Youngtimer 945 van April 1997

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2013 10:48 #1394793 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Sticker
Leuke sticker hebben ze bij dat bedrijf.

Kunnen we geen verenigingssticker maken met zo'n soort slogan als "duurzaam gebruik is milieuvriendelijk"?
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2013 13:27 #1394808 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Natuurlijk

geejee schreef : Beste Cor-Jan,
Dit hele draadje betreft, zoals iedereen hier weet, het aangeboden "topstuk" uit het Aben Snoeptrommeltje....

... (incl. het groene stickertje.... )

<html />

Natuurlijk heb je daar gelijk in Geejee - Cor-Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2013 19:31 #1394831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelijk

Piet22 schreef : Leuke sticker hebben ze bij dat bedrijf.

Kunnen we geen verenigingssticker maken met zo'n soort slogan als "duurzaam gebruik is milieuvriendelijk"?
Piet

En toch heeft die meneer Aaben met die sticker wel mooi gelijk...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2013 23:15 #1394856 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Winstmarge
Hallo Ferry

Ferry940 schreef : Daar wil ik de mijne ook wel voor verkopen...

Vergeet niet, dat iemand die beroepsmatig auto's verkoopt, daar ook geld mee wil en moet verdienen.  Anders is z'n/haar zaak snel failliet.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 09:21 #1394868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat weet ik .....

Mathy schreef : Hallo Ferry

Ferry940 schreef : Daar wil ik de mijne ook wel voor verkopen...

Vergeet niet, dat iemand die beroepsmatig auto's verkoopt, daar ook geld mee wil en moet verdienen.  Anders is z'n/haar zaak snel failliet.
groetjes
Mathy

Ja, dat weet ik, was ook als grap bedoeld. Ik mag hem toch niet verkopen van m'n vrouw...... Haha.....

Overigens is het volgens mij voor iemand met een eigen bedrijf zeker wel interessant om zo'n auto zakelijk te kopen, ook al is dat misschien voor te veel geld. Als je hem in 4 jaar afschrijft in de boekhouding en met de lage bijtelling is het voor iemand met een klein eigen bedrijf die regelmatig iets te vervoeren heeft helemaal zo gek nog niet. De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 20:47 #1394903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op verzekeringen zit assurantiebelasting

Ferry940 schreef : De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.

Assurantiebelasting kun je niet terug vragen hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 21:22 #1394904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh ja.....

Bert N schreef :

Ferry940 schreef : De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.

Assurantiebelasting kun je niet terug vragen hoor.

Oh ja..... Is zo..... Werkt verwarrend sinds dat ook naar 21% is gegaan.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2013 21:57 #1395514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie auto
Volgens de site alweer verkocht..

Er is markt voor mooie auto's

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2013 22:52 #1395519 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Zakelijk juist minder interessant, toch?

Ferry940 schreef : Overigens is het volgens mij voor iemand met een eigen bedrijf zeker wel interessant om zo'n auto zakelijk te kopen, ook al is dat misschien voor te veel geld. Als je hem in 4 jaar afschrijft in de boekhouding en met de lage bijtelling is het voor iemand met een klein eigen bedrijf die regelmatig iets te vervoeren heeft helemaal zo gek nog niet. De BTW op de aanschaf mag niet worden teruggevraagt, maar op alle andere zaken zoals verzekering, brandstof en onderhoud wel.

Volgens mij valt dat nog wel tegen. Bijtelling is immers over de dagwaarde. In mijn ogen kun je dan beter instappen in een goedkopere en zakelijk wat meer uitgeven aan onderhoud. Dat zijn immers direct kosten die je (doorgaans) niet hoeft af te schrijven en geen invloed hebben op he bijtelling.
Extreem gezegd, een auto van aanschaf 8500 5 jaar zakelijk rijden met 0 onderhoud is duurder dan een auto van aanschaf 3000 euro 5 jaar zakelijk rijden met 5500 onderhoud.
Neemt niet weg dat het een mooie auto is dus dan kan nog een hoop goedmaken ;) Het blijft wat de gek ervoor geeft.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 00:29 #1395523 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Zakelijk
Zakelijk is zo'n auto uitermate interessant. Dient er echter wel netjes en representatief uit te zien en technisch 100% betrouwbaar te zijn. De prachtige auto in dit topic voldoet daaraan. Uit eigen ervaring: ik rijd nu al ruim 8,5 jaar een S90, eerst zakelijk, daarna enige jaren privé en sinds dit jaar ( ouder dan 15 jaar) weer op de zaak. Was ook geen koopje maar na 8,5 jaar en ondanks dat er nooit op onderhoud (bij de officiële Volvo-dealer) is bespaard een hele lage km.prijs. En hij is nog lang niet aan zijn eind. Dus is er een markt voor dit soort auto's in de zeldzame topkwaliteit. Wat de snelle verkoop van deze Volvo ook weer bewijst. En ja, met alles is het zo dat het waard is wat de gek ervoor geeft. Maar degene die deze auto gekocht heeft is verre van gek.
Overigens heeft deze Han Terneldi alleen auto's van absolute topkwaliteit staan. Heb nooit zaken met hem gedaan maar is een sympathieke vent van wie ik gerust een auto zou kopen. En natuurlijk verdient hij eraan zoals we allemaal geld (moeten) verdienen om te kunnen leven.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam