verjaardagsshit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 21:01 #1401984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er is een remdie
Die klote opmerkingen krijg ik ook wel eens. Maar dan heb ik altijd een voorstel:
"Ga in uw auto zitten en rij met 50 per uur tegen mijn deur terwijl ik achter het stuur zit. En na afloop ga ik met 50 per uur tegen uw deur rijden terwijl u achter het stuur zit."
Direct is men stil, de bekken vallen open en ineens begrijpen ze waarom wij groot rijden. Blijkbaar doet het toch wel pijn om 1,5 ton staal tegen je portier te krijgen ...
"Ga in uw auto zitten en rij met 50 per uur tegen mijn deur terwijl ik achter het stuur zit. En na afloop ga ik met 50 per uur tegen uw deur rijden terwijl u achter het stuur zit."
Direct is men stil, de bekken vallen open en ineens begrijpen ze waarom wij groot rijden. Blijkbaar doet het toch wel pijn om 1,5 ton staal tegen je portier te krijgen ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 21:23 #1401986
door V700 register
"De groene milieusticker wordt afgegeven aan:[*]Voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005;[*]Voertuigen die voldoen aan uitlaatgasnormen Euro-4 en Euro-5;[*]Voertuigen die voorafgaand aan het inbouwen van een retrofit roetfilter (goedgekeurd door KBA) voldeden aan uitlaatgasnorm Euro-3.[/list]Over het algemeen ontvangen voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005 een groene milieusticker. Leverde de fabrikant echter al in deze periode het voertuig af met een motor in een hogere emissieklasse, dan is deze op het voertuig van toepassing.
dus zoooo schoon is ie !
Beantwoord door V700 register in topic groen
Dat weten de meeste zeurpieten niet, de sticker is groen, en ik mag in de binnenstad van Berlijn rijden omdat ie redelijk schoon is...Mathy schreef : Hallo Rudiger
Je bedoelt de "Feinstaubplakette". Geeft dus niet aan hoe milieuvriendelijk je auto is, maar hoeveel fijnstof je auto produceert. En da's bij een Otto-motor niet zo veel. "Feinstaub" is vooral bij Dieselmotoren een thema.rudiger schreef : Op mijn 1988-er 740 op LPG zit zelfs een Duitse groene Umweltsticker, rechtmatig verkregen en dus symbool voor redelijk schone auto.
groetjes Mathy
"De groene milieusticker wordt afgegeven aan:[*]Voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005;[*]Voertuigen die voldoen aan uitlaatgasnormen Euro-4 en Euro-5;[*]Voertuigen die voorafgaand aan het inbouwen van een retrofit roetfilter (goedgekeurd door KBA) voldeden aan uitlaatgasnorm Euro-3.[/list]Over het algemeen ontvangen voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005 een groene milieusticker. Leverde de fabrikant echter al in deze periode het voertuig af met een motor in een hogere emissieklasse, dan is deze op het voertuig van toepassing.
dus zoooo schoon is ie !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 01:09 #1402001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervolg
Heb met belangstelling alle reacties gelzen ( onverwqacht veel !) en kunnen vaststellen dat er herkend-niet herkend wodt en ja, ook ik spreek het meest over motorrijden met mijn vrienden ( geen vrienden op genoemde verjaardag hoor...) en over muziek het verschijnsel vrouw en het causaal verband met mijn grijze haardos, auto-'s en specifiek Volvo-'s. Misschien gaat hier een uitspraak op van een filosofie-docent van me uit d ejaren 80 :" Stel, een asbak op dsalontafel. Met de neus erop zie je niet dat het een asbak is, vanuiit een luchtballen op pak 'm beet 900 meter ook niet. Het betreft wel degelijk diezelfde asbak. M.a.w. : de korrekte afstand bepaaltons zicht en ons begroip voor een niet onbelangrijk deel."Zit veel in, niet ? Men hangt vaak de eigen waarden aan, de eigen toko, de eigen auto omdat dat wel zo komfortabel is. Gewldoige zogenaamde tegen-argumenten passen vaak in dat beeld, ff moeten nadenken over afwijkende argumenten ( km-kosten, staal enz. zoals genoemdf 0 vergt tijd-nergie en out-of-the-box.......menig medemens is daartoe niet in staat en/of bereid. Mijn ex-partners gaven geen moer om auto-'s, bood mij altijd een prima ...... De eerste ex wist na 15 jaar niet eens wat ik precies voor werk deed, wat ik 6 jaar had gestudeerd. Oké, ze was blond maar blonk uit op zeker gebied. Geldig excuus?
Martin
Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 08:49 #1402008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkeerde vrienden? Haha in
Verkeerde vrienden? Haha in mijn eigen vriendenkring is de ene nog vervuilender dan de ander. Sommige rijden in 4x4 Volvo's, Laro's etc. Hoe groter de motor, hoe vervuilender hoe beter. En jaar of 6 geleden toen ik nog scouting leiding was was t nog veel mooier. Ieder keer als we weekend hadden ging er wel weer een auto kapot ergens in de bossen, boomstronken en carterpannen gaat niet goed samen.
Weet je, die mensen die zitten te zeiken zijn gewoon jaloers dat ze van hun vrouw in een wijvenbak moeten rijden en geen echte auto mogen. Laat ze lekker stikken in hun troep en geniet van je vervuilende auto. Ondanks dat die netjes compurer injectie met kat heeft en niks vervuilender is dan een moderne grote SUV.
Je kunt iig jezelf nog aankijken zonder te hoeven schamen.
Weet je, die mensen die zitten te zeiken zijn gewoon jaloers dat ze van hun vrouw in een wijvenbak moeten rijden en geen echte auto mogen. Laat ze lekker stikken in hun troep en geniet van je vervuilende auto. Ondanks dat die netjes compurer injectie met kat heeft en niks vervuilender is dan een moderne grote SUV.
Je kunt iig jezelf nog aankijken zonder te hoeven schamen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 09:05 #1402011
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verjaardagen
Meestal is het afdoende om te vertellen dat er meer dan een half miljoen kilometer op de teller staat...
Moderators: Jerry Stam