Gezocht set originele verlaagde achterveren + stabilisatorstang 960 (S90)
- Tom De Cort
- Nieuw lid
-
Ik ben op zoek naar een set orginele verlaagde achterveren + stabilisatorstang voor een 960 (model S90).
Beide zijn nieuw niet meer te verkrijgen. Iemand weet van een setje dat de te koop staat?
<a href=" accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb...ling_FR_GB_NL_DE.pdf "> accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb...ling_FR_GB_NL_DE.pdf
Pagina 32.
Voor de voorste as is alles nog verkrijgbaar.
Alvast bedankt.
GroetenTom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Tom De Cort
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De kunststof bladveer is er in 2 soorten. De standaard en een zwaardere soort. De zwaardere soort is voor als je meer belasting op de achterwielen hebt .b.v. bij inbouw van een gastank. Wat je moet veranderen zijn de niveaumaten. Er zijn hiervoor spec. niveaumaten. Wel ietsje duurder dan de standaard natuurlijk.tcort schreef : ok bedankt een verlaagde bladveer dus
- V700 register
- Nieuw lid
-
En er is een aparte bladveer voor de verlagingsset, en een aparte voor de executive, en aparte voor de andere modellen zoals de ambulances, de limo's en de lijkenauto's. De bestelnummers van de verlagingsset achter voor de estate en sedan verschilt ook. Of dat in de dempers zit, of in de veer weet ik niet.wp001 schreef : De kunststof bladveer is er in 2 soorten. De standaard en een zwaardere soort. De zwaardere soort is voor als je meer belasting op de achterwielen hebt .b.v. bij inbouw van een gastank. Wat je moet veranderen zijn de niveaumaten. Er zijn hiervoor spec. niveaumaten. Wel ietsje duurder dan de standaard natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haal de nivomats er is onderuit en zet hem terug op 4 wielen, dan zie je hoe laag hij komt te liggen. Hij rust dan volledig op de bladveer.
Verlaging oké? Dan goeie dampers monteren en klaar ben je!
Bij mij ging hij echt een stuk naar beneden en heb toen meteen de set van L-M-R gemonteerd!
Als je geen nivomats hebt, ben je de klos en mag je opzoek gaan naar een ander bladveer!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik heb ik ook over de gewone modellen. Ik denk niet dat de topicstarter een bijna niet voorkomende ambulance , lijkauto of een ..... executive heeft.Michael Oud schreef :
En er is een aparte bladveer voor de verlagingsset, en een aparte voor de executive, en aparte voor de andere modellen zoals de ambulances, de limo's en de lijkenauto's. De bestelnummers van de verlagingsset achter voor de estate en sedan verschilt ook. Of dat in de dempers zit, of in de veer weet ik niet.wp001 schreef : De kunststof bladveer is er in 2 soorten. De standaard en een zwaardere soort. De zwaardere soort is voor als je meer belasting op de achterwielen hebt .b.v. bij inbouw van een gastank. Wat je moet veranderen zijn de niveaumaten. Er zijn hiervoor spec. niveaumaten. Wel ietsje duurder dan de standaard natuurlijk.
De kunststofveer die standaard er onder zit is al zoveel slapper geworden na verloop van tijd dat menigeen er al een andere meestal zwaardere veer onder heeft laten monteren, vooral als je met een gastank rond toert.
Die paar centimeter verlaging heeft dus de standaardveer al automatisch. Alleen de slag van de niveaumaat is dan te groot. daarom kan alleen volstaan worden met een andere type niveaumaat. Helaas is deze niveaumaat moeilijk te krijgen maar mij is het tot nu toe altijd nog gelukt.
- Tom De Cort
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bent vermoeiend Timen. Eerst impliceer je met je eerdere post aan de topicstarter dat er helemaal geen "verlagingsveer" is, en dat er maar twee soorten bladveer zijn. En dat is niet zo.wp001 schreef : Ik heb ik ook over de gewone modellen. Ik denk niet dat de topicstarter een bijna niet voorkomende ambulance , lijkauto of een ..... executive heeft.
De kunststofveer die standaard er onder zit is al zoveel slapper geworden na verloop van tijd dat menigeen er al een andere meestal zwaardere veer onder heeft laten monteren, vooral als je met een gastank rond toert.
Die paar centimeter verlaging heeft dus de standaardveer al automatisch. Alleen de slag van de niveaumaat is dan te groot. daarom kan alleen volstaan worden met een andere type niveaumaat. Helaas is deze niveaumaat moeilijk te krijgen maar mij is het tot nu toe altijd nog gelukt.
Je zegt ook dat als je de boel wilt verlagen, alleen andere niveaumats nodig zijn. En dat is gewoon niet altijd zo. En vergeleken met een zwaardere veer heeft een standaard veer geen verlaging. De zwaardere veer geeft soms verhoging.
Je probeert met een rare theorie iets recht te lullen, maar 't gaat niet helemaal goed. Jammer Timen.