Vaarbewijs gehaald!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 17:07 #1097153 door V700 register
Vaarbewijs gehaald! is gemaakt door V700 register
Ben onlangs intern van functie gewisseld waarbij ook de nodige opleidingen/cursussen horen.Vandaag na lang wachten op goedkeuring(Ambtenaren he!)de eerste stap in de goede richting gezet en geslaagd voor mn klein vaarbewijs (VB1).Vroeger was het een eitje en hoefde je alleen de vragen maar uit je hoofd te leren, tegenwoordig is het wel anders helaas en is het flink moeilijker geworden, geen enkel examen is hetzelfde dus het is afwachten welke vragen je krijgt.....Gelukkig met een ruim voldoende geslaagd!Wilde het even met jullie delen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 17:33 #1384361 door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic Gefeliciteerd met het
Gefeliciteerd met het behalen van je vaarbewijs. nu nog een bootje met en mooie penta motor erin :D

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 17:57 #1384362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ben
Heb je nu je vaarbewijs voor een bootje of ben je van plan een hele slechte volvo te kopen.
Groet john

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 18:19 #1384365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reacties! Ik
Dank voor de reacties!Ik ben om gezondheidsredenen(knie-Artrose en rugklachten)na een pittige selectieprocedure doorgestroomd naar de afdeling Maritiem van het cluster toezicht en handhaving van de Gemeente R'dam.
Ik ben daardoor Brug- en Sluiswachter geworden, komt erg veel bij kijken vwb opleidingen, al mn collega's komen van de grote vaart en dat was tot voor kort ook de eis....
Ik moet nu dus een hele batterij aan Nautische opleidingen gaan volgen om op ongeveer dezelfde vlieghoogte te gaan komen...
Erg leuk en leerzaam dus en het idee van luie en domme brugwachters is dus voorgoed uit de wereld geholpen, al is het wel een errug relaxed baantje hoor!
Voorlopig nog niet van plan een bootje te kopen hoor;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 18:25 #1384366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi
gefeliciteerd! ik had het lang geleden makkelijk dus .Score 57 op 60. meteen marifoon erbij gedaan..
Denk er wel aan dat je met vb1 niet op het ijsselmeer mag met een snelle motorboot, daar heb je Vb2 voor nodig.
Effe een gokje: ga je bij de milieupolitie te water?
groet en plezier ermee!

aha antwoord staat er al.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 18:48 #1384368 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar ben ik van op de
Daar ben ik van op de hoogte, komt uitgebreid aan bod in de les, zoals ik al zei het eea is een stukje moeilijker geworden en er wordt dieper op de materie ingegaan.
Het is dat ik het 'moet' hebben, uit mezelf had ik het niet gaan doen....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 20:17 #1384374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duikboot
Collega van mij zegt meestal, daar heb je arjan met zijn duikboot :)
Dus opzich :)
Maar, goed bezig man!

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 21:46 #1384388 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Gefeliciteerd
Ja, je vaarbewijzen heb je niet zomaar. Ondanks dat ik al vele jaren aan de wal zit, houd ik alle vaarpapieren zoals Rijnpatent, groot vaarbewijs, marifooncertificaat etc. goed bij zodat het niet verloopt. Ondanks ( ik ben boven de 50) iedere 5 jaar een best wel strenge keuring. Je weet maar nooit hoe het van pas kan komen. En heel af en toe nog eens een stukje varen kan ik dan nog steeds legaal doen. Want varen is net als fietsen: dat verleer je nooit. Als ik eens achter het roer zit is het net of ik terug van een hele lange vakantie ben.
Nogmaals proficiat en veel plezier en succes met je nieuwe baan.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 22:13 #1384392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben,
Ben,
Proficiat! Het wordt er tegenwoordig allemaal niet makkelijker op. Meer bureaucratie en vraag naar offieciele papieren. Daarmee succes met je behaalde resultaat!! Dat meen ik van harte! Mooi!
Ik ben niet bekend met de scheepvaart maar de trend van officiele papieren zie je overal in elke tak. In de jaren tachtig reed ik op het bollenbedrijf heftruk, trekker, een graafmachine en een bulldozer. Tegenwoordig vragen ze een certificaat voor een heftruk. Ik reed al heftruk vanaf mijn vijftiende tot mijn vijfentwintigste... Nu mag ik dat niet meer! Vreemd..
Succes!!
Robert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2013 01:08 #1384413 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gevaar
Hallo Robert
De machines van nu zijn niet meer die van vroeger.  Vaak zijn ze sneller, groter, etc.
Daar komt bij, dat iedere malloot tegenwoordig meent dat ie alles kan, dat alles altijd goed gaat.  En als het niet goed gaat, dat de verzekering dan wel betaald.
Daarom heb je tegenwoordig al die papiertjes nodig.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam