Waarom kan iemand G&*%^&& nou niet met z'n poten van andermans spullen afblijven.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2013 08:35 #1385077 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Tuig

geejee schreef : O ja, ook nog zoiets. Gisterenavond zit mijn echtgenote, netjes geparkeerd op onze dochter te wachten. Terwijl ze met mij aan het telefoneren is, schudt ze ineens door elkaar..., kijkt in de spiegel en ziet dat er een Golf tdi aan het inparkeren is. Toen NOG een keer...BANG! Die kerel verblikt of verbloost niet, stapt met een 'dame' en 2 kids uit en lopen zo weg.... Zonder maar één excuses te maken, terwijl hij mijn vrouw recht in de ogen keek. (gelukkig geen schade verder door de trekhaak) Wat een mentaliteit...!

Dat zou 'm bij mij per direct een aangifte 'verplaten plek na ongeluk' opleveren. Dergelijk asociaal gedrag mag wat mij betreft zo zwaar mogelijk beboet worden.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2013 09:08 #1385079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandalisme is niet altijd gedekt!
Let even op de voorwaarden in je polis: bij mijn weten is vandalisme niet altijd gedekt.
Is het niet ook denkbaar dat een auto tegen de jouwe is aangereden, die die schade kan hebben veroorzaakt?
Groet,
Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2013 10:21 #1385084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schade
Ja, dat is zeer herkenbaar en ergerniswekkend. Tot mijn ergernis moest ik enkele jaren geleden vaststellen dat het niet slim is de 940 te parkeren bij een winkelcentrum. Zag na het boodschappen vaak een kras - krasje, deukje. Meestal l- rechtsvoor maar soms ook ter hoogte van de beide voorste portieren. Klaarblijkelijk had een type met parkeren niet gelet op het inparkeren en/of open zwaaiende portieren. Ben gaan poetsen, met speciale pasta getracht e.e.a. weg te krijgen maar dat mislukte. Wel eens een kop koffie gaan nuttigen pal tegenover het parkeerterrein en toen viel me op hoe breed het spectrum is van parkerende mensen. Moeders onder dudielijke stress die met de uitstappende ( hoewel..) kroost geen oog hebben voor het getik tegen auto-'s ernaast....ouderen die zeer traag komen aanrijden, aarzelend de hoek inschatten en vervolgens toch even de geparkeerde auto meenemen ( vaak lijkt men het kontakt niet eens te bemerken), ook lieden die met fiks tempo komen aanrijden en fluks inparkeren...hup naar voren-naar achteren en bonk...zichtbaar dat men het zelf zag maar gewoon wegloopt. Hoe dan ook, ik kan me behoorlijk ergeren aan dit soort schades en besloot een heel eind verderop te parkeren. Een plek zónder auto-'s ernaast scheelt veel. Maar een scootmobile die erop knalt had ik ook niet verwacht, ook niet de tandem met fietstoeristen die volgens getuigen de zijkant bekrast hadden door een verkeerde stuurbeweging. Wel eens een bellende fiets-scholier die m'n spiegel eraf reed doordat hij de bocht aan de verkeerde kant nam, raam open en een brul, de knul haalde z'n schouders op en fietste door. Overbodig te zeggen dat hij niet lang fietste en zijn ouders boos waren. Kortom, er valt niet tegenop te poetsen vind ik. Naast rijvaardigheid hebben we in brede zin m.i. te maken met hufterig gedrag, zichtbaar op meerdere maatschappelijke terreinen. Vaak maalt men niet om de ander, haalt men de schouders op als men wordt aangesproken, volgt onnodige agressie na een confrontatie. Het bekende normen en waardenverhaal dus het eigen beschavingspeil.

Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2013 13:50 #1385096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het knap van je

940limited schreef : Hallo allemaal,
Gisteravond teruggekomen uit Eindhoven (tombo weet waarschijnlijk wel waar ik was), auto weer opgehaald op de carpoolplaats en lekker naar huis.
Tot nu toe niks aan de hand, auto (zoals altijd) nog even bekeken. Ze staat weer mooi op d'r pootjes (afgelopen week nieuwe schokdempers eronder gezet).
Lekker gaan slapen, vanochtend met de kids naar de manege. Kom ik bij de auto, en nu komt het: spiegel ingeklapt, te overzien, en een dikke kras van voor tot achter over de auto.
En dan wordt ik toch een beetje verdrietig, doen mensen als wij de moeite om hun geliefde vervoersmiddel mooi en netje te houden, komt er 1 of andere knuppel die het nodig vindt om de boel even bij te werken. Maandag de verzekering maar even bellen. Ik ben vanmiddag bij de spuiter geweest om te vragen wat het ongeveer kost,(hij was toevallig bezig vendaag) ik moet toch rekening op 1500 euro.
Ben je weer klaar mee, geeft je toch een beetje een k gevoel bij dit weekend.
Dit wou ik even kwijt
Wouter

dat je alleen maar een beetje verdrietig wordt.
Bij mij waren en wel andere gedachten en gevoelens naar boven gekomen.
Maar ze zouden alleen wel met respect uitgesproken zijn.
Dit laatste even erbij i.v.m. een ander topic.
John
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2013 13:57 #1385097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie het hier ook, veel
Ik zie het hier ook, veel krasjes op kinderfiets stuur hoogte.
De genoegens van een buurt met veel kinderen.
Tja.
Nu heb ik een paar weken terug zelf de diepse kras gemaakt, ik liep in het stikdonker naar mijn auto met de sleutel in de hand en ipv achter de auto langs te lopen, loop ik zo tegen de C stijl op met de sleutel voor uit gestoken.
Tja. Maar goed, dan doe ik dat zelf.

Blijft gewoon vervelend als mensen gewoon om niks zo'n kras maken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2013 15:23 #1385102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic  Hoi
Hee allemaal,
Fijn om te lezen dat iedereen meeleeft, als ik het hier in de buurt vertel moet ik me niet aanstellen het is toch al zo'n oude bak.
Ze kunnen zich niet voorstellen dat "zo'n oude bak" heel veel voor iemand kan betekenen.
@ geejee, Ik ben met m'n spiegels in de normale stand naar huis gereden en toen ik 's ochtends bij de auto kwam was er 1 van de spiegels (en nog een heleboel andere spiegels in de straat) door iemand anders hardhandig voor me ingeklapt.
@ Lieme huib, Vandalisme wordt volgens de polis wel gedekt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 15:52 #1385188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schade
Heeft het misschien iets te maken met nonchalance van leasebakbezitters?
Schade aan de leasebak wordt direct hersteld zonder kosten voor de "eigenaar". Een kras of deuk maakt dus niet uit. Missdchien wordt er teveel vanuit die luxepositie gedacht en realiseert men zich niet dat die kras bij een ander echt "zeer" kan doen.
En jawel, ook ik woon in een kinderfietsrijke buurt. Naarmate de koters groter worden komen ook de krassen steeds hoger te zitten...verder is onze straat een shortcut naar de stad. Dat heeft me ook al twee keer een afgetrapte buitenspiegel gekost.
irritant. ik heb besloten de krassen maar te laten voor wat ze zijn. Het scheelt een hoop ergernis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 16:04 #1385189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eigen risico

Ad van Houdt schreef : Schade aan de leasebak wordt direct hersteld zonder kosten voor de "eigenaar".

De meeste leasemaatschappijen (en werkgevers) rekenen een eigen risico van 150 euro per(!) (schade)geval.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 17:02 #1385194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat beeld van de lease matschapij betaald wel is inmiddels wel een beetje achterhaald,Inmiddels is het zover dat de maatschapijen ook op hun centen gaan letten en niet zomaar alle schade's zomaar laten herstellen, want is het men niet opgevallen dat er het laatste half jaar wel heel erg veel schade herstel bedrijven zijn omgevallen.
Verder is het uiterst vervelend dat ze je hiermee hebben opgescheept elke schade aan je geliefde auto is gewoonweg uiterst vervelend en hoop voor je dat het redelijk makkelijk hersteld kan worden.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 17:21 #1385200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzekering
Schade kan gewoon gerepareerd worden volgens de verzekering, ik zak alleen wel eventjes 7 tredes omdat de dader niet bekend is.
Kost dus wel wat jaartjes extra premie om de krassen te laten wegwerken.
Laat dan maar zitten, ik koop wel een polijstmachine of iets dergelijks.......

Moderators: Jerry Stam