Leenaanhanger enkel of dubbelasser gezocht eerste week juli.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij nooit met een zware aanhanger. In jou geval met paarden snap ik dat ja.
Soms zou handig zijn als ik een autoambu zou kunnen trekken , maar dat zou dan zijn om een 940 ergens op te halen en dat mag dan zowiezo niet met mijn 940
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Huh? De regel dat het gaat om maximaal toegestane massa van de aanhanger in plaats van daadwerkelijke massa van de aanhanger + lading blijft toch hoe dan ook gelden?
Ik dacht dat BE inderdaad was zodat je aanhanger MTM meer mocht zijn dan auto en afhankelijk van het trekkende voertuig het totaal boven de 3500 mag zijn. En nu is BE dus alleen nog nodig als MTM aanhanger + MTM auto > 3500 kg waarbij nog steeds geldt dat MTM aanganger <= is dan maximaal trekgewicht van de auto.
Als het (opeens) om werkelijke massa aanhanger zou gaan zou dat wel gunstig zijn.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de rest klopt het inderdaad wat je zegt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Richard , als ik het goed begrijp weet dus niemand! Wat de regel nu echt inhoudt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt.Zo las ik het ook, dat ik dus WEL een tandemasser mag trekken, met een MTM van 1900 kilo max, vermits mijn haak dat kan hebben, anders tot 1600 kg.Zo'n boedelbakkie is tot 750, daar mag ik dus wel overheen (met 1 of meer assen), zolang de combi (met inachtneming van de max belastbaarheid van de haak) maar niet méér weegt, dan 3500 kilo.Met 1653 kg auto (weegbrug vuilstort) en 1599 op kenteken, weet ik wel waar ik naar moet zoeken.De boete weet ik niet, maar maybe it's worth the risk, hoewel......je moet hem laten staan, geloof ik, da's niet zo handig....henk 940LPT schreef : De regels zijn toch relevant voor Bas, of een tandemasser met B rijbewijs ook nog een optie is?
Maarre,...........iemand dus een kar te leen?