Vaarbewijs gehaald!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2013 11:56 #1384428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt tegenwoordig al een
Je hebt tegenwoordig al een rijbewijs nodig voor een EPT (Electrische pallet truck) of een stapelaar. Niet zo zeer of je er nou wel zo goed mee overweg kunt, dat was echt niet zo bij mij dat is meer een kwestie van oefening baart kunst. Maar het bedrijf waar je werkt moet voldoen aan regels en wil zich om die reden ook indekken voor het geval je brokken maakt. Het is overigens geen kunst met zo'n EPT door een stenen muur heen te rammen (zeggen ze heb ik nog niet zelf geprobeerd....) dus als je iemand aanrijdt kan het ernstig zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2013 22:30 #1384456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het een gezeur!
Ik vind het maar een gezeur om niks, Geldklopperij met die heftruck certificaten.
Wij mochten op het bedrijf NOOIT vooruit met de heftruk rijden, alleen achteruit. Reden: gevaarlijke lepels zonder lading, of indien een lading voor je die het zicht belemmert of als je plots moest remmen de lading kan omvallen als je vooruit rijdt met mogelijk letsel tot gevolg bij iemand anders. Oh wee als je werd betrapt met rijden vooruit!!! Dan kreeg je er enorm van langs, iedereen! Dat weet ik nog heel goed. De "ouwe" kwam dan even langs en schold je helemaal verrot. En daar was-ie heel goed in. En hij had een goede reden! Je stond te bibberen of je kon direct opstappen. Hij gaf ook aan of je dat nu al wilde doen. Die keuze gaf hij je. Een volgende keer kon je niet meer kiezen. De keuze was nu aan jou. Ik denk nog wel eens terug aan die tijden. Een toffe kerel was het. Veel van geleerd en ook samen veel mee gelachen.
Hoe vaak zie ik niet op de TV of zo dat men vooruit rijdt met een heftruck? Over alle mogelijke verscholen gevaarlijke situaties elimineren gesproken met zo'n certificaat???...
Tegenwoordig moet je ook strepen op de vloer trekken waar je niet meer mag lopen omdat er een heftruck kan rijden..... Het gaat soms echt te ver. Als een schuur doorheen het jaar verandert door veranderende werkzaamheden en opstelling van machines enz. word je daar helemaal gek van om elke keer die strepen aan te brengen.
Klinkklare onzin allemaal! @ Mathy, die heftrucks die we hadden waren niet groter of kleiner dan tegenwoordig. Er zitten ambtenaren ergens achter een bureau die nog nooit zo'n ding hebben gereden en laat staan eens een tijd hebben meegedraaid in een bedrijf maar wel de regeltjes verzinnen. Als bedrijfsleider heb je gewoon de verantwoordelijkheid je mensen op te leiden en te wijzen op de gevaren. Geen ambtenaar voor nodig.
Groet,
Robert
Wij mochten op het bedrijf NOOIT vooruit met de heftruk rijden, alleen achteruit. Reden: gevaarlijke lepels zonder lading, of indien een lading voor je die het zicht belemmert of als je plots moest remmen de lading kan omvallen als je vooruit rijdt met mogelijk letsel tot gevolg bij iemand anders. Oh wee als je werd betrapt met rijden vooruit!!! Dan kreeg je er enorm van langs, iedereen! Dat weet ik nog heel goed. De "ouwe" kwam dan even langs en schold je helemaal verrot. En daar was-ie heel goed in. En hij had een goede reden! Je stond te bibberen of je kon direct opstappen. Hij gaf ook aan of je dat nu al wilde doen. Die keuze gaf hij je. Een volgende keer kon je niet meer kiezen. De keuze was nu aan jou. Ik denk nog wel eens terug aan die tijden. Een toffe kerel was het. Veel van geleerd en ook samen veel mee gelachen.
Hoe vaak zie ik niet op de TV of zo dat men vooruit rijdt met een heftruck? Over alle mogelijke verscholen gevaarlijke situaties elimineren gesproken met zo'n certificaat???...
