Keuzebrief overgangsregeling

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2014 23:10 #1400763 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Duur
Hallo Tom

whitehorse schreef : Ik reageer niet eens meer.

Dat kan duur worden.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2014 09:28 #1400772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welnee
Hoi Mathy!
Het is fout op fout op fout daar.......en ik ben gewoon niet BTW plichtig meer.
Ik kan me trouwens voorstellen dat de motivatie onder de belastingambtenaren inmiddels ver onder het nulpunt zit!

• Bikker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2014 09:49 #1400813 door Bikker
Beantwoord door Bikker in topic Belastingtelefoon auto
Hoera, ik had vanochtend binnen 20 minuten een mevrouw aan de lijn van de Belastingtelefoon Auto!
E.e.a. uitgelegd dat ik een gewone rekening MRB heb gekregen voor mijn oldtimer op benzine, terwijl ik in de overgangsregeling wil. Zij zocht de spullen er even bij.
Even later, bedankt voor het wachten:
Mevrouw: U hoeft deze rekening niet te betalen. Doordat de vrijstelling is geschrapt zijn er automatisch allemaal rekeningen verstuurd. We werken met man en macht om deze te corrigeren. Als u op 24 februari nog geen gecorrigeerde rekening hebt ontvangen, belt u ons dan nog even, anders komt er misschien een naheffing met een boete (betalingstermijn is nl. vóór 26 februari) en dat zou vervelend zijn.Ik: En ook niet terecht. Maar als ik u op 24 februari niet kan bereiken, want jullie zijn op het moment niet zo goed bereikbaar.Mevrouw: Nee, het is enorm druk. Anders moet u eerder bellen dan 24 februari.Ik: Kan ik niet een brief schrijven, dan heb ik een schriftelijk bewijs.Mevrouw: U kunt altijd in bezwaar gaan. Maar dat maakt voor die termijn niet uit.Ik: Ik denk dat ik dat toch maar doe.Mevrouw: Dat is ook niet op tijd, want een bezwaar duurt zes tot acht weken.Ik: Nou dan wacht ik het maar even af.
Ik ben benieuwd... Leuker kunnen we het niet maken...

• Thomas 244
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2014 14:21 #1400825 door Thomas 244
Beantwoord door Thomas 244 in topic Ik heb ook even gebeld
<p class="p1">Ik heb eind december een aankondiging gekregen van deze geruchtmakende wetswijziging. Daaruit begreep ik dat je in 2014 mits je auto een benzine oldtimer is een rekening ontvangt a €120,-<p class="p1">Maar wanneer exact staat niet vermeld. Ook wordt er niet gesproken over een keuzebrief die iedereen op diverse Volvofora bezighoudt. Door het gerucht van de 'keuzebrief' ook maar eens gebeld met de belastingdienst vanochtend (20 minuten in de wacht).<p class="p1">Volgens de dame vd belastingdienst komt er voor oldtimers op benzine inderdaad een rekening van maximaal € 120,- in MAART.<p class="p1">Als je deze niet betaalt krijg je een herinnering. Mocht je deze ook niet tijdig betalen dan kies je in feite voor het betalen van volledige MRB voor oldtimer op benzine. Mocht je vóór maart (dus voordat de 'keuze'-rekening van €120,- op je deurmat ligt) je auto verkopen dan betaal je de tijd tussen 1 januari en de verkoop het reguliere benzine MRB, afgerond op hele dagen, dat is nog best netjes.<p class="p2"> <p class="p1">Verkoop je 'm nadat je de 120,- rekening betaalt hebt (en daarmee automatisch kiest voor de kwarttariefregeling) dan ben je sowieso 120,- kwijt, krijg je nooit  meer terug.<p class="p1">Het loont dus als je nu al weet dat je van je auto af wilt 'm voor eind februari verkocht te hebben.
 <p class="p1">De nieuwe eigenaar krijgt na aankoop ook de keuze of hij de € 120,- rekening betaalt of volle bak MRB...

• Bikker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 09:29 #1400860 door Bikker
Beantwoord door Bikker in topic Informatieblad Motorrijtuigenbelasting

thomasaberson schreef : <p class="p1">Maar wanneer exact staat niet vermeld. Ook wordt er niet gesproken over een keuzebrief die iedereen op diverse Volvofora bezighoudt. Door het gerucht van de 'keuzebrief' ook maar eens gebeld met de belastingdienst vanochtend (20 minuten in de wacht).

Het 'gerucht' over de 'keuzebrief' komt uit het Informatieblad Motorrijtuigenbelasting voor oldtimers van het Ministerie van Financiën:

De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.

Misschien is de betrouwbaarheid van dat informatieblad te zien als een maat voor de betrouwbaarheid van de overheid in haar geheel...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 12:22 #1400865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
mij is ook de rekening op de deurmat gevallen € 180,00 voor mijn 760 op benzine.
Gebeld met belastingdienst. (  na 15 min in de wacht )
Mevrouw aan de telefoon die wel kon zien dat LPG eruit was gehaald. Gaat eea nakijken in we zitten weer in de wacht.
Verzoek voor overgangsregeling had ik begin Jan. al ingediend. Dit duurt 6 tot 8 weken voordat het is verwerkt.
Huide rekening moet komen te vervallen. Heb ik half feb nog niks gehoord moet ik weer bellen met belastingdienst.
Zal wel half februari weer bellen worden.
Leuker kunnen we het niet maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2014 13:23 #1401746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar weer eens gebeld
Maar weer eens gebeld.
Ik hoef de acceptgiro mrb niet te betalen vertelde de beste man. Kan ik niet weten want dat staat bij hun intern vertelde hij mij.
Kom met 760 ook gewoon in aanmerking voor overgangsregeling.
Fijn dat ze het even melden.
Medio maart krijgen we een brief of we gebruik willen maken vd overgangsregeling.
Al met al komt alles weer goed.

• Bikker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 12:07 #1401867 door Bikker
Beantwoord door Bikker in topic Reactie op bezwaar
N.a.v. de 'reguliere' rekening voor het 1e kwartaal voor mijn 86er 740 heb ik een bezwaarschrift geschreven. Inmiddels heb ik hier reactie op gehad.
In ieder geval hoef ik de rekening niet te betalen, en moet ik wachten op een nieuwe rekening 'in de loop van 2014'. Dat is het goeie nieuws zeg maar...
Verder wordt als volgt op mijn bezwaren gereageerd:
'Op grond van artikel 8:2 van de Algemene wet bestuursrecht is het niet mogelijk bezwaar te maken tegen een besluit, inhoudende een algemeen verbinend voorschrift of een beleidsregel.'Maar ook: 'Verder maakt u bezwaar tegen een rekening motorrijtuigenbelasting (mrb). U kunt echter alleen bezwaar maken tegen een betaalde rekening mrb of een naheffingsaanslag mrb. Ik merk uw brief dan ook niet als bezwaarschrift aan.'Leuker kunnen we het (alweer) niet maken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2014 10:23 #1401925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je moet
ook geen bezwaarschrift indienen maar een aanvraag
echt waar je doet de aanvraag om in aanmerking te komen voor de lagere mrb
groet will die er al 2 ingediend en bevestigd kreeg

• Bikker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2014 19:09 #1401974 door Bikker
Beantwoord door Bikker in topic Aanvraag hoeft niet
Nee, aanvragen is niet (altijd) nodig. Zodra ze de boel bij de belastingdienst weer een beetje op orde (?) hebben krijgt iedereen die eind 2013 benzine op kenteken had een rekening met kwarttatrief. Betaal je die, dan is het klaar (dat is zeg maar de keuze die je hebt). Betaal je die niet, dan krijg je alsnog een rekening voor de volle mep.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC