vraag over taxatie - taxateur/expert in da house?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van mijn auto is de waarde meer dan gehalveerd. Van 7K naar 3K... De marktwaarde was 3 jaar geleden ook conform de oudijzer prijzen, daar is weinig veranderd. Ik mis wellicht iets, maar kan me niet indenken waarom een taxatiewaarde ineens zoveel in zo kan zakken als er nooit een MRB vrijstellings regeling voor van toepassing is geweest op het voertuig in kwestie, de kilometerstand al bijna 4 ton was tijdens de taxatie en de technische conditie is sindsdien verbeterd.solexpaul schreef : Verwacht niet veel meer dan 3k. Een oude auto met veel kms word momenteel gewoon niet veel hoger getaxeerd. Bij sommige auto's is de waarde gehalveerd.
Mijn auto staat in Nederland gestald. Naar de taxateur rijden is dus lastig.henk 940LPT schreef : Maar heb je de auto dan in Engeland of staat die ergens in NL (en bedoel je dat je de auto niet zelf naar de taxateur kunt rijden)?
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 740 was bij de eerste taxatie niet mrb vrij en nu nog steeds niet. waarom zou er dan een waardevermeerdering worden toegekend aan het feit dat in de toekomst een auto mrb vrij word?Alle autos worden tenslotte, mits oud genoeg, mrb vrij...
Wat er wel meespeelt is dat er in het verleden nogal misbruik is gemaakt van de hoge waarde van relatief goedkope autos. Die gingen nogal vaak "total loss" zeker degenen met een all riskverzekering, een trend die nu helemaal een stijgende lijn vertoond.
Bespaar je de ergenis van een nieuwe lage taxatie, je kunt gerust Paul geloven als hij zegt dat er simpelweg niet meer inzit. En verder er maar van uitgaan dat niet onfortuinlijk bent m.b. t. schade aan je auto.
groeten, Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 sedan van 1998 en 280000 km op de teller is getaxeerd op €2500
Mijn auto is ook een hele nette auto en goed onderhouden.
Dus €3000 lijkt mij nog niet zo gek voor je auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je de ontwikkeling van de huizenprijzen al eens bekeken over de afgelopen vijf jaar?...Niels 944 16V schreef : Ik mis wellicht iets, maar kan me niet indenken waarom een taxatiewaarde ineens zoveel in zo kan zakken
Jouw auto is vast heel bijzonder voor jou, en misschien ook wel voor een enkele andere liefhebber, maar er zijn nog heel veel andere bakstenen op de weg. Daardoor doen we gewoon mee met de ontwaarding van alle grote bakken met hoge MRB en brandstofverbruik. Alleen de echt zeldzame, uitzonderlijk mooie exemplaren vormen daar wellicht een uitzondering op. Als je denkt dat jouw auto in die categorie valt moet je zeker een second opinion vragen, maar op afstand gezien is het een doodnormale 940 sedan uit 1991 met veel kilometers (ja, bijna 4 ton is veel).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor jullie input.
Ondertussen met de verzekeraar contact gehad en nieuwe gegevens doorgegeven. De nogal tegenvallende originele waarde is daarna door de taxateur verdubbeld. Dossier naar tevredenheid afgesloten dus!