ervaring met pech in Duitsland
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 16:22 #1098648
door V700 register
ervaring met pech in Duitsland is gemaakt door V700 register
Hallo Volvisti,
heeft iemand ervaring met de duitse ADAC ? ik heb begrepen dat je als lid van de wegenwacht ook geholpen wordt door de ADAC.
Hoe gaat dat in zijn werk. Moet je dan het buitenlandnr van de wegenwacht bellen of rechtsstreeks de ADAC?
Gerhard
heeft iemand ervaring met de duitse ADAC ? ik heb begrepen dat je als lid van de wegenwacht ook geholpen wordt door de ADAC.
Hoe gaat dat in zijn werk. Moet je dan het buitenlandnr van de wegenwacht bellen of rechtsstreeks de ADAC?
Gerhard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 16:26 #1392392
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Geen ervaring mee, maar als je buitenland service van de ANWB wegenwacht hebt zou ik die bellen. Mogen die iemand sturen, en heb je de grootste kans dat je niets hoeft te betalen. Ter plaatse lid moeten worden van de ADAC lijkt me bijv. niet de bedoeling 
Ik dacht overigens dat de duitse regels wat te doen bij pech op de snelweg wat anders zijn dan in NL. Er staat me iets van bij dat je geen band mag verwisselen op de vluchtstrook oid, maar zeker ben ik niet.
Ik dacht overigens dat de duitse regels wat te doen bij pech op de snelweg wat anders zijn dan in NL. Er staat me iets van bij dat je geen band mag verwisselen op de vluchtstrook oid, maar zeker ben ik niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 16:30 #1392393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pech in duitsland
Henk,
bedankt voor jouw reactie.
Gerhard
bedankt voor jouw reactie.
Gerhard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 17:07 #1392395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alarmcentrale
Je belt altijd het nummer van de ANWB Alarmcentrale bij pech in het buitenland, wanneer je wegenwacht met buitenlandservice hebt, tenminste
. Als je in Duitsland staat schakelt ANWB dan ADAC in. Op de site van de ANWB staat er veel informatie over: <a href="
www.anwb.nl/alarmcentrale/pechhulp-in-het-buitenland
" target="_blank">
www.anwb.nl/alarmcentrale/pechhulp-in-het-buitenland
Zelf geen ervaring met ADAC.
Zelf geen ervaring met ADAC.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 17:36 #1392397
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ADAC
Gewoon ANWB bellen, dan komt de ADAC.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 19:38 #1392401
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ANWB
Hallo Gerhard
Klopt, altijd de ANWB bellen. Zou kunnen dat ze een speciaal nummer voor pech in het buitenland hebben. Dat kan ik me niet meer herinneren. Maar ik meen dat het nummer op het pasje staat. Ik heb het een keer mee mogen maken. De ADAC komt dan langs. Indertussen blijft de ANWB contact met je houden (via sms) of je al geholpen hebt. Werkt prima.
groetjes
Mathy
Klopt, altijd de ANWB bellen. Zou kunnen dat ze een speciaal nummer voor pech in het buitenland hebben. Dat kan ik me niet meer herinneren. Maar ik meen dat het nummer op het pasje staat. Ik heb het een keer mee mogen maken. De ADAC komt dan langs. Indertussen blijft de ANWB contact met je houden (via sms) of je al geholpen hebt. Werkt prima.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 23:24 #1392407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB
Inderdaad ANWB bellen. De ANWB belt jou dan ook weer op of ze al geweest zijn en hoe het er voor staat.
Recent in Engeland meegemaakt. De ANWB mij diverse keren gebeld of ze nog iets konden doen. In overleg met ANWB ben ik op gegeven moment zelf maar met de Engelse ANWB ( AA ) gaan bellen maar toen was de case al aangemaakt.
Succes.
Frits ( Die al in heel wat landen ervaring heeft ondertussen )
Recent in Engeland meegemaakt. De ANWB mij diverse keren gebeld of ze nog iets konden doen. In overleg met ANWB ben ik op gegeven moment zelf maar met de Engelse ANWB ( AA ) gaan bellen maar toen was de case al aangemaakt.
Succes.
Frits ( Die al in heel wat landen ervaring heeft ondertussen )
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-08-2013 09:10 #1392413
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Ik heb wel gemerkt dat de ADAC minder snel een noodoplossing bedenkt en dus eerder je naar een garage laat slepen.
Ik had ooit een lekkende automaatoliekoeler. Die had hij eruit kunnen halen en er een stuk slang tussen kunnen zetten, iets wat een Wegenwachter vast en zeker gedaan zou hebben.
Ik had ooit een lekkende automaatoliekoeler. Die had hij eruit kunnen halen en er een stuk slang tussen kunnen zetten, iets wat een Wegenwachter vast en zeker gedaan zou hebben.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2013 09:33 #1392414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pecht in Duitsland
Inderdaad, voor een defecte V-riem wordt jezelfs afgesleept, eerst altijd ANWB bellen.
Garage komt met oplegger, om je naar de dichtsbijzijnde Garage te vervoeren die een kontrakt met de ADAC heeft.
Garage komt met oplegger, om je naar de dichtsbijzijnde Garage te vervoeren die een kontrakt met de ADAC heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2013 09:35 #1392415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ervaring ADAC
Heb ong. 10 jaar geleden een ervaring opgedaan met ADAC. Stond met gescheurde aandrijfashoezen op een parkeerplaats. ANWB gebeld, die heeft de ADAC ingeschakeld. Pech ontstond om 1 uur s'nachts. Hebben de kinderen in de caravan laten slapen en mijn vrouw en ik in de auto. Klote ADAC wilde niet komen! Pas de volgende ochtend om 7 uur. Niks repareren! Ter plekke de auto (MB W114 280e uit 1972) op de ambulance gezet en caravan erachter. Vrouw met kinderen in de ambulance en ik op de ambulance (in eigen auto zittend) afgezleept naar een MB garage. Garage was te beroerd om te kijken of reparatie mogelijk was. Hele zootje afgesleept naar een jachthaven waar we konden staan. ANWB nogmaals gebeld en er zou vervangend vervoer geregeld worden. 3 dagen later was er ruim 100 km verderop een V40 met trekhaak beschikbaar. Hoe we daar moesten komen was ons probleem. Met V40 en caravan maar terug naar huis gereden. De MB zou teruggebracht worden naar Arnhem.
Terug in NL werd ik gebeld door de ANWB. Hoe ik dacht over de service, en waarom ik niet naar de camping die zij geregeld hadden was gegaan. Ik had geen idee dat de ANWB een camping geregeld had! We hebben 3 dagen op een betonnen plaat gestaan in een ajchthaven! Waar onze auto was wisten ze niet. Die zou Afgeleverd zijn op een, ons onbekend adres, incl overdracht van kentekenbewijs. Pas toen ik naar de ANWB winkel in Arnhem ging en stennis begon te maken over aangifte van diefstal/ verduistering van goederen werd er actie ondernomen, De auto was bij een sleepbedrijf inArnhem afgeleverd.
De auto heb ik zelf gerepareerd met aandrijfassen van een speciaal sloopbedrijf, kosten waren 80 gulden en een dagje sleutelen.
Tweede ervaring in Oostenrijk 2 jaar geleden:
Het motormanagementlampje begon te branden in het dashboard. Met een laptopje en Volvofcr de storing uitgelezen. Bleek dat de BDP sensor de geedt gegeven had. ANWB gebeld en verteld wat er aan de hand was, met stroingscode en onderdeelnummer. Medewerker was verbaasd dat ik de codes kon uitlezen en het onderdeel kon noemen. We werden verwezen naar een Volvo garage in Zell am See. Die konden de storing niet uitlezen omdat de V90 niet in Oosterijk geleverd is. Ik heb ter plekke weer de codes uitgelezen en het onderdeel werd besteld in Wenen, de volgende dag is het onderdeel vervangen en alles werkte weer perfect.
Moraal van het verhaal:
ANWB steunpunt bellen en duidelijke afspraken maken.
(Over twee weken gaan we (vrouw, ikzelf en onze Newfy) weer met de V90 een weekje naar het Zwarte Woud en de Beierse Alpen. De laptop met fcr en Vadis gaan voor de zekerheid mee. )
Groet,
Marcel
Terug in NL werd ik gebeld door de ANWB. Hoe ik dacht over de service, en waarom ik niet naar de camping die zij geregeld hadden was gegaan. Ik had geen idee dat de ANWB een camping geregeld had! We hebben 3 dagen op een betonnen plaat gestaan in een ajchthaven! Waar onze auto was wisten ze niet. Die zou Afgeleverd zijn op een, ons onbekend adres, incl overdracht van kentekenbewijs. Pas toen ik naar de ANWB winkel in Arnhem ging en stennis begon te maken over aangifte van diefstal/ verduistering van goederen werd er actie ondernomen, De auto was bij een sleepbedrijf inArnhem afgeleverd.
De auto heb ik zelf gerepareerd met aandrijfassen van een speciaal sloopbedrijf, kosten waren 80 gulden en een dagje sleutelen.
Tweede ervaring in Oostenrijk 2 jaar geleden:
Het motormanagementlampje begon te branden in het dashboard. Met een laptopje en Volvofcr de storing uitgelezen. Bleek dat de BDP sensor de geedt gegeven had. ANWB gebeld en verteld wat er aan de hand was, met stroingscode en onderdeelnummer. Medewerker was verbaasd dat ik de codes kon uitlezen en het onderdeel kon noemen. We werden verwezen naar een Volvo garage in Zell am See. Die konden de storing niet uitlezen omdat de V90 niet in Oosterijk geleverd is. Ik heb ter plekke weer de codes uitgelezen en het onderdeel werd besteld in Wenen, de volgende dag is het onderdeel vervangen en alles werkte weer perfect.
Moraal van het verhaal:
ANWB steunpunt bellen en duidelijke afspraken maken.
(Over twee weken gaan we (vrouw, ikzelf en onze Newfy) weer met de V90 een weekje naar het Zwarte Woud en de Beierse Alpen. De laptop met fcr en Vadis gaan voor de zekerheid mee. )
Groet,
Marcel
Moderators: Jerry Stam