ventilator 945 uit 1998, 230FK, handbediende Airco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2013 16:54 #1389541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal meevallen

RVL schreef : Hoe warm wordt het daar eigenlijk in die kachelbehuizing ter hoogte van de weerstand?

Volgens mij komt daar alleen koude lucht langs, of in elk geval niet warmer dan buitentemperatuur. De kachelradiateur zit pas een eindje verderop (midden in de auto).
Maar wat ik wel vreemd vind is dat je nieuwe weerstand niet past, heb je er niet toevallig één gekregen voor een ander type verwarming o.i.d.? Volgens vadis moet er in een '98 940 met MCC onderdeelnr. 6848756.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2013 17:59 #1389547 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic terug
Zou er even mee terug gaan, je hebt nu gewoon de verkeerde gekregen. Naast dat deze niet past kan het ook zijn dat de weerstandswaarden verkeerd zijn, kan ook narigheid brengen.
Die weerstand zit niet voor niets in het koude deel van het kachelhuis, dat groene pakket aan de achterzijde kan behoorlijk warm worden en zit daarom vol in de wind van de ventilator.
groet,
Chris

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2013 19:37 #1389551 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Bleukens in Breda.
Dit even terzijde; heb goede ervaringen met Bleukens in Breda.
Ooit reed ik op de A16 thv Zonzeel, zij-ruit eruit (rara hoe), naar Bleukens, noodruit erin.
Was op weg naar N-France, er was geen ruit beschikbaar in België of France (speciale kleur, warmte weerend, goud glans)
Ik kon m'n auto stallen voor de nacht bij een Volvo dealer naar keuze.
Volgende dag een nieuwe ruit vanuit Sweden.
De rekening; €125,00, montage nwe. ruit, excl. BTW. Montage/demontage bij Volvo Dordrecht.
Super service! prijzen waarvan ik denk; hoe kunnen ze het er voor doen.............
NB dit is niet de enige goede ervaring die ik heb met de Volvo organisatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2013 19:49 #1389554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkeerd

Pietjeprecies schreef : Volgens vadis moet er in een '98 940 met MCC onderdeelnr. 6848756.

Ja ik lees nog even terug omhoog en ik zie nu dat je 9171002 hebt meegekregen. Die is voor de installatie zonder airco.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2013 10:05 #1389590 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Stom, stom
Dom, Dom, ik heb de versie zonder airco ingebouwd en die doet het gewoon maar om problemen te voorkomen heb ik de goede nl. 6848756 (voor handbediende airco uitvoering) bij de dealer besteld. Ik heb dus een weerstand in de aanbieding voor auto zonder airco...........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2013 11:04 #1389591 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rustig maar

RVL schreef : Ik heb dus een weerstand in de aanbieding voor auto zonder airco...........

Die past dus ook in auto's met aftermarket (deltamil) airco. Wordt je afzetgebied iets groter.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2013 11:07 #1389636 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic wat is het verschil
Wat is eigenlijk het verschil tussen de weerstanden die genoemd zijn? Ik heb de oude eens bekeken maar buiten het afwijkende formaat afdekplaatje en de twee schroefgaten zie ik geen verschil. Ik heb nu de non-airci versie erin zitten en de airco doet het geweldig! of gaat er zo iets mis? De bestelde airco versie moet uit zweden komen dus ik wissel ze wel uit maar ben gewoon nieuwsgierig. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2013 17:29 #1389647 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Weerstand
Het verschil in toerental van de ventilator motor.............
Zonder weerstand loopt tie full-speed, steeds een standje lager is steeds een hogere weerstand.
Met airco "aan" mag de ventilator niet "uit" kunnen, ivbm bevriezen van de verdamper. (is dus vaak gelijk aan stand "1")

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2013 07:45 #1389677 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Helder
Merci Andre. Woensdag komt de goede kachelweerstand en ik ben nu aan het klooien met de airococompressor die maar niet los wil om de riem te vervangen. Vandaag er maar weer eens onder kruipen.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2013 19:39 #1389723 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic wat een dag
Regen, zon en dan weer regen... wat een dag vandaag. Ik heb wel enige uren besteed aan de compressor en de dynamo maar uiteindelijk is het goed gekomen althans dat denk ik. Alle snaren staan weer strak en hij rijd weer tadeloos en laad weer bij en buiten dat doet de airco het ook nog nog! Door dat gedraai onder de auto wel een rugkwaaltje erbij maar och morgen een nieuwe dag en misschien is het dan over. Vandaag maar eens vroeg naar bed.  Een half uur geleden een enorme hoosbui en ik kon de overkant van de straat niet meer zien. De motor beschermbak vergeten te monteren en die lag dus nog op de oprit, was een mooi klein vijvertje. Morgen weer een dag! (vakantie)

Moderators: Jerry Stam