Die ouwe

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 22:59 #1401909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jazeker
Manmanman dat was nog eens een ding.
45 PK, een halve 6 cylinder, 0.8 liter, 3 ingangen. een halve kuub laadruimte,  een in 1(!) deel neerklapbare bank, klapraampjes achter, 4 bak, een top van maar liefst... 135 kilometers per uur!
ennnn met 15.000 kilometer het diafragma van de koppeling stuk. maar dat was garantie...
Maar toch hielden we van het ding.
En alle 80`s opties.
sunroof, striping, reflectorplaat achter, wieldoppen en van die handjes die je deuren beschermen tegen krassen. een niet roken zuignap van Garfield en een blaupunkt radio met 6 voorkeurzenders en een autoreverse cassettespeler, met handbediende antenne en een middenconsole

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2014 09:40 #1401919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Krap
Mijn huidige ega nam zo'n ding mee in onze relatie. Ik kon er met m'n ruim 2 m net in zitten, maar reed meestal weg in z'n twee. In de 1e versnelling zat de pookknop in mijn knieholte...
Paar vreemde dingen mee gehad: doorgeroest reservewiel, verbrande bougie, een paar spanningsregelaars opgestookt (draadbreuk in signaaldraad van dynamo), versplinterde voorruit. En natuurlijk een doorgerotte bodemplaat. Wat een klein beetje laswerk leek werd een project van een paar zaterdagen.
Wel gemakkelijk inparkeren: voorwielen insturen, uitstappen en dan de achterkant optillen en in het vak schuiven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC