dieselprijs Belgie

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2014 12:03 #1403134 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic kijk

Mathy schreef : Hallo Admiral
Hier in de buurt (NL) zitten een paar tankstations van Lukoil.  Een Russische prijsvechter.  Goedkoopste Euro 95 kost hier € 1,619.  In Maasmechelen bij Dats24 kost diezelfde benzine € 1,438.  Da's 18,1 cent per liter.  Dat scheelt rond de 12 euro per tank.  Tanken doe ik pas als het rode lampje aan is, tenzij de tank leeg is op het moment dat ik in de buurt van Maasmechelen ben.  Maasmechelen is de eerste afslag na knooppunt Kerensheide, waar ik hoe dan ook langs rijdt, als ik vanaf "het noorden" naar huis rijdt.
Uiteraard gaat het niet alleen om de besparing (anders rij je niet "even" op en neer naar Maasmechelen) maar ook om het principe.  Ik heb in de ruim 9 jaar dat ik de auto nu heb, geen 18 keer in NL getankt.  18 Eurocent is zeer ruim een kwartje.  Die gun ik Wim Kok niet.  En zo spaar ik toch maar mooi ruim 25 gulden per tankbeurt.
Trouwens bij de boodschappen kijk je toch ook naar de prijs?  En misschien wel bij de stroom, de verzekering, etc.
groetjes
Mathy

Als je aan de grens woont logisch maar kom je uit schagen en je besluit met een half volle tank naar kortrijk te rijden en je gooit hem daar weer vol en je gaat weer terug want daar gaat om wat win je dan. Een paar euro toch, in mijn ogen niet rendabel.
Als je het over principe gaat hebben meten we gewoon massaal de auto een week laten staan dan bereik je wat.
Ik haal boodschappen bij de AH, en ja ik kijk daar voor de actie prijsjes bij de AH en niet verder, ben ik meer tijd en benzine kwijt, en als ik op de fiets ga nog meer tijd en tijd kan ik weer gebruiken om met mijn hobby bezig te zijn. Wat je verder op noemt zoals stroom en verzekering daar let ik niet op. Ik heb alles bij 1 verzekeraar waar korting op korting zit en wat betreft mijn stroom / gaskosten zit ik met mijn huis van 102 jaar oud op een verbruik van een nieuwbouw huis. Dat is het voordeel van niet veel thuis zijn en als we thuis zijn staat de houkachel aan, daarbij is het huis wel goed geisoleerd.
Het leven kost nu eenmaal geld en je maakt het zelf zo duur als je zelf wil, maar de vraag begrijp ik niet van de topic starter. Wel als hij had gevraagd ik ga vanaf nu elke dag naar Kortrijk vanuit schagen en terug met welke auto is dat het goedkoopst. Maar kom op joh 1 ritje waar praten we over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2014 15:15 #1403144 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zuinig?
Hoi,
Mooie discussie brengt dit teweeg.
Ik ga bijvoorbeeld geen gas in mijn diesel tanken.
Ik wou alleen een indruk van de verschillen hebben. Ik heb een dubbele tank, en ik rij meestal door tot de meter ruim onder 1/4 staat. Tank dan rond de 70 liter.
Ik begrijp dat de verschillen tussen Belgie en Nederland ongeveer 10 euroocent zijn. en net als in Nederland zijn de verschillen in Belgie tusen goedkoop en duur ook ongeveer 10 cent. Niet echt wereldschokkend, Maar het zou toch wel leuk zijn om Belgie met een volle tank uit te rijden. Tank ik daar echter aan de snelweg dan betaal ik ongeveer net zoveel als hier bij mijn goedkope pomp.
Mijn conclusie is dat ik er voor moet zorgen dat ik op de terugweg in Nederland genoeg voorraad moet hebben om bij mijn goedkope Nederlandse pomp te komen en in Kortrijk kan kijken of ik niet toevalligerwijze een goedkope pomp passeer.
Ik ben nl. niet van plan van de snelweg af te dwalen, dat kost mij veel te veel tijd.
Jaap

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2014 19:49 #1403150 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dan zou ik
als ik jou was met een volle tank(en) weg gaan, doorrijden tot je in Kortrijk bent, zorgen dat je daar goedkoop kan tanken en hup weer naar huis. Aan de snelweg tanken is belachelijk duur maar niet te voorkomen als je met een kwart tank ofzo op pad gaat en dan niets anders kan. Daarom rij ik mijn tank nooit helemaal leeg, altijd half en dan weer tanken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2014 15:51 #1403167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zinvolle suggestie
Hoi Admiraal,
Dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing. Bedankt voor je suggestie.
Alleen is mijn reisje Kortrijk v.v. door onvoorziene omstandigheden uitgesteld.
Jaap

Moderators: Jerry Stam