vroeger :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 21:16 #1396688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E-Kadett
Een E-Kadett was mijn eerste auto. Een '87-er zilvergrijs 1,6 diesel. Zuinig dat die auto was! Niet normaal. Ik reed 1 op 22,5. Jawel, techniek uit 1987 en een simpele indirecte inspuiting... Kocht hem met 75000km op de teller en deed hem na twee jaar weg met 220.000 op de teller. Het comfort was met al die km's die ik reed erbarmelijk. En wat een lawaai maakte die motor zeg.. Met dik 70.000km per jaar gaat je dat de strot uithangen zeg maar. En ook die stoelen. Bah, geen auto gemaakt om lange ritten mee te rijden. Ik ben ook vrij lang en kreeg last van mijn rug van die stoelen.. Ging dus opzioek naar iets met comfort.
Twijfelde veel tussen een Omega diesel en Audio 100 diesel. Het werd onverwacht een Volvo. Een '87-er D24. Geheel tegen mijn verwachtingen in want was serieus opzoek naar een Audio 100 of Omega. De proefrit van de Audi 100 diesel viel erg tegen. Stil was ie wel maar nog trager dan de Kadett. Die Audi was niet vooruit te branden. Hij zat wel comfortabel! De Omega was inmiddels al verkocht voordat ik er erg in had.
Het verbruik steeg met de aankoop van de Volvo enorm. Van 1 op 22,5 naar 1 op 13. Je raakt er aan gewend. Sindsdien alleen maar Volvo gereden....  Ik had nog nooit aan Volvo gedacht, ik dacht wat is dat voor een merk en had helemaal geen verstand van automerken. Alleen veel ervaring met tractoren. Maar die Omega die ik op het oog had stond te koop bij een Volvo garage. Die was verkocht dus, maar hij had nog wel een 740 diesel. Ik werd verleid door de grote neus, het geluid van de 6 cilinder en het geweldige zitcomfort tijdens de proefrit. En ook de vormgeving van de carosserie. Wat een auto was dat.... Tjonge jonge. Een mooie auto en met een geweldige machinekamer. Impulsief kocht ik de Volvo. Voelde goed zeg maar, maar ik had niks met het merk. Opel was mijn eerste auto en zocht dus iets in die trend. Van Audi hoorde ik dat dat goede auto's waren. MB en BWM vond ik niks.
Voordeel van die Kadett: Ik kocht hem voor 10.000 gulden van een neef en ruilde hem 2 jaar later in met een dikke km stand bij de Volvo garage in voor 8.500 gulden.. Die wagen heeft niet veel gekost, alleen wegenbelasting, verzekering, peut en olieverversen wat ik deed om de 7.500km.
PS: eerste auto van mijn broer (1 jaar jonger als ik) was een D-Kadett, een rode. Daarna kocht-ie een blauw metallic C-Kadett stationwagen (erg leuke auto vond ik) en daarna een Peugeot. Sindsdien rijdt hij alleen maar Peugeot.. Tja.
Grt,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 21:18 #1396689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net Merk
Peugeot vind ik wel en net merk hoor!  2 504en gehad.(ik word oud)
Vroegah had je nog verschil tussen de "Duits" rijders en de "Frans" rijders.
en dan had je nog Italiaans, Zweeds en Engels en Amerikaans.
Maar Frans en Duits dat waren de volumemodellen
Duits was kaal, en hard en stevig en streng, maar degelijk
Frans was comfortabel en luxer (klokje!) en zacht, maar minder degelijk.
Hoewel er natuurlijk ook uitzonderingen waren. Opels roestten ook en Peugeots gingen ook 4 ton mee.
Wij hadden thuis Frans, (en Italiaans)
De 124 was toch ook een toffe auto, maar de 504 was een van de fijnste auto's ooit.
En dan groei je op....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 21:55 #1396697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frans, vs Duits enz.
Hej Jeroen,
Mijn vader reed Franse auto's. Renault. Ik heb daar nooit iets mee gehad in mijn jeugd. Mijn broer rijdt al jaren lang Peugeot. Comfortabele en luxe wagens moet ik zeggen. Je merkt echter wel een verschil tussen Peugeot en Volvo. Als hij in mijn Volvo rijdt zegt-ie van: Wow! Deugdelijk materiaal. Solide. En hij rijdt vrijwel nwe Peugeots van twee of vier aar oud of zo. 407 en dat formaat. Peugeot is inderdaad minder solide, zo voelt het ook aan, en je ziet het althans als je er in rijdt. Maar het merk is comfort en luxe gedreven. Goedkoper. Er wordt bezuinigd in het ontwerp, dat merk je wel. Luxe zaken worden niet geweerd maar op laag plastic niveau aangebracht zeg maar. Moeilijk te verwoorden maar het werkt. Zo ongeveer. Ieder zijn ding. Ik heb echter niks met dat merk. Ben inmiddels een beetje merk gebonden als het om auto's gaat. Vastgeroest aan Volvo. Vaste klant bij Volvo zeg maar. Postief puntje: Ik word ook zo behandeld bij Volvo, hoewel ik nog nooit een nwe Volvo heb gekocht. Jaguar zou ik ook heel graag rijden. Dat wel. 1 merk is genoeg denk ik dan, ik ken mijzelf en dat zou dan helemaal uit de hand gaan lopen.
Groet,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 22:35 #1396709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ford granada
Mijn grootvader reed een Ford Granada station. Dat was toch ook wel een machtige wagen.
Hiermee de eerste autovakantie met mijn toenmalige vriendin mee gemaakt. We hadden geen tent of caravan nodig, twijfelaarmatras achterin en gaan. (op vakantie natuurlijk)
één nadeel, het drankprobleem, van de auto dan he. ;-)
De auto is na zijn overlijden aan een liefhebber verkocht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2013 19:58 #1396801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor m'n geboorte
Voor mijn geboorte hadden m'n ouders een tweetal trammelantjes gehad en een taunus 20m, daarna een dyane.
Toen ben ik geboren
Dus hier begint mijn auto geschiedenis:
Austin Allegro 1976 / Honda Civic Wagon 1980 / Honda Accord 1983 / Honda Accord 1987 / Honda Accord 1994 / Peugeot 406 2002
Ik heb met de accord ui 1987 best veel gereden, fijne auto alleen de roetduivel vondt 'm wel erg lekker, overigens altijd het probleem bij de auto's van mijn ouders alleen de peu blijft het bespaard geloof ik.
De civic wagon heb ik als kind de meeste herinneringen aan, we stonden een keertje bij de albert heijn (we hadden de auto toen nog maar net) en mijn vader stond heel raar in de achterbak te kijken wat die hond daar nou deed.
Andere auto dus, zelfde kleur en uitvoering 1 rijtje verder en op 1 cijfer na hetzelfde kenteken.
Hierna m'n eigen auto geschiedenis, best veel eigenlijk.
Een greep:
kever uit 1983, 1979 en 1971
vw bus uit 1966, 1972
audi 100 coupe uit 1970 (moordauto bijna een fiat dino vanaf linksachter)
renault 19 16v 1990, laguna 1999, espace phase 2 v6 1990
vw passat vr6 (2x) 1989 1991
alfa 166 2.4 jtd 2001
peugeot 307 2006
volvo 945 2.3 limited edition

De laatste bevalt als 1 van de besten, de audi was ook erg leuk en de kevers uiteraard.
Groet Wouter

• Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2013 22:51 #1396847 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Smaak komt met de jaren en
Smaak komt met de jaren en bij mij was dat op mijn 16de, want op die leeftijd praatte ik mijn vader een 9000 Turbo aan. Mijn eerste auto was een Saab 900 classic. Mijn tweede auto was wederom een 900 classic. Deze heb ik nog steeds. De 'aangepraatte' 9000 nam ik zestien jaar later over. Sinds kort is er de eerste auto van een 'vreemd merk'. Deze Volvo van het type 760 heeft een mooie V6 in het vooronder en tal van fraaie afwerkingsdetails uniek voor dit model, want een beetje raffinement hou ik wel van.

'89 760 GLE

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2013 00:36 #1396885 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic O en G
Hallo Volvisti
Afgelopen maandag reed er nog een Omega station (model zoals op de foto van Arjan) op de A2 ter hoogte van Best.  En een stuk eerder was ik al een Granada station voorbij gereden (rond om Eindhoven meen ik).  Maar die zag er uit alsof ie in revisie was of nodig moest.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2013 00:57 #1396888 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Met de jaren
Van huis uit heb ik qwa auto's niks mee gekregen.
M'n vader heeft alles gereden; van bestel Eend tot Pontiac Catalina, Peugeot 504 Div Fords.
Is met 60,5 met pensioen gegaan, na een Mazda 929, een Volvo 850 GLT, toen Volvo verslaafd geworden
Is afgelopen zondag 83 geworden, rijdt nog steeds in een 960 3,0ltr....... met caravan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2013 11:37 #1396907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto
Van wat ik mij nog kan herinneren toen ik klein was:
Toyota Tercel, Toyota Corolla liftback, Toyota Carina II, Mazda 626, Mitsubishi Carisma, Honda HR-V, Honda CR-V, nog een Honda CR-V (nieuwer model) en nu rijdt m'n pa een Mercedes B-klasse.
Ik heb auto's vanuit thuis wel meegekregen, als ik zo hoor wat m'n pa vroeger allemaal gereden heeft... een hoop auto's daarvan zou ik nu wel willen hebben (o.a. Pontiac Firebird, Ford Taunus V6, Mazda RX3 met wankelmotor )
Mijn geschiedenis:
Daihatsu Cuore, Toyota Starlet, Daihatsu Charade (tof wagentje was dat, zwart, sportuitvoering, 1.3 16-klepper met 90 pk, ging als de brandweer), Mazda 626, Volvo 940 en binnenkort... tja ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2013 22:07 #1396939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verleden..
Auto's uit het verleden, vader en grootvader voor zo ver ik mij kan herinneren:
Volvo Katterug, Sunbeam, Peugeot 205 (tweetal), Nissan sunny (niet lang gehad), Renault 4 (verschillende), Renault 6 (mooie auto), Ford Transit (de oude met de ronde neus. Imposant). Ik vergeet er misschien nog 2 of zo, weet niet meer. Er zijn nog andere auto's geweest maar als kind interesseerde auto's mij geen lor. Dit is wat ik mij herinner.
Niet echt veel dus maar die auto's werden vrijwel altijd helemaal op gereden totdat ze uit elkaar vielen zeg maar. Vrijwel onverantwoord tegenwoordig, maar dat ging zo in die tijd. APK was er nog niet. Mijn ouders zijn op gegeven moment gestopt met autorijden. Was niet meer nodig en met 3 kinderen naar middelbaar best kostbaar.
Mijn geschiedenis: buiten de '87 Opel Kadett D16 (eerste auto) veel Volvo's 700/900  Moet hard nadenken, kan er een vergeten.... Ongeveer in opklimmende volgorde: '87 740 D24, '84 760 GLE TD, '77 240GL, '88 760 GLE, '77 264 GLE, '90 760 GLE, '90 760 GLE, '92 965, '96 965 type II. Volvo's die ik mijn vriendin cadeau deed en ik ook in reed: '87 740 GLE, '89 745 GL.  Alle Volvo's automaat behalve de '87 740 D24.. En tractoren in het verleden: Fiat, Steyr, Fiatagri, International.. Allerlei uitvoeringen, veel.  Fiat en Fiatagri waren wel mijn favoriet! Dat waren heel goede en fijne tractoren om mee te werken. Nu: '64 Renault R78 Master, '56 Deutz D25. (een andere hobby of "jeugd sentiment" want ze worden wel ingezet om te werken).
Groet,
Robert

Moderators: Jerry Stam