Tegenwoordig moet je ook strepen op de vloer trekken waar je niet meer mag lopen omdat er een heftruck kan rijden..... Het gaat soms echt te ver. Als een schuur doorheen het jaar verandert door veranderende werkzaamheden en opstelling van machines enz. word je daar helemaal gek van om elke keer die strepen aan te brengen.
Klinkklare onzin allemaal! @ Mathy, die heftrucks die we hadden waren niet groter of kleiner dan tegenwoordig. Er zitten ambtenaren ergens achter een bureau die nog nooit zo'n ding hebben gereden en laat staan eens een tijd hebben meegedraaid in een bedrijf maar wel de regeltjes verzinnen. Als bedrijfsleider heb je gewoon de verantwoordelijkheid je mensen op te leiden en te wijzen op de gevaren. Geen ambtenaar voor nodig.
Groet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2013 11:28 #1384480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaarbewijs is toch wat anders hoor.
Een vaarbewijs vind ik toch wat anders dan een heftruck certificaat. Mijns inziens zou een vaarbewijs verplicht moeten zijn voor álle watersporters. Ik ben als kapitein werkzaam op een sleepboot in het Scheldegebied en als je ziet wat een stunten sommige watersporters uithalen op de Westerschelde. Midden vaarwater varen als er een afvarige containerboot aan komt stuiven is niet erg handig. Die kan en gaat ook niet aan de kant omdat de ruimte er niet voor is. Een vaarbewijs valt voor mij in de categorie rijbewijs, je laat ook niet iedereen zomaar de snelweg op. Enige kennis van zaken is wel gewenst. Ik heb watersporters gezien die een auto/wegenkaart gebruikten op het water!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2013 18:58 #1384498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren,
Bedankt voor alle
Heren,
Bedankt voor alle leuke reacties!
Dit vaarbewijs is nogmaar het begin.....er gaat nog heeelveel volgen;-)
Bedankt voor alle leuke reacties!
Dit vaarbewijs is nogmaar het begin.....er gaat nog heeelveel volgen;-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2013 19:47 #1384501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lingsper
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2013 20:28 #1384504
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben het met je eens!
Helemaal mee eens, tegenwoordig verzinnen ze idd overal wel wat voor. In de scheepvaart hebben we dat ook, naast mijn nautische opleiding moest ik later ook Marcom A ( voor marifoon, inmarsat enz enz.), Radar-waarnemer, Radar-navigator, Ships Management, Basic Safety, Fire Fighting enz. gaan halen. En ze zijn weer met nieuwe dingen bezig, zo blijft de beroepsvaart toch met enige regelmaat naar school moeten maar dat zal in alle beroepen wel zo zijn!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2013 18:37 #1384609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toppie
Kijk dat is leuk nieuws om te lezen(de reden waarvoor niet maar het behalen wel)
De zomer staat bijna weer voor de deur dus ben ik dan weer met enige regelmaat in de buurt van een sluis of brug te vinden met al die varende kamikaze piloten, kan er smakelijk om lachen, Helaas zelf ook wel eens in moeten grijpen omdat ze dan nog even voor je overstag gaan als je met bijna 1500 ton de lek(of een van de andere rivieren) afkomt zeilen met 18/19 km per uur dus ook wel eens last van "angst" zweet in de handen gehad.
Tom.
De zomer staat bijna weer voor de deur dus ben ik dan weer met enige regelmaat in de buurt van een sluis of brug te vinden met al die varende kamikaze piloten, kan er smakelijk om lachen, Helaas zelf ook wel eens in moeten grijpen omdat ze dan nog even voor je overstag gaan als je met bijna 1500 ton de lek(of een van de andere rivieren) afkomt zeilen met 18/19 km per uur dus ook wel eens last van "angst" zweet in de handen gehad.
Tom.
Moderators: Jerry Stam