MRB oldtimer beetje valsspelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
krots4 schreef : Waarom hoor ik nooit iemand klagen als de jaarlijkse belastingteruggave komt? De brief is doorgaans gedateerd in de maand juli maar het geld is al binnen op 16 juni ...
De omgekeerde wereld misschien?
Ervaring deel ik niet, maar dan zijn de gevolgen toch echt anders, door de dagtekening is de betalingstermijn gehalveerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar dan niet voor de volvo, maar voor de bmw k100rs uit 1984
28 eurie voor een heel jaar ff aftikken voor 19 april
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus m.a.w bij een zware auto krijgt de provincie dus niets :
740 sedan 1986 1231 kg basis 88.86 opcenten 31.14 totaal 120.00
740 sedan 1986 1293 kg basis 102.09 opcenten 17.91 totaal 120.00
Bmw 728 1985 1556kg basis 120.00 opcenten 0.00 totaal 120.00
En inderdaad uiterlijk 1 mei betaald zijn :
<a href=" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b..._oldtimers_veranderd "> www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b..._oldtimers_veranderd
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar deze is geen 120,-- euro maar 152,-- euro ?????
740 sedan 1986 1231 kg basis 90,36 opcenten 62,46 totaal 152,00 ( afgerond ).
Ik meende toch echt dat men toen 120,-- had afgesproken daar in Den Haag ?
Dus maandag maar eens aan de bel trekken hoe mooi ze het nog kunnen maken.
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Klopt niet helemaal.
Meneer Huisman woont ook erg dichtbij.. Dus in hetzelfde gebied dezelfde fout.
Groeten,
Gerben
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb even gebeld naar gemakkelijker kunnen wij het niet maken voor u....
De vorige eigenaar heeft ook een aanslag gekregen van wel het goede bedrag.
Heb deze 740 sinds twee weken op naam staan.
Het verkopen en overschrijven in deze tussen tijd hebben ze daar in Apeldoorn nog niet onder de knie blijkbaar.
Hoe dit kon wisten ze niet bij de belasting dienst.
Zij zouden dat uit zoeken, en komen daar nog op terug.
Ik hoefde voorlopig niks te doen.
Heb van de andere 740, ( de Franse van 1984 ) ook een ontvangen die wel klopte.
Groeten Henk
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Bedankt voor je antwoord! Dan gaan we de belastingdienst eens bellen.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is die onzekerheid ook afgevink.Maar wat heeft dit nu alles eigenlijk gebracht.Weer een minister zonder de juiste werkethos die nu 7 jaar een dikke WW uitkering geniet.De overheid die inkomen misloopt, wat uiteindelijk ergens anders weer vandaan gehaald moet worden.Want ondanks alle bezuinigen is het nog steeds geen vetpot.Qua milieu is deze er CO2 technisch slechter aan toe, want feit is feit een oldtimer is CO2vriendelijker (Oldtimer Markt 7-2008 Umwelt und Oldtimer) .Waarom, omdat hij er al is en qua leef inhoud gezien, meestal minder verbruikt.Wat betreft andere schadelijke uitstoot kan ik het niet zeggen, die gegevens heb ik niet.Dan mijn eigen ervaring:Mijn hobby was oldtimer auto's en ik had er altijd een paar.Toen kwam de wegenbelasting vrije tijd en kreeg ik er een hele boel.Mijn CO2 voetafdruk ging niet snel omhoog, immers auto'swaren er toen niet in overvloed en ik deed zo niet mee aan de prijs stijging van de tweedehandsjes ergo de productie van nieuwe.Aangezien veel van mijn inkomen uitgegeven werd aan btw voor debetreffende onderdeeltjes en gereedschappen 'verdiende' deoverheid niet slecht aan mij. Net als bij velen is menig oldtimer liefhebbende garage een miniwerkplaats. Kun je een leuk 'nieuwer' autootje voor kopen.Oké ook al dat gereedschap kost CO2, maar anders doe je toch sneliets anders wat CO2 kost.Wat nu;Door al dat gekronkel, gelieg etc van de overheid is bij mij de lol erbetreft personenauto's wel behoorlijk van af.Veel van mijn auto's verkocht.Maar omdat wij weinig km maken had een nieuwe ook geen zin, laat staan wat dat voor een enorme CO2 'bigfootprint' zou geven.Dan maar een tweedehands nieuwer Japannertje veel, van dieJapanners hebben nog een stuk van die 'oud' technische kwaliteit aan boord,maar qua carrosserie blijft het wennen.Qua veiligheid ga ik er dus tov een Volvo 740 van 1985 (de Japanner is12 jaar jonger) niet op voorruit, op een aantal fronten er zelfs flink opachteruit.Tov de Saab 99 is de Japanner bij de meeste soorten klappen veiliger,moet de plofzak wel werken. Qua wegligging ligt de Saab 99 veel hoger.Die had gewoon een van nature meegeleverde 'ESP'.Qua verbruik ga ik er ook niet op voorruit, die kleine 1,3 drinken ookals een gek na 18 jaar.Wie heeft er nu een na-/voordeel aan deze hele malaise tov mijn perspectief:Doordat ik de 'volgende' oldtimer rij en niet gekozen heb voor een nieuwe,wordt mijn 'footprint' niet veel groter.De kans dat het Japannertje door een student was op gereden was groot.Nu gaat ie in ieder geval 4 jaar langer mee.Daarbij maak ik nu minder km in een auto, maar weer meer op de motor.Totaal gezien minder kmters, maar met een hogere uitstoot op slechtereverbrande brandstof.Ik heb meer vrije tijd gekregen ook al waren de oudere auto's goed,na 30 jaar is die rek er wel uit en ontkom je niet aan soms groteonderhoudsklussen. Ik heb minder onkosten;verzekeringen, onderdelen, gereedschappen etc.Dat geld hoef ik dus niet meer te verdienen en kon dus minder gaanwerken. Raak er wel een hobby door kwijt en het plezier aan auto rijdenis grotendeels weg. De Japanner is een gebruiksartikel en daarmee staje niet graag in de file of rij je een stuk om. Daardoor maak ik in deauto minder km en pak vaker de motor.Je vrije tijd ga je daardoor ook anders vorm geven.De overheid loopt nu behoorlijk wat inkomsten mis;Ik werk minder, dus betaal minder belasting.Mijn kinderen gaan niet (nauwelijks) meer naar de opvang.Ik heb minder verzekeringen.Koop nauwelijks nog onderdelen, echt aan zo'n Japanner gaat gewoonbijna niets stuk !!!!!Ben gewoon regelmatig op zoek, dus hang er hier en daar dan maar een gadgets aan.Maak steeds minder kmters dus dat scheelt wat aan accijnzen ed.Uiteindelijk heeft dit er wel voor gezorgd dat het milieu er meerbaat bij heeft gekregen. Het aantal reiskmters gaan maandelijks naar beneden.Met het geld wat ik nu over hou ga ikzelfs zonnepanelen aanschaffen.Als iemand zich afvraagt waarom sommige Nederlanders niet op de barricades gaan. Ik doe het, het is alleen nu nog niet zo zichtbaar.Maar die belastinginkomsten moeten straks wel ergens andersvandaan komen.Nou, vooruit ik heb een hele oude camper gekocht (bijna 40).Daar moet behoorlijk wat aan gebeuren, maar met die kwaliteit entechniek van toen is dat weer hobby. Al dat moderne spul is prachtig,maar heeft 99% van de tijd voor mij de verkeerde indeling.Hij staat achteraf op een boeren veld, omdat de moderne voor moetenstaan, hunnie moeten dichter bij de verharde weg. Die van mij kan nog wel een akkertje of twee omploegen.Voldoende lol gehad aan die koeien, tijdstip bleek voor mij achterafniet tegen te vallen, maar alle afscheid heeft zo zijn moeilijke momenten.Eén oldtimer personen auto heb ik nog, maar kan ook zo maar zijndat ....... (van 5 oldies naar 1 in 1,5 jaar ...
)Ben qua vervoer weer terug 'naar' mijn studietijd en pak vaker demotorfiets (tja het Japannertje is eigenlijk van mijn vrouw, dus ikmoet eerst vragen ... :oops: )Ga nu lekker aan de pruts met de Camper.Zwaar degelijk gebouwd spul, gemaakt voor tonnen door de tonnenmooi materiaal. Gaat niet snel, maar je komt er wel.Met een 'bulletproof' motor die zelfs zelf geperste granen slikt ... :mrgreen: Al ben ik nog niet zover als Docter Snuggles want zijn vervoersmiddel draaidegeloof ik op aardbeien yoghurt of zo .....Maar ja eigenlijk mag dat natuurlijk niet, accijnskwestie... :besserwisser: :police:Al dit wel heel jammer voor velen die er nog midden in stonden.Immers gemiddeld:Gaat men er Qua CO2 uitstoot niet op vooruit.Qua gifgassen, tja wie zal het zeggen misschien het enige voordeel.Qua inkomsten voor de overheid moet ik nu 150 Euro per jaar meergaan betalen aan wegenbelasting. Dat is een fractie tov de btw en accijnzen die ik anders zou betalen.Alleen de kosten aan extra verzekeringen was al meer.Leuk dat die regeling er geweest is, zo kon ook op een andere manier vankunst genoten worden. Jammer dat die weegschaal straks weer de verkeerdekant op zakt. Na alle meuk langs de kant van de weg, was de voor mij echtekunst op de weg een zeer gewenste streling van het oog.Ik ga het missen.Drive Safe.Gr. Eelco Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.