anticiperen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eigenlijk pleit ik voor een verplichte hertoetsing van vaardigheden vanaf pak 'm beet 60 jaar. Voor alle verkeersdeelnemers.
Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar om nog even terug te komen op het onderwerp: Ik heb de stellige indruk dat mensen steeds minder rekening met elkaar houden in het verkeer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de fiets kijkt men niet zo nu en dan achterom om te kijken of er snellere fietsers aan komen maar zwabbert men, het liefst met muziek in de oren, van links naar rechts. Met de auto hetzelfde, bij inhalen van een vrachtauto met 95 km/u naar de linkerbaan terwijl er sneller verkeer op korte afstand achterop komt, niet nadenken (anticiperen) over tegemoetkomend verkeer bij obstakels etc. Veel mensen doen maar wat, ipv vooruit te kijken en te anticiperen laat men problemen ontstaan om die daarna maar weer op te lossen.Ik zou het niet alleen op asociale inslag schuiven, maar op de combinatie van luiheid (niet nadenken/anticiperen), dommigheid en gebrek aan voorkomendheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een hoop instructeurs hebben zelf al geen fatsoen, hoe moeten ze dat dan overbrengen aan een ander??
Ik heb m'n rijbewijzen nog in dienst (68-4) gehaald en daar werd er wel ingestampt hoe het moet.
Het enige wat je kan doen is inderdaad goed anticiperen en zorgen dat je gezien wordt......
Groet Harry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn ergenis top 3.
- Woonwijk / School, 30 kilometer / 50 te hard rijden (vaak de bewoners zelf of ouders), zal ik nooit bewust doen.
- Rotonde geen richting aangeven bij verlaten of driekwart (durf te zeggen dat 50% dat niet meer doet in de Randstad, en wij hebben er aardig wat hier
- Ritsen op de snelweg, lekker langs de file op het laatst er tussen en ja het mag, maar als iedereen gewoon een beetje laat ritsen hoeft dit niet op het laatste moment
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
begrijp ik, bedoel met ritsen ergenis meer bij het terug gaan van bv 3 rijstroken naar 2 rijstroken, nog even volle vaart erlangs en dan vlak of net na het eind er tussen en dan boven op de rem. Helemaal eens dat wij als Nederlander het ritsen veel beter moeten gaan doen.Tombo schreef : Dat laatste doe ik ook altijd, die invoegstrook ligt er niet voor niks. Ik heb een hekel aan mensen die juist meteen willen invoegen. Zowel bij file's als normaal. Bij file's heb je dan gasten die de invoegstrook blokkeren (ik wil wél doorrijden...) en bij normaal gebruik heb je van die pipo's die met 70 km/h direct het stuur naar links gooien om in te voegen. Die invoegstrook is er om snelheid te maken..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Martin
Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit geeft aan hoe snel de maatschappij mede door techniek verandert. Kinderen zijn bijna onbereikbaar als ze worden aangesproken op het omgaan met regels aangaande I-pads en gsm's. Het lijkt wel alsof ouders dit de normaalste zaak van de wereld vinden. Mijn vrouw - ook docent - ervaart dit ook dagelijks. Hoewel ik mij aan deze ontwikkeling groen en geel kan ergeren, denk ik dat het vinden van een antwoord deze problematiek meer in de richting ligt om mensen aan te spreken (en dat kan best vriendelijk) op de effecten van hun gedrag op anderen. Als regels zinnig zijn: handhaven en als regels onzinnig zijn: afschaffen.zappa schreef : Als leraar heb ik veel scholen gezien, waar leerlingen rondlopen met I-pads, gsm-'s, dikke winterjassen bij plus 20 graden en dat allemaal maar kan, ook tijdens lessen. Groot probleem m.i. maar kwestie van schoolleiding, de regels en vooral het handhaven van regels. Leraren laten zwemmen dus marchanderen met schoolregels leidt tot niets positiefs. Martin
Met vriendelijke groet, Gerard - Alles kan! Alleen weten we niet altijd hoe. -
- André Struis
- Nieuw lid
-
Nu zijn de vrouwen weer aan de beurt..............
Ik ken net zoveel mannen als vrouwen die slecht auto rijden.
NB ik vind wel dat de boerka het zicht enorm belemmerd...............