een verse, 't is een blauwe

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 09:48 #1099388 door Adrian Maarleveld
een verse, 't is een blauwe is gemaakt door Adrian Maarleveld
Vorig weekend mijn dieseltje achtergelaten in Frankrijk en geschorst. Dat geeft vrijheid om naar een opvolger uit te kijken. Geen haast eigenlijk, maar ja als je gaat zoeken, loop je toch ergens tegen aan. De markt van late 940'ers met lage km standen heb ik via mijn_gaspedaal al een tijdje zo af en toe gevolgd. Je krijgt dan een idee welke er verkocht worden en een indicatie voor welke prijs. Wordt er toch een verkocht die je op het oog hebt, is het natuurlijk jammer, maar ze zijn nog niet op. Afgelopen dinsdag kwam er een limited edition van 98 met 208k van 1e eigenaar te koop bij een handelaar redelijk in de buurt. Op de website staan goede beoordelingen van kopers. Gebeld, meteen goed gesprek en 's middags een afspraak gemaakt om te kijken. Tot nu toe had ik twee auto's bekeken en dat was beide bagger. De auto gecontroleerd en meteen gekocht onder voorbehoud van vullen airco en inspectie onder het kleppendeksel. Het bedrijf koopt courante auto's in van dealers die 1 of hooguit 2 eigenaars gehad hebben. Verkoop via het web met scherpe prijzen. Deze Volvo is wel wat ouder. Maar wel bekend binnen de familie van het bedrijf en de verkoper. De auto is door een huisarts nieuw gekocht bij een vakgarage en daar altijd in onderhoud geweest. In 2010 is de huisarts met de praktijk gestopt sindsdien is de auto weinig meer gebruikt. De auto is ingeruild bij een Mercedes dealer voor een nieuwe SLK. Het service boekje staat vol met stempels van de vakgarage voor tussentijdse beurten. Veel vaker dan het Volvo interval vanwege het geringe aantal gemaakte km'ers. De handelaar is bekend met de vakgarage en heeft groot onderhoud opgevraagd. Dat is er eigenlijk niet. Nieuwe accu, waterpomp en uitlaatspruitstuk pakking. Distributiewissel bij 170k, er zitten nieuwe remschijven voor  op en rondom nieuwe Michelin Primacy's. Van binnen is de auto heel netjes.  Op de buitenkant kun je wel wat aanmerken. Dat past wel bij de nieuwe eigenaar. Wat me verder beviel is dat de auto geheel origineel is. Er zit een afneembare trekhaak op met een koppelstuk in nieuwstaat in de achterbak. Op de carkit kon ik me zo aanmelden via bluetooth. Het enige wat ik mis is een 1041 achteras.
Gisteren mocht ik een dagje sleutelen in de grote garage. De kleppen gecontroleerd en de onsteking. De meeste kleppen staan op ruim 0,3, één op krap 0,4  en hebben voldoende vlees. De airco geeft nog wat kuren door niet voluit koud te blazen. Is nu goed gevuld en na de droger is de leiding goed koud. Toch wordt er teveel warme lucht bij gemengd. Misschien een vastzittende kachelkraan of zo. Dat vinden we wel uit. Verder niets kunnen vinden wat niet werkt of vraagtekens oproept. De advertentie staat er niet meer. www.edwardsmitautos.nl/occasions.html?id...view=occasions_fotos De auto is betaald en staat nu op het opslagterrein van de handelaar te wachten totdat ik de auto op mijn naam zet. Hier kan ik weer flink wat jaartjes mee voorruit zonder al te veel werk en kosten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 10:05 #1396410 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Mooi
Nette auto hoor!
Veel plezier ermee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 10:37 #1396412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi hoor veel plezier ervan.
Mooi hoor veel plezier ervan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 10:43 #1396413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ziet
er fantastisch uit,succes ermee.

Groeten Ted.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 10:46 #1396414 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi
Ik vind hem prachtig!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 10:47 #1396415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proficiat
met de nieuwe auto en veel plezier er mee !

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 10:57 #1396416 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Proficiat
Wat ontzettend leuk - 't is precies de mijne, die ik alleen minder goed gedocumenteerd en met 70K extra op de klok kocht.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 11:04 #1396419 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Wat een luxe bak!
Erg mooie wagen Adrian, veel rijplezier ermee.
Groeten,Hedwig

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 13:51 #1396430 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Enjoy. Dit zijn de snoepjes.
Enjoy. Dit zijn de snoepjes.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 16:06 #1396441 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Prima auto!
Vwb de airco en niet voluit koud blazen: Goede kans dat de vacuummotor (de dubbele) lekt.  Dan krijg je dit gedrag.
Zie bijvoorbeeld <a href="/node/9437">&gt;&gt;link&lt;&lt;</a>

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC