Voorruit vervangen
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 07:37 #1401916
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Als iemand het verschil kan
Als iemand het verschil kan zien, zou ik het bijzonder interessant vinden om te weten waaraan men dat kan zien (dan niet in algemene termen maar met concrete punten).
Alleen dan komen we er achter of het broodje aap verhaal is of een serieus veiligheidsprobleem.
Alleen dan komen we er achter of het broodje aap verhaal is of een serieus veiligheidsprobleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 21:54 #1401992
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic onderstrip
Ik weet dat de onderste strip vrij lastg te plaatsen is, is het een idee om de paravan te verwijderen voordat je je voorruit laat vervangen?
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 22:41 #1401997
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De voorruiten van de bakstenen horen niet met de uithardende kit
De voorruiten van de bakstenen horen niet met de uithardende kit gemonteerd te worden.
Vanuit de fabriek werden ze met een zachte flexibele kit gemonteerd.
Dat zag er zo uit:
www.innotec.nl/nl/images/products/presstapekopie_medium.jpg
Kan iemand/de moderator de foto er in plakken?
Omdat deze zachte kit erg bewerkelijk is, en de moderne uithardende kit geen problemen geeft met breuk als gevolg van beweging in carosserie, worden de ruiten bij vervanging nu gewoon met een uithardende kit gemonteerd.
Kan de berijder weer binnen een uur of twee op pad.
De oude zachte kit methode werd bij de dealer gebruikt met een speciaal frame waarmee de ruit in de zachte kit werdt gedrukt.
Zelf stookte ik de verwarming altijd maximaal op met dekens over de voorruit en een deken aan de binnenkant zodat alle warmte voorin de wagen bleef.
Als je de ruit zo een uur in de kit liet opwarmen kon je hem er zo indrukken.
Daarom zitten ook de hoogte blokjes aan de onderkant. Als je die vergeet dan zakt de ruit naar beneden als ie in de zon staat in de zomer.
Deze methode zal vast ook nog wel in een onderdelenboek terug te vinden zijn.
Verder geloof ik niet dat er verschillende ruiten worden gemaakt. Het maken van verschillende ruitdiktes kost meer als alles in 1 dikte produceren. En ook hier zal het glas als gronstof de kosten niet zijn maar wel het proces om te komen tot de juiste vorm en maat.
De uithardende kit zal de wagen dus steviger maken.
Denk niet dat er sprake is van enig veiligheidsrisico.
Ik heb vorig jaar de voorruit van de teamwagen weer laten vervangen nadat ie in Zuid Amerika gesneuveld was. Koste 220 euro incl BTW in Bussum.
Vanuit de fabriek werden ze met een zachte flexibele kit gemonteerd.
Dat zag er zo uit:
www.innotec.nl/nl/images/products/presstapekopie_medium.jpg
Kan iemand/de moderator de foto er in plakken?
Omdat deze zachte kit erg bewerkelijk is, en de moderne uithardende kit geen problemen geeft met breuk als gevolg van beweging in carosserie, worden de ruiten bij vervanging nu gewoon met een uithardende kit gemonteerd.
Kan de berijder weer binnen een uur of twee op pad.
De oude zachte kit methode werd bij de dealer gebruikt met een speciaal frame waarmee de ruit in de zachte kit werdt gedrukt.
Zelf stookte ik de verwarming altijd maximaal op met dekens over de voorruit en een deken aan de binnenkant zodat alle warmte voorin de wagen bleef.
Als je de ruit zo een uur in de kit liet opwarmen kon je hem er zo indrukken.
Daarom zitten ook de hoogte blokjes aan de onderkant. Als je die vergeet dan zakt de ruit naar beneden als ie in de zon staat in de zomer.
Deze methode zal vast ook nog wel in een onderdelenboek terug te vinden zijn.
Verder geloof ik niet dat er verschillende ruiten worden gemaakt. Het maken van verschillende ruitdiktes kost meer als alles in 1 dikte produceren. En ook hier zal het glas als gronstof de kosten niet zijn maar wel het proces om te komen tot de juiste vorm en maat.
De uithardende kit zal de wagen dus steviger maken.
Denk niet dat er sprake is van enig veiligheidsrisico.
Ik heb vorig jaar de voorruit van de teamwagen weer laten vervangen nadat ie in Zuid Amerika gesneuveld was. Koste 220 euro incl BTW in Bussum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 23:03 #1401998
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt daar heb ik het ook laten doen, was i.d.d. iets van 220 euro, keurig met factuur en binnen 2 uurtjes weer rijden. Ze zitten ook in Almere en heten Glasgarage.En oh ja, prima ruit compleet met zonneband bovenin.Wytze schreef : Ik heb vorig jaar de voorruit van de teamwagen weer laten vervangen nadat ie in Zuid Amerika gesneuveld was. Koste 220 euro incl BTW in Bussum.
Moderators: Jerry Stam