Youngtimer 945 van April 1997
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Vergeet niet, dat iemand die beroepsmatig auto's verkoopt, daar ook geld mee wil en moet verdienen. Anders is z'n/haar zaak snel failliet.Ferry940 schreef : Daar wil ik de mijne ook wel voor verkopen...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Ferry
Vergeet niet, dat iemand die beroepsmatig auto's verkoopt, daar ook geld mee wil en moet verdienen. Anders is z'n/haar zaak snel failliet.Ferry940 schreef : Daar wil ik de mijne ook wel voor verkopen...
groetjes
Mathy
Ja, dat weet ik, was ook als grap bedoeld. Ik mag hem toch niet verkopen van m'n vrouw...... Haha.....
Overigens is het volgens mij voor iemand met een eigen bedrijf zeker wel interessant om zo'n auto zakelijk te kopen, ook al is dat misschien voor te veel geld. Als je hem in 4 jaar afschrijft in de boekhouding en met de lage bijtelling is het voor iemand met een klein eigen bedrijf die regelmatig iets te vervoeren heeft helemaal zo gek nog niet. De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Assurantiebelasting kun je niet terug vragen hoor.Ferry940 schreef : De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert N schreef :
Assurantiebelasting kun je niet terug vragen hoor.Ferry940 schreef : De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.
Oh ja..... Is zo..... Werkt verwarrend sinds dat ook naar 21% is gegaan.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is markt voor mooie auto's
Volgens mij valt dat nog wel tegen. Bijtelling is immers over de dagwaarde. In mijn ogen kun je dan beter instappen in een goedkopere en zakelijk wat meer uitgeven aan onderhoud. Dat zijn immers direct kosten die je (doorgaans) niet hoeft af te schrijven en geen invloed hebben op he bijtelling.Ferry940 schreef : Overigens is het volgens mij voor iemand met een eigen bedrijf zeker wel interessant om zo'n auto zakelijk te kopen, ook al is dat misschien voor te veel geld. Als je hem in 4 jaar afschrijft in de boekhouding en met de lage bijtelling is het voor iemand met een klein eigen bedrijf die regelmatig iets te vervoeren heeft helemaal zo gek nog niet. De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.
Extreem gezegd, een auto van aanschaf 8500 5 jaar zakelijk rijden met 0 onderhoud is duurder dan een auto van aanschaf 3000 euro 5 jaar zakelijk rijden met 5500 onderhoud.
Neemt niet weg dat het een mooie auto is dus dan kan nog een hoop goedmaken
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Overigens heeft deze Han Terneldi alleen auto's van absolute topkwaliteit staan. Heb nooit zaken met hem gedaan maar is een sympathieke vent van wie ik gerust een auto zou kopen. En natuurlijk verdient hij eraan zoals we allemaal geld (moeten) verdienen om te kunnen leven.
Groeten, Jan.