ervaring met pech in Duitsland

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-08-2013 23:22 #1392445 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Ik had iets soortgelijks. Ik had binnen een dag al een vervangend exemplaar voor de oliekoeler geregeld in NL, via dit forum! De anwb zou het ophalen en versturen... niet dus. Uiteindelijk een vervangende auto gekregen en zelf het onderdeel gaan ophalen in NL.
ANWB buitenlandverzekering is iets wat je 'voor de zekerheid' misschien doet, maar als je pech krijgt, blijft het 'sukkelen'.
Je kunt maar beter zelf wat onderdelen en een gereedschapkist meenemen.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 01:08 #1392450 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Verschillend...
Iedere ervaring is anders. Een aantal jaren geleden heb ik, met een geleende MB oprijwagen, met een meegenomen kennis als chauffeur, een Volvo opgehaald in v.m. Oost Duitsland. Op de terugweg hoorden we ineens een klap (!), weken uit naar de vluchtstrook, bleek er een "enorme bal" op de achterband te zien te zijn. Het reseverve wiel onder de oprijwagen, kregen we, ondanks het gereedschap erbij, absoluut niet los. De A.N.W.B. gebeld en de/het ADAC verscheen binnen afzienbare tijd ter plekke. Het wiel is met vereende krachten, met de 765 GLE erop, verwisseld. We gingen weer als de brandweer richting Arnhem.
Nooit meer iets van gehoord.. (behoudens een bekeuring, incl. foto van de chauffeur, voor te hard rijden... ..., 152 gecorrigeerde km-ers waar 110 was toegestaan)
Samenvattend: Het was allemaal perfect geregeld, zowel door de A.N.W.B. en dus ook de ADAC.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 10:02 #1392453 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic buitenland dekking en vervangend vervoer
Ik heb een een aantal keren hulp nodig gehad in het buitenland. Ervaringen zijn grotendeels positief op basis van buitenlanddekking en vervangend vervoer bij de ANWB.
Kapotte brandstofpomp (Polen): keurig naar garage gebracht, tijdelijk opgelost, op vakantieadres gerepareerd bij garage. (Niet ADAC)
Kapotte dynamo langs Autobahn: bij de ANWB gemeld, opgehaald door ADAC, door de sleepwagen netjes bij een benzinestation afgeleverd, vervangend vervoer geregeld door ADAC, auto binnen 5 dagen weer bij ons op de stoep.
Niet werkende brandstofpomp in BMW motorfiets in Duitsland: bleek slechte stekker, noodreparatie door ADAC binnen een uur, daarna zelf stekker laten vervangen bij dealer.
Dit jaar kapotte koppelingskabel van de motor 'smiddags om twee uur in een heel klein plaatsje in Duitsland, vlakbij de Franse grens. Bij melding aan ANWB alle gegevens opgegeven, wil de juf afsluiten met de mededeling dat ik afgesleept ga worden. Tot twee maal toe duidelijk moeten maken dat je een motor niet kunt afslepen, moet op een trailer. Uiteindelijk om 7 uur 's avonds kwam de ADAC met een auto om me af te slepen: ANWB had het alsnog verkeerd gemeld. Intussen had ik, met zeer welwillende en vriendelijke medewerking van een Duitse ex-motorrijder, die 30 km verder een koppelingskabel opgehaald had, de motor net weer rijklaar. Dit hadden we ruim daarvoor al aan de ANWB doorgegeven, maar die had kennelijk nog niet de ADAC kunnen bereiken.

Mijn conclusie: Soms is het even wachten, maar je hoort mij niet klagen over de ADAC of Poolse hulp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 18:01 #1392473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou mijn ervaringen zijn
Nou mijn ervaringen zijn super moet ik echt zeggen!!

Afgelopen februari reed ik alleen met mijn 3 dochters naar Oostenrijk met onze v70 2.4t awd, na een rit met ontzettend veel sneeuw belanden we in de file bij rosenheim, toen merkte ik al dat de automaat raar begon te doen, ontzettend veel slip en wilde niet meer in de tweede versnelling!! Als het berg af ging wilde hij in de twee en ging het wel, aangezien ik deze automaten geregeld vervangen heb had ik al zoiets van o jee deze haakt Oostenrijk niet!! Maar wonder boven wonder kwamen in Oostenrijk en toen ging het mis............, we moesten de bergen in en daar stond file! Alleen als ik 6000 toeren draaide zat er enige beweging in de auto maar niet voor lang........ Ik heb de auto omgedraaid en ven achteruit gaan rijden want dat ging nog wel maar 15 km voor de eindstreep was het over! Daar sta je dan , alleen met 3 meisjes op de achterbank, om kwart voor acht op zaterdagavond. Ik heb de anwb gebeld en binnen drie kwartier was de oatc, de Oostenrijkse anwb , ter plaatste. De auto is afgesleept, de anwb heeft een taxi voor ons gebeld en konden verder, nou komt het slotstuk het hotel wat ik geboekt had heeft zich vergist in de datum en zo hadden we ook geen slaapplek! Kan iemand zich indenken wat er toen door mij heen ging? Alleen met drie dochters, kwart voor acht savonds, geen slaapplaats en geen auto en dat dan in Oostenrijk! Maar slaapplaats kunnen regelen, volgende morgen de anwb aan de lijn en om half elf werd er een leenauto gebracht! Ze wilde natuurlijk niet aannemen van mij dat de bak kapot is en deze auto zo niet naar Nederland zou kunnen, enfin de auto moest naar de dealer en als ie gerepareerd kon worden zou dat moeten of ik moest het transport zelf regelen, kreeg tel van de dealer aldaar en die zei dat ie het deed, mijn antwoord rij hem eens warm gegarandeerd dat ie het niet meer doet! Zo geschiedde en op woensdag tel dat dat idd zo was en als ze hen moesten repareren zou dat 4700 euro kosten maar...... Ze hadden de bak niet die lag in Zweden en Nederland en ze zouden dat niet op tijd redden, gelukkig dus! Maar anwb belde op en ze hadden geen grotere auto meer staan in Oostenrijk dan de Mercedes b-klasse die we hadden en hebben echt alles in het werk gesteld om een v60 te regelen en zou deze in rosenheim kunnen ophalen, ben met de b maar naar huis gereden..........

Het was al met al een leuk verhaal en alles is goed gekomen maar uit mijn mond geen kwaad woord over de anwb, ze hebben alles goed geregeld, mijn vakantie gered en een superservice verleend ! De v70 is thuis afgeleverd en rijdt inmiddels weer!

Ramon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 19:41 #1392479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede ervaring, Vrijdagavond
Goede ervaring,
Vrijdagavond op de autobahn hield de Saab 900 met Esterel klapkar er ineens mee op, vlakbij het reisdoel.ANWB gebeld en snel was er een oplaadwagen. Naar het probleem werd niet gekeken.
Esterel werd naar de camping gebracht en de Saab naar een Skodadealer. Maandag was de Saab klaar ( rotor kapot ) Omdat mijn vrouw maandag weer naar school moest is ze naar Enschede gefietst ( 40 km ) en heeft daar met fiets de trein naar Heerenveen gepakt.Zonder overleg met de ANWB overigens.
En dat ritje wou de ANWB niet vergoeden ! Hadden we zondag een vervangende auto genomen en waren we met Esterel teruggekard dan was er geen probleem geweest. Maar zonder overleg kosten besparen voor de ANWB wordt afgestraft. Dat doe ik dus voortaan anders.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-08-2013 23:46 #1392502 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
inderdaad teveel meedenken werkt niet!

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Moderators: Jerry Stam