Rondje Nordschleife in een Volvo 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2014 23:55 #1405916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind dit soort foto's
Ik vind dit soort foto's juist geniaal!!

Ik moest nog door naar italië, dus ik heb de goden maar niet verzocht door onder door de carroussel te gaan, en ook maar niet te gek te doen.
Andere"Weg"gebruikers heb ik weinig last van.. al rijden sommingen harder dan hun talent bij kan houden..
Ik moet ook zeggen dat het onderlinge respect daar hoger is dan op de gemiddelde open trackday op bijv. zandvoort/assen etc

*edit:
Ik ben helaas geen typich volvo-man.. ik heb hem echt als werkpaard.. aanhanger slepen en zooi vervoeren.. als ben ik wel langzaamaan verliefd aan het worden op de volvo..
Ik ben dus bang dat ik er niet echt tussen ga passen.. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 16:20 #1405939 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic rechtuit
Die van mij wil alleen maar rechtuit maar dan ook behoorlijk hard met 208 PK aan boord Nee die sloepen van ons zijn niet echt voor het circuit ontworpen en ook nadien geinstalleerde stays ed maken er geen bochten ridder van maar aan de foto's te zien hebben jullie wel lol gehad en geen onnodige risico's genomen. Ik heb een keer met de groene mogen rijden op het circuit van Spa maar was bij de eerste serieuze bocht de achterkant kwijt en vloog het gras in

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 16:40 #1405941 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen Nurburgring ofzo
Maar wel heel wat keren het Midlandcircuit bij team Wimedo. Wat er een beetje uitziet als de Nurburgring zonder de stukken tussen de bochten...
Een keer per jaar wordt hetzelfde door louter Volvo's gedaaan en dan noemen we het Elandrun.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 16:46 #1405942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien eens een club
Misschien eens een club activiteit van maken. Ik ga mee maar wel om te kijken. Mijn auto is sloom en ikzelf ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 17:37 #1405944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wordt al langer gedaan...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 23:44 #1405957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ehh?
Ik weet niet hoe jullie 940's rijden, maar ik rij in bochten een s80 zoek hoor. Achterwiel spin op mini rotondes en haaks de bocht om, allemaal mogelijk hoor. Bocht a28 naar a50 haal ik erg vaak auto's via de binnen bocht in. En dan gaat het toch al naar de 140 toe hoor. En nee, geen turbo, gewoon een "slome" b230fb met zf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 23:49 #1405958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ow en
Die "race 940" op het Midland circuit met de eland run was een 940 met b230fb in standaard klasse. Mocht een rondje mee rijden en geloof mij, onze auto's kunnen zo veel meer als ze een beetje knap geveerd en gestabiliseerd zijn.

Vandaag de bocht van de A7 naar de a32 bij Heerenveen ook weer een BMW lopen duwen die mij op de A7 voor bij dook terwijl ik de cc op 170 had. :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2014 09:40 #1405965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met de juiste
Met de juiste onderstelmodificaties is alles mogelijk..maar standaard is een 940 gewoon een comfortabele boot. Niet gemaakt voor keihard bochtenwerk. Al zal een sedan het iets beter doen als een station.
Iedereen die het daar niet mee eens is, nodig ik uit voor een rondje circuit in mijn volvo en daarna in mijn swift.
Daarnaast de ring is even andere koek dan een midlandscircuitje of een lange bocht op de snelweg.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2014 10:12 #1405967 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic zuur
Paul, de laatste proefrit die ik maakte met je in die 940 was verre van sloom.... het zuur komt weer omhoog als ik daar nog aan denk Maar goed idee om er een clubactiviteit van te maken. Ik zal eens polsen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2014 10:40 #1405982 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vergelijk
Nu is een vergelijk tussen een 940 in standaard uitvoering en een voor het circuit geprepareerd speeltje natuurlijk ook niet eerlijk... Ik stel voor dat je je Swiffer een keer vergelijkt met bijvoorbeeld een VOCH geprepareerde 240 of 740...
Het commentaar van Arjan herken ik wel, al houd ik het met de 940 lekker bij redelijk legale snelheden (140-150 max). Ook ik moet heel regelmatig remmen in bochten en op rotondes voor auto's met in principe veel betere onderstellen: Rooie Sien is volkomen standaard en heeft niet eens de zwardere en extra stabi's van een turbo...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC