een verse, 't is een blauwe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2013 16:21 #1396442
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top
Top, exact dezelfde als die van mij.Goed gedaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2013 20:50 #1396465
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Mooie uitvoering, LTD edition. Die exterieurkleur (417) had ik ook het liefste gehad, is familietrekje
.Maar blackberry pearl is gelukkig zeker ook niet te versmaden.Veel plezier ermee!
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2013 21:25 #1396466
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic heel mooi!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2013 21:30 #1396467
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi hoor
Heb zelf 2 auto's in de zelfde kleur.
Hier zal je nog veel plezier van hebben.
Hier zal je nog veel plezier van hebben.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 12:49 #1396499
door ADRIAANB234FT
+1 (maar dan met A)
Veel rijgenot!
Adriaan
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic ...en nog één
Chilm schreef : Top, exact dezelfde als die van mij.Goed gedaan
+1 (maar dan met A)
Veel rijgenot!
Adriaan
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2013 17:53 #1396588
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic dank
Dank voor de complimenten en reacties
Ik heb lang getwijfeld tussen een diesel en een 940 benzine. Voor een diesel was het een V70 of een S80 geworden en hier naar gezocht. Maar iedere keer kijk je toch weer welke aantrekkelijke 940ers er nog zijn. Ik verwacht ook dat ik voor mij de totale kosten met een 940, ook al is het een benzine versie, lager kan houden. Met name door het onderhoud en de aanwezige kennis. En niet onbelangrijk mijn racefietsen passen beter achterin een 940. Zadel eraf, voorwiel eruit en rechtop achterin. Aut-handbak keuze Een automaat vind ik heel plezierig rijden, maar dit keer juist een handbak genomen, omdat ik veel heuvelop, heuvelaf op 90 km wegen rijd in Frankrijk. Dat gejoel in toeren met een automaat bevalt me dan niet. Ook rijd je in dit soort situaties zuiniger met een handbak. De airco: Ik heb me ingelezen in het vacuüm verhaal. Een vacuümlek lijkt me niet onwaarschijnlijk. Fijn dat velen me zijn voorgegaan en hun ervaringen beschreven hebben. Leuk klusje. Eerst lek opsporen en eventueel wat afdoppen als tijdelijke oplossing. Dan vervanging van wat onderdelen plannen en uitvoeren. Het probleem komt blijkbaar vaak naar voren op ongewenste ogenblikken, zoals tijdens vakanties. Het lijkt me dat je ook dan met vrij eenvoudige ingrepen toch airco functie kunt terugkrijgen. Ik zal mijn bevindingen tzt in een informatie document uitwerken.
Het plan is om de auto deze week op te halen en er zaterdag mee naar Frankrijk te rijden.
Ik heb lang getwijfeld tussen een diesel en een 940 benzine. Voor een diesel was het een V70 of een S80 geworden en hier naar gezocht. Maar iedere keer kijk je toch weer welke aantrekkelijke 940ers er nog zijn. Ik verwacht ook dat ik voor mij de totale kosten met een 940, ook al is het een benzine versie, lager kan houden. Met name door het onderhoud en de aanwezige kennis. En niet onbelangrijk mijn racefietsen passen beter achterin een 940. Zadel eraf, voorwiel eruit en rechtop achterin. Aut-handbak keuze Een automaat vind ik heel plezierig rijden, maar dit keer juist een handbak genomen, omdat ik veel heuvelop, heuvelaf op 90 km wegen rijd in Frankrijk. Dat gejoel in toeren met een automaat bevalt me dan niet. Ook rijd je in dit soort situaties zuiniger met een handbak. De airco: Ik heb me ingelezen in het vacuüm verhaal. Een vacuümlek lijkt me niet onwaarschijnlijk. Fijn dat velen me zijn voorgegaan en hun ervaringen beschreven hebben. Leuk klusje. Eerst lek opsporen en eventueel wat afdoppen als tijdelijke oplossing. Dan vervanging van wat onderdelen plannen en uitvoeren. Het probleem komt blijkbaar vaak naar voren op ongewenste ogenblikken, zoals tijdens vakanties. Het lijkt me dat je ook dan met vrij eenvoudige ingrepen toch airco functie kunt terugkrijgen. Ik zal mijn bevindingen tzt in een informatie document uitwerken.
Het plan is om de auto deze week op te halen en er zaterdag mee naar Frankrijk te rijden.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2013 17:01 #1397608
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic testrit
Vorige week met de auto naar Frankrijk geweest. Bulbfailure-indicator ging aan bij richtingaanwijzer en mistlicht. Mistlicht draad en aarde bleken omgewisseld bij rechter achterlicht. Tempregeling interieur bleek niet optimaal, kachelkraan stond altijd open, als gevolg van het niet werken van het vacuumsysteem. De luchtmengklep, electrisch bediend met een servo-motor, kon de tempregeling nu in de winter alleen wel af. Ook geen geen enkele vacuuumbediende klep kunnen horen. Vandaag maar even achter het dashboardkastje gekeken. Het stekkerblok op het blokje van de solenoidkleppen voor de vacuuumaansturing bleek slecht contact te maken. Een prop papier tussen stekkerblok en huis verhelpt de kwaal en nu functioneert de hele ecc weer naar behoren. zie pagina 7
www.volvo700vereniging.nl/files/ECC.pdf
Heb je in de zomer een airco die uitvalt als gevolg van een lek in je vacuumsysteem dan kun je met een tie-rap je kachelkraan fixeren in de dicht positie. In het documentje vind je op pagina 7 een overzicht van de default standen van alle kleppen.
De auto rijdt fantastisch. Strak, snel en zeer soepel. Er zit nog wel een lekje in de uitlaatspruitstuk-pakking. Bij gasgeven hoor je een beetje getik. De handbak bevalt prima heuveltje op en af.
Behoorlijk snel gereden meestal max toegestane snelheid of wat harder, maar toch gunstig verbruik. Heenweg 1 op 10,4 en terugweg 1 op 11,2. Beide keren zuiden wind.
www.volvo700vereniging.nl/files/ECC.pdf
Heb je in de zomer een airco die uitvalt als gevolg van een lek in je vacuumsysteem dan kun je met een tie-rap je kachelkraan fixeren in de dicht positie. In het documentje vind je op pagina 7 een overzicht van de default standen van alle kleppen.
De auto rijdt fantastisch. Strak, snel en zeer soepel. Er zit nog wel een lekje in de uitlaatspruitstuk-pakking. Bij gasgeven hoor je een beetje getik. De handbak bevalt prima heuveltje op en af.
Behoorlijk snel gereden meestal max toegestane snelheid of wat harder, maar toch gunstig verbruik. Heenweg 1 op 10,4 en terugweg 1 op 11,2. Beide keren zuiden wind.
Moderators: Jerry Stam