Voorruit vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 14:25 #1401876 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gerben

Gerben had ook nog een glasreparateur, bij de laatste sleuteldag bij Bosscha te Langezwaag kwam die met zijn mobiele autoramenherstelbus langs en plaatste het raam voor de prijs van meen ik 100 euro. Gerben moest wel zelf het raam leveren voor zijn 740.

Groet Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 14:27 #1401875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede ervaring
Zeer goede ervaring met deze leverancier , heb al meerder leden hierheen verwezen van de v700ver en geen klachten gehoord.
Is bij eigen Volvo 740 een pilkington ruit ingegaan , verwijderen oude lijm , kitten etc ,inclusief het verwijderen oude (opgeblazen ruit),  schoonmaken interieur met stofzuiger ivm eventuele glassplinters.
Prijs 2 jaar geleden ook al 180 euro incl btw.
Opnieuw kitten van raamstijl en daarna inplakken van nieuwe pilkington ruit met de donkere band bovenin (Volvo ruiten zijn ook van pilkington)
P.s. voor de zekerheid wel zelf even nieuwe klipjes halen voor de sierlijsten , die klipjes breken na zovbeel jaar wel eens af en zitten meestal niet bij de nieuwe ruit.
Misschien wel bij  de ruiten van ander autoruit bedrijven maar dan kosten ze vaak 3 tot 4 keer zoveel (misschien om de kosten van de klipjes te verdienen) .
Wat wel toeval was , op een van de sleuteladressen bij de firma Sallabas sprak ik daar een van de 2 broers Sallabas en zij waren dus zelf ook klant van de firma waar ik de ruiten heb laten doen.
P.s Zij doen als extra service airco leeghalen , testen , vullen voor ook een scherpe prijs, zelf daar ook de airco laten doen van een 740 sedan en van de 940 sedan.
De 960 mag er straks ook gedaan worden voor wat betreft de airco.
Bennie van Skunnie laat vandaag zijn 850 voorruit er ook vervangen dus zal ook nog wel reageren.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 16:29 #1401879 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klopt
Klopt Rudiger,
Dit was op de sleuteldag bij Bosscha. De glasman is wel vaker aanwezig op de sleuteldagen bij Bosscha.
Er stond een sloper bij Bosscha met een goede voorruit. Die heb ik gekocht. De glasman heeft hem ter plekke uit de sloper gehaald en in de 740 geplaatst.
De meeste oude kit had ik zelf al verwijderd. Hij heeft nog wat verwijderd, geprimerd en de "nieuwe" ruit geplaatst.
Dit alles voor de speciale sleuteldagaanbieding van maar 100 euro...
(Let op: De oude voorruit had ik zelf! al uit de 740 gehaald, daar hoefde hij dus niets voor te doen. De voorruit in de sloper kosste mij 100 euro en de glasman wilde 100 euro voor het eruithalen en erin plakken + de primer en de kit.)
(De sierstrips had ik zelf ook al geregeld)
Een koopje dus..en leuk om eens te zien gebeuren op een sleuteldag.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 18:25 #1401887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duurder met tweedehands ruit ??

gerryberrie schreef : (Let op: De oude voorruit had ik zelf! al uit de 740 gehaald, daar hoefde hij dus niets voor te doen. De voorruit in de sloper kosste mij 100 euro en de glasman wilde 100 euro voor het eruithalen en erin plakken + de primer en de kit.)
(De sierstrips had ik zelf ook al geregeld)
Een koopje dus..en leuk om eens te zien gebeuren op een sleuteldag.
Groeten,Gerben

@gerben lijkt erop dat je met een gebruikte ruit dus duurder was dan een nieuwe ?
Ruit 100 + glasman 100 =200 Euro ?
Of was je totaal 100 euro kwijt voor alles bij elkaar ?
Dan nog toch liever een nieuwe voor 180 euro , alleen zit natuurlijk jij wat ver van Rotterdam vandaan,  dan wordt het totaal toch iets meer , dan alleen die 180 euro .

Facebook : Fred Zevenveertig

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 18:49 #1401888 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
Ja 200 euro Fred.
100 euro voor een tweedehands goede ruit (uit een 940) is volgens mij niet zo heel duur.
100 euro voor een glasman die speciaal voor moet komen rijden met zijn busje, zonder raam etc..is ook niet heel verkeerd.
Ik was en ben er tevreden mee :-)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 19:37 #1401893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 220
ik krijg 220 als voorstel (maar wel voor de deur in Utrecht). Zonder klipjes en rubbers (wel eerlijk). De onderzijkant van de rubbers zijn echt aan de beurt bij mij. Klipjes neem ik aan ook. Is dat een te bestellen setje?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 20:09 #1401898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klipjes
De klipjes kan je gewoon los per stuk kopen bij de Volvo dealer of bij een van de ander Volvo onderdelen leveranciers.
Als de 220 ook van de jongens uit rotterdam is kan dat kloppen , zij rijden nu al tot ongeveer Utrecht .

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 20:21 #1401901 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klipjes
Klipjes heb ik verzameld vanaf 3 slopers. Kosteloos.

haha
Groeten,Gerben

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 21:04 #1401905 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Ik betaalde 230 voor een
Ik betaalde 230 voor een nieuwe ruit in de 960. Strips om de ruit heen en clipjes separaat nieuw gekocht. Zo'n 90 euro. Maar prijs voor de ruit dus prima! Was bij Autoglaz in Hoofddorp. 30 minuutjes.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2014 00:57 #1401913 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Splintex
Hallo Volvisti
In mijn 945 GLE (mj 1991) zit een voorruit van Splintex.  Geen idee wanneer ie erin gezet is.  Niet door mij i.i.g. en ik heb 'm al 9 jaar.  De ruit zit onder de krassen, dus hij zal wel al redelijk oud zijn.
BTW sprookje of niet, iemand hier op het forum beweerde dat je het verschil kon zien.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC