Factor nr 59 binnen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 00:29 #1396271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic krampachtig
Ik begrijp uit de reacties die ik hier lees dat het niet als grap wordt gezien. Het wordt uiterst serieus genomen.

Wat me ook erg opvalt dat alles heel erg correct moet zijn en dat er opvallend weinig begrip is voor mensen die iets anders zien, ervaren of denken. Het woord dat door mijn gedachten schiet is krampachtig.

Het is net of alles binnen een bepaald kader moet vallen en je vooral niet daarbuiten mag gaan. Doet iemand dat wel .. dan volgt een reactie van afschuw? Voor mij is dit vreemd. Ik sta daarin duidelijk anders dan velen die hier reeds hun gedachten, mening of gevoel hebben geuit.

Jammer ... een gemiste kans. We zijn allemaal mensen die iets met elkaar delen. Er is echter veel meer dat we niet delen. Ja soms lees je iets dat je niet bevalt. So ... op naar het volgende artikel dat je misschien meer aanspreekt. Net als iemand eerder schreef ... je kunt de pagina omslaan. Moet alles zo zijn zoals JIJ wil? Zo ja ... hoe zit het dan met die ander?Heeft die dan nog een keuze?

Hetzelfde geldt voor bepaalde woorden. Een woord kan verschillende ladingen hebben. We lachen niet voor niets als je iemand hoort spreken uit een andere omgeving. Maar is het dan gelijk slecht, minder of moet iets niet kunnen?! Wie bepaald daarin de grenzen?! De zogenaamde kaders.

We kunnen stellen dat er een groep is die dit artikel niets vind. Er zijn ook mensen die juist het tegenovergestelde vinden. Hoort een dergelijk artikel in de Factor 700? Ik weet het niet. Al denk ik dat niets in het leven zwart of wit is. En dat zwart van vandaag de kleur geel van morgen kan zijn. Alles is relatief en zeer betrekkelijk. In grote lijnen denk ik dat de Factor 700 best een goed verenigingsblad is.
Ik ben er blij mee in ieder geval.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 00:32 #1396272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
De digitale versie is inmiddels geplaatst.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/50869 "> www.volvo700vereniging.nl/node/50869

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 00:58 #1396276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

mderijke schreef : De digitale versie is inmiddels geplaatst.
<a href="/node/50869"> www.volvo700vereniging.nl/node/50869

Nu snap ik er helemaal niets meer van, kun je die niet beter weghalen, niet iets om trots op te zijn. Of haal in ieder geval die pagina 7 uit de pdf file.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 01:03 #1396277 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1 t/m 6 en 8 t/m 36
Hallo Volvisti
Ik stel voor dat we de discussie over pagina 7 voortzetten in het draadje dat daartoe speciaal is geopend.  En dit draadje gebruiken voor de rest van het blad.  Zo hou je de discussies netjes gescheiden, maar vooral ook overzichtelijk.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 06:49 #1396278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na een dagje werken,
Na een dagje vergaderen in Eindhoven weer terug in het noorden, en wat ligt daar een nieuwe facor (voor mij nog maar de 2e). Gisteravond heerlijk ontspannen zitten lezen en plaatjes kijken. Ik heb weinig vergelijkingswaar voor wat betreft de factor, maar ik vindt het een leuk blad.
Groetjes Wouter

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 10:06 #1396291 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Nou ik hem hem dan ook maar
Nou ik hem hem dan ook maar eens gelezen (digitaal)  Een beetje vreemd stukje van duidelijk gefrustreerd persoon. Veel mensen gaan gebukt onder de crisis natuurlijk en dat je dan zo'n toon aanslaat kan ik mij goed voorstellen.
Of dit nou in een V700 clubblad moet staan vind ik ook twijfelachtig. Woordkeuze is wel wat grof en gezien de reacties van mensen op dit forum op bepaalde woorden kan ik mij voorstellen dat er nu een aantal dood op de grond liggen na het lezen van dit stukje.
Het zal mij verder niet zoveel uitmaken ik had de factor al thuis liggen en om eerlijk te zijn.. ik lees hem niet.

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2013 22:59 #1396399 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic dus nog niet...
En nog steeds geen factor ontvangen, en dus ook nog nog steeds niet het gewraakte artikel op pag 7 digitaal kunnen lezen. Ik heb begrepen dat 'het' even digitaal zichtbaar is geweest maar weerderom verwijderd is. De inhoud is mij dus nog immer volkomen onbekend, behoudens dan die 'geitenneukers'. (?)
Zou iemand van onze leden mij het artikel(tje?) privé willen toesturen? (zie ledenlijst)
Alvast dank!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2013 23:12 #1396400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gedaan Geejee.......
Gedaan Geejee.......

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2013 23:13 #1396401 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Check je mailbox.
Hallo Geejee,

check je mailbox maar, daar heb ik het artikel zojuist naar toe gestuurd.

Groeten, Jan.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 11:00 #1396418 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic gemiste kans
Ik vind het jammer dat de commotie als gevolg heeft dat de discussie in de doofpot gestopt wordt. Het is geen artikel het is een column. Zoals in de meeste columns wordt je op het verkeerde been gezet en worden er verwarrende stukjes in een verwarrende context geplaatst. Ik lees graag diverse columns in diverse bladen. Vaak lees ik deze zelfs als eerste, wanneer een krant of tijdschrift verschijnt. Deze is geschreven in de stijl van Joep van 'h Hek. Ook Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van het NRC, moet wel eens op zijn tanden bijten, maar hij zal Joep nooit een strobreed in de weg leggen. Zeer bewust en dat waardeer ik zeer. De schrijver heeft duidelijk de houding van columnist aangenomen en het schrijven van zo'n stukje vraagt moed. Ook heeft een column altijd een educatieve waarde, die door de doofpot in de kiem is gesmoord. Jammer. Misschien biedt herlezen van het stukje op een rustig moment nog een kans om deze spiegel van vaak vertoond misplaatst forumgedrag op een positieve manier te kunnen waarderen. Dat zou toch een hoop recht kunnen zetten en de Faktor weer een juiste plaats geven, die de gemaakte inspanning om het blad iedere keer maar weer te produceren rechtvaardigt.  Ook zie ik niet het effect dat een dergelijk stukje een slechte indruk naar buiten geeft. Wel dat het niet begrepen wordt. De buitenwereld leest nl ons forum niet en is dat ook niet van plan. Wat mij betreft krijgt deze schrijver in de Faktor een vaste plaats als columnist.

Moderators: Jerry Stam