Voel je rijk in een budgetsloep

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 10:02 #1401470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klinkt beter!
Wij hebben ook 8 jaar een S80 6 cilinder gehad voor mijn vrouw maar twee van die grote auto's is me toch wat te duur in de wegenbelasting, mijn vrouw wilde eerst niet aan een kleine auto maar toen ze erachter kwam hoe handig dit was met het boodschappen doen was ze gelijk verkocht. Al reed de S80 ook stukken beter dan de Ypsilon maar dat is appels en peren vergelijken natuurlijk. Zelf houd ik helemaal niet van kleine autootjes (ben zelf ook niet zo klein zeg maar), met die korte wielbasis zijn het echte stuiterbakken met al die drempels van tegenwoordig. Er gaat niets boven een grote baksteen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 11:29 #1401475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snoetje
Onze tweede is een Suzuki Swift vijfdeurs van 1995. Ruim 700 kg, drie cilinder, 1 : 17. Ideaal wagentje!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 12:39 #1401477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boodschappenauto
Onze 2e autotootje naast de 940 is een 940.... jaren geleden gekocht voor 750,-. Ik heb in 3 jaar 250 (?) euro afgeschreven. Jaarlijks een Apk-tje en verder niet veel bijzonders. Zelf een keer olie verversen en rijden maar. Ideaal in de stad met z'n kleine draaicirkel en buiten wonend op de Veluwe hoef ik een aanrijding met een wild zwijn niet te vrezen 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 13:16 #1401479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem
Wij ook, het is echt wel behelpen zo'n 850, maar wij betalen alles zelf, niks geen zakelijke bijtelling of aftrek of wat dan ook.
Gewoon hobby, de V70 diesel voor de grote stukken om de brandstofkosten wat in de hand te houden, de 850 T5 voor de fun en als tweede auto voor moeders.
De 740 TiC gaan we nu echt maar eens aanpakken en weer op orde brengen.

• Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 15:43 #1401486 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Mijn tweede auto is een Saab
Mijn tweede auto is een Saab 900 classic. Dito voor de 760 overigens. Eerste auto's doe ik niet aan. Verreweg de meeste kilometers leg ik af op een fiets...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 20:01 #1401498 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oprijders
Hallo Volvisti
Een mooi artikel.  Toch heb ik er niet alleen positieve gevoelens bij.  Het spreekt namelijk niet alleen mensen aan waarvoor auto's emotie zijn, maar ook mensen waarvoor vervoer vooral goedkoop moet zijn, zonder dat daar een budgetaire reden voor bestaat.  Het type mensen dus, dat niet het beste met zo'n auto voorheeft, maar dat een auto letterlijk op rijdt.  Het type: "Onderhoud?  Waarom?  Kost alleen maar geld.  Voor x euro heb ik een andere."
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 20:27 #1401500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps Mathy
Zo ben ik hier ook terecht gekomen hoor, soort van. Altijd al wel gevoel voor Volvo gehad. Maar in 2011 kreeg ik een 945 met 454000 km op de teller met 2 maand APK in ruil voor wat klusjes.

Ik had een auto nodig en kwam mij prima uit. Veel voor weinig toen.
2 maandjes in rond gereden en toch laten keuren, afkeurpunten pasde niet op 1 kantje. Veel roest. Dus exit toen.

Toen een sedan gekocht , olly dus :). Sedan op lpg (geen g3 en geen estate ivm aanschaf prijs)

Maar, ach ja, na dat ik hem bij usedvolvo.nl op gehaald had, wist ik dat ik toch wel erg blij werd van Olly met z'n nog best knappe grijze huidje.

Onderhoud ben ik zelf gaan doen want, leuk, redelijk te doen, maar toch ook echt wel goedkoop bij zelf doen en delen zoeken/ruilen kopen.

4 schijfjes rondom 110 euro. Distributieriem 70 euro, en de rest ach hobby en liefde kost geld :)

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 20:32 #1401502 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Maar je gaat er toch ook
Maar je gaat er toch ook heeeel voorzichtig mee om :-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 20:44 #1401505 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Jij niet!
Hallo Arjan
Maar jij bent niet het type persoon waar ik op doelde.  Jij steekt veel tijd en waarschijnlijk ook aardig wat centjes in je auto.  En dat doet het type waarover ik het had gegarandeerd niet (meer dan per se noodzakelijk).
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 20:56 #1401506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Lex , zeker wel! Maar hij
@Lex , zeker wel! Maar hij moet wel werken :) verwen hem vaak genoeg met vervangende delen :)
Moet er aan wennen dat ik hem al weer even heb en ook al wat km's mee gereden heb. Denk vaak, ach dat en dat deel heb ik pas vervangen. Maar sinds juni 2011 inmiddels 99700 km zelf mee gereden. Dus zijn zeker wel delen die al bijna weer vervangen moeten worden. Olie filter zit er sinds aankoop op, misschien Es' iets mee doen :)

@Mathy, ook zo.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC