Huidige waarde 1986 745

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2013 22:04 #1398540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi paul , ben je nogal met
hoi paul , ben je nogal met de spuitbus bezig geweest ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2013 22:06 #1398541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor :-) Ook niet nodig
Nee hoor :-) Ook niet nodig :-)

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-12-2013 22:54 #1398544 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Mooi,,,
Blijft toch mooi zo'n klassieke Benz...  Is dat okergeel of zo?

Ziet er uit alsof het erg lekker rijd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2013 23:12 #1398546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mimosagelb is een soort
Mimosagelb is een soort geelgroen. Vies kleurtje maar wel echt jaren 70-80. Hij heeft hydraulische niveauregeling op de achteras dus hij zweeft over de weg (werkt ook nog)
Rijdt inderdaad zalig maar het is wel terug in de tijd..... In de stad komt hij goed mee maar door het hoge toerental rijd ik max 110...... Moet wel heel blijven....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2013 21:50 #1398657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huidige waarde
€0,20 per kg

Ik spreek uit ervaring.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2013 23:34 #1398668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 17 centen
Hoi,
Ik kreeg van de week nog maar €0.17
(wees gerust: het was geen Volvo, nog niet)
Jaap

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-12-2013 10:44 #1398677 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic triest...
Eigenlijk best wel triest dat het door de nieuwe regeling zo moet aflopen voor een aantal van onze volvo's. Ik neem aan dat de 20 cent per kg volvo in niet al te beste staat was?

Ik denk ook 1500 ongeveer voor een (redelijk)nette volvo. De markt staat nu gewoon erg onder druk omdat veel mensen hun auto nu nog proberen te verkopen. Kijk maar op MP, daar wemelt het van de leuke volvo's en mercedessen voor heel schappelijke prijzen.

Mijn blonde schone gaat straks ook weg tegen 20 ct/kg denk ik..., maar ik overweeg toch een benzine volvo/mercedes erbij te kopen omdat het toch erg makkelijk is een tweede auto(ook al loopt ie op benzine). En als je niet veel rijd dan is de benzine en die 120 euro  voor mij iig nog wel te doen.

Gewoon houden die mooie 740, lpg eruit  en af en toe genieten.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2013 17:05 #1398688 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Andere ervaringen
Heel veel van wat er hier gezegd wordt herken ik wel - en zal ik dus niet herhalen.
Wat ik wel even wil laten horen is een ander geluid. Bij Aaben stond een 940 sports edition met alles erop en eraan met iets van 150.000 km op de klok en moest 8500 Euro kosten - 8500 !!! Met een vlieg en een scheet was hij weg.
Ook hier in Amsterdam Zuid-Oost bij Furness staan ze regelmatig de oude, maar toch enigszins nette 240/740/940 sedans of estates. Dik boven de vraagprijs van 3750 (4500, 5500, 6000 voor een 940 met over de 250k!) en ze staan er nooit lang!
Smeekens, Paashuis, Nordicar - het zijn allemaal bedrijven die voor ons soort auto's hogere bedragen vragen dan de schamele 1500 die we hier met lange gezichten elkaar opnoemen. En die bedrijven liggen echt niet krom om ze kwijt te raken.
De markt voor goed onderhouden degelijke youngtimers is niet slecht - krijg je zo het idee. Zo lang als de youngtimer regeling bestaat blijft volgens mij ook dit toch voor de zakelijke rijder een aantrekkelijke auto. Een collega van mij rijdt niet anders. Als ikzelf weer moest gaan zoeken kocht ik mijn volvo ook op de zaak.
Nog een verhaal uit andere hoek. Veel van de ZZP-ers uit Amsterdam (ingenieurs, architecten, zelfstandige juristen enzo) zitten in de hoek waar de klappen vallen, zodat de dure nieuwe zakelijke wagens eruit vliegen en de youngtimers erin komen. De Renault Dealer woont hier toevallig achter en merkt aan zijn klandizie dat juist ook deze mensen bij hem wegblijven en andere oplossingen beginnen te zoeken.
O.k. dit allemaal gezegd - ik weet dat ook mijn volvo die goed onderhouden is en door de dealer showroom waardig is genoemd waarschijnlijk voor niet veel weg zou gaan.
Cor-Jan, Amstelveen.
P.S. Ik sluit me aan bij de vorige spreker. Gewoon houden - als je hier in de buurt woont, ik weet in Ouderkerk aan de Amstel een adresje waar je voor een paar tientjes per maand hem kan stallen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2013 09:56 #1398714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bite the bullit!
Maak een som: MRB is 150 euro per maand, voor een benzineauto misschien 50. Da's 100 euro meer per maand. Per kilometer scheelt het een kleine 10 cent. Als je gemiddeld 1000 km rijdt houdt je dus al over. Als je 500 per maand/6000 per jaar rijdt betaal je vijf tientjes per maand extra voor een auto in goede staat. Schorsen kost je ook een paar tientjes dus ik zeg: Oprijden tot 20 ct/kilo....
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2013 12:27 #1398719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist!
Precies! Dat bedoel ik. Breed-rekenen noem ik dat.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC