaan met daarnaast >2500km pj fietsen. De S80 automaat is van 2000 en heeft 2jr bij Volvo gereden en vervolgens 12jr bij een man die omdat hij (heel toepasselijk) in de 80 loopt gedwongen moet stoppen met rijden. Km stand 139000. Typische kleur zilver/beige. Gewoon een eerlijke auto met veel accessoires die allemaal nog werken. Ook van deze auto zijn er onderdelen die niet meer leverbaar zijn. Volvo :-( Moet er wat dingen aan doen maar de basis is goed en vind er maar eens een met deze stand. Deze basismotor met 170pk heeft in elk geval power zat. Minder bergruimte en grotere draaicirkel , rijdt wat minder makkelijk in het dorp maar met cruise control ook 5,2-6,1/100 gereden op de snelweg. Je wint en verliest. Betreft de club. Ik vind het logisch dat een 700/900 club zich alleen richt op deze modellen, b.v. een V60 is toch een heel andere auto en doelgroep. Ik ben wel van mening dat de (ik ken ze allemaal niet bij naam) Amazone, kattenrug, 140, 240, 700 en 900 genootschappen bij elkaar moeten kruipen. Het zijn van origine de zelfde auto's, differentelen, stalen carterpannen, rode blokken en lengte aandrijflijnen etc. Samen een doel dienen incl. magazijn dat alleen voor de leden is. Niet makkelijk om te realiseren maar in mijn optiek een must en dan kan je dit maar beter snel realiseren zodat de aandacht naar hoofdzaken (onderdelen, specialisten contracteren e.d.) uit kan gaan. B.v. Varfard is een rit maar die gezamelijkheid wordt daar ook uitgestraald. Behalve het hierboven genoemde forum heb je ook nog het Volvolvo forum. Ergens toch niet handig zoveel clubs en fora. NB: de koper van mijn auto is een enthousiast en heb ik naar de club verwezen.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 15:14 #1409121 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen noodzaak
Geen noodzaak om iets te wijzigen aan de statuten. Ten eerste kennen we het donateurschap voor iedereen die geen 7/900 heeft maar wel het type (en/of de vereniging) een warm hart toedraagt. Dan heb je alleen geen stemrecht, en mag je niet komen sleutelen aan je 7/900 (die je tenslotte ook niet hebt...). Je bent wel welkom op alle clubbijeenkomsten.
Verder kan je lid worden/zijn/blijven als je de beschikking hebt over een 700/900, hij hoeft helemaal niet op je naam te staan. voor iemand die lang actief is geweest binnen de club, en daar veel kennissen heeft opgedaan, lijkt die beschikking me niet zo lastig te regelen
Ik kom ook regelmatig op bijeenkomsten van de Citroen BX-club. Daar zie je, dat het deels een club is van mensen die ooit een BX gehad hebben: soms zijn er maar 1 of 2 BX'en op bijeenkomsten. Dat is toch niet wat we willen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD