Gezocht set originele verlaagde achterveren + stabilisatorstang 960 (S90)
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het antwoord was al gegeven. Ik denk een beetje meer praktijk en minder theorie.Michael Oud schreef :
Je bent vermoeiend Timen. Eerst impliceer je met je eerdere post aan de topicstarter dat er helemaal geen "verlagingsveer" is, en dat er maar twee soorten bladveer zijn. En dat is niet zo.wp001 schreef : Ik heb ik ook over de gewone modellen. Ik denk niet dat de topicstarter een bijna niet voorkomende ambulance , lijkauto of een ..... executive heeft.
De kunststofveer die standaard er onder zit is al zoveel slapper geworden na verloop van tijd dat menigeen er al een andere meestal zwaardere veer onder heeft laten monteren, vooral als je met een gastank rond toert.
Die paar centimeter verlaging heeft dus de standaardveer al automatisch. Alleen de slag van de niveaumaat is dan te groot. daarom kan alleen volstaan worden met een andere type niveaumaat. Helaas is deze niveaumaat moeilijk te krijgen maar mij is het tot nu toe altijd nog gelukt.
Je zegt ook dat als je de boel wilt verlagen, alleen andere niveaumats nodig zijn. En dat is gewoon niet altijd zo. En vergeleken met een zwaardere veer heeft een standaard veer geen verlaging. De zwaardere veer geeft soms verhoging.
Je probeert met een rare theorie iets recht te lullen, maar 't gaat niet helemaal goed. Jammer Timen.
Volvonetic schreef : Ik zal het makkelijk voor je maken om te testen!
Haal de nivomats er is onderuit en zet hem terug op 4 wielen, dan zie je hoe laag hij komt te liggen. Hij rust dan volledig op de bladveer.
Verlaging oké? Dan goeie dampers monteren en klaar ben je!
Bij mij ging hij echt een stuk naar beneden en heb toen meteen de set van L-M-R gemonteerd!
Als je geen nivomats hebt, ben je de klos en mag je opzoek gaan naar een ander bladveer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ja dat werd mij gaande weg het topic ook duidelijk. De topicstarter had dat ook niet aangegeven als ik het nalees.Michael Oud schreef : Maar je praktijkgedachte is onjuist Timen, want de topicstarter heeft dus geen Nivomats.
Meestal kom ik juist het tegenovergestelde tegen.
Sommigen die vinden dat de auto te laag hangt en laten dan een versterkte kunststofbladveer monteren met een meestal Monroe schokbrekers. Het pakt dan wat goedkoper uit dan met niveaumaten.