anticiperen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2014 22:03 #1404228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gehoorgestoorde ?
Martin,

Ik draag een baha (bone attached hearing aid), grappig te lezen dat ik dan in een risico categorie hoor :)

Moet zeggen dat ik hem in de auto, zeker als ik alleen rij het liefst uitzet.

Geloof wel dat de gemiddelde fietser met oordoppen in inderdaad "info" mist tijdens het fietsen.

Wat ik wel merk, inparkeren kan ik niet met harde muziek ( en ja als alles voluit gaat haal ik op versterker piek vermogen ruim een kilowatt :) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2014 22:22 #1404229 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic De rechter.......
Ooit een fietser `aangereden` op de motor, oortjes in, ik met zwaar ilegale uitlaat ( veuls te hard geluid!!!!)
Oordeel van de rechter   niet van invloed.................. nou ja....
Voor alsnog, ik was 50% schuldig, m´n verzekering vond dit oordeel zo onrechtvaardig dat ik de helft van m´n eigen risico terug kreeg, 75% no claim bleef ongewijzigd.
NB een fietser zonder licht oid blijft een `zwakke`verkeers deelnemer, die mag alles.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2014 23:11 #1404233 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hoofd
Hallo Volvisti

struis schreef : NB ik vind wel dat de boerka het zicht enorm belemmerd...............

Wat zal dat een gek gezicht zijn geweest, jij met een boerka op.
Ik zal de spelling even verbeteren en de opmerking die erachter staat maar gelijk verwijderen.

A_A schreef : Ik draag een baha (bone attached hearing aid), grappig te lezen dat ik dan in een risico categorie hoor :)

Dat ligt aan je rijstijl, niet aan je baha.
@Allemaal: Mensen die met een hoofddeksel rijden, die moet je in de gaten houden.  Leeftijd maakt in dat geval niks uit.  Wie iets op z'n hoofd draagt, rijdt meestal niet zo geweldig.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2014 23:37 #1404234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben zelf instructeur en
Ben zelf instructeur en vindt dit weer eens een typisch gevalletje van kort door de bocht en lekker de boel generaliseren. Jammer !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 00:36 #1404235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pardon ?
Sommigen lezen niet best óf halen de tekt door de eigen `mangel `zie ik. Nergens worden specifiek vrouwen bedoeld. Ik verwees naar recehnte eigen ervqaringen, erna naar oudere verkeersdeelnemers.
Toon, wat bedoel je met de verwijzing naar `dit ` eigenlijk ? kan je uitleggen wat je bedoelt met kort door de bocht en generaliseren ? Wiens bijdrage ? Als je oudere verkeersdeelnemers bedoelt, het moge toch bekend zijn dat deze groep meer dan andere groepen minder vaardig deelnemen aan het verkeer. Geldt ook voor de jeugd, dronkaards, pilletjes van zekere soort, zij die van nature agressie als eerste emotie etaleren. Verder zei mijn oude prof ooit dat de meeste gestoorde mensen NIET geínstitutionaliseerd ) opgesloten' zijn, m.a.w. verkeersdeelnemers zijn. Hij verwees daarbij naar oudere/aktuele kabinetten trouwens.
Ook een voetganger die stil op het trottoir staat s verkeersdeelnemer. Mij viel simpelweg op, dat m.n. ouderen moeite hebben met konkreet de hoofdbeweging dus slechts de buiten/binnenspiegel lijken te gebruiken en zo veel situaties missen, ook is bekend dat zij afstand/snelheid minder kunnen inschatten. Je ziet ze ook in de supermarkt, op de scootmobiel, de genoemde snelle fietsen. It comes with age.... Zorgelijker vind ik de groep dames beneden de 60 die zoals genoemd in eerste bijdrage op de andere weghelft terecht komen als zij een geparkeerd voertuig passeren zonder snelheid te minderen, laat staan te stoppen om de tegenligger voorrang te verlenen. Wederom, eigen ervaring. Vaak dicht op het stuur, vreemde positie van de armen, rare greep op het stuur, blik op oneindig en gassen maar.

Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 10:18 #1404241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het een bijzonder
Ik vind het een bijzonder vreemde suggestie extra iets in te voeren voor mesen van 60 en ouder.
Dat terwijl de meeste problemen overduidelijk veroorzaakt worden door mensen die met hun mobiel zitten te prutsen onder het autorijden en fietsen. Over het algemeen zijn dat toch niet de mensen van die leeftijd.
Als je al iets wil doen zou je iedereen elke pakweg 5 jaar een verkeerstoets moeten laten doen.
Maar of dat nou echt wat toe voegt aan verkeersveiligheid???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 18:44 #1404261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op elke slak zout leggen
Daar moest ik aan denken.
Vervolgens klagen wanneer je zelf 60 wordt en dan verlangen dat de jongeren dan maar hun hootd moeten laten nakijken.
En dan natuurlijk CONTROLEREN.. In ons al zo veeeeel te vrije Nederland.
Moet je eens kijken hoevaak ieder zelf wel eens niet uitkijkt, niet hebt opgelet en/of domheeft gedaan. Wat een geluk dat een ander dan , met krakende remmen, een ongeluk weet te voorkomen..
Zo, dat moest er even uit,  Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 20:16 #1404270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijst
bijdrage te lezenbijdrage te lezen, al het andere bedoelde ik niet te benoemen. Natuurlijk kan de lijst enorm worden als het gaat om verkeersdeelnemers met extra risico-'s. Het gaat om medicijngebruik, drugs, zicht, neurologische dysfuncties, anti-sciaal gedrag vanuit de persoonlijkheid, alcohol, gebrek aan ervaring enz. enz. ... gebrek aan vaardigheden komend door leeftijd dus slijtage. Wat heeft het voor zin het te gaan uitbreiden ? Het lijkt dan op pap waar de een rozijnen in gooit, de ander bastardsuiker, haver, olie en.
Nogmaals : mij viel in korte tijd op dat m.n. dames genoemde keuzes maakten en ternauwernood een frontale aanrijding kon worden vermeden door scherp naar rechts te sturen a dan niet met fiks remmen.
Wat mij betreft genoeg voor dit thema.

Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 23:51 #1404285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt

Mathy schreef : @Allemaal: Mensen die met een hoofddeksel rijden, die moet je in de gaten houden.  Leeftijd maakt in dat geval niks uit.  Wie iets op z'n hoofd draagt, rijdt meestal niet zo geweldig.

Ik draag altijd een pet als ik de deur uit ga (en meestal dus ook in de auto).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2014 09:03 #1404289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic retfgar

Mathy schreef :  

A_A schreef : Ik draag een baha (bone attached hearing aid), grappig te lezen dat ik dan in een risico categorie hoor :)

Dat ligt aan je rijstijl, niet aan je baha.
@Allemaal: Mensen die met een hoofddeksel rijden, die moet je in de gaten houden.  Leeftijd maakt in dat geval niks uit.  Wie iets op z'n hoofd draagt, rijdt meestal niet zo geweldig.
groetjes
Mathy

Inderdaad, Volvo rijders met een alpinopetje zijn het ergst :D

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC