Wegenbelasting voor oldtimers of niet? Na Pasen duidelijkheid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2013 21:22 #1383748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een onzin verhaal JP
Feit is dat de onbetrouwbare overheid de regels tijdens het spel weer eens totaal onverwacht gewijzigd heeft en daarmee vele hardwerkende mensen (o.a. autohandelaren, monteurs en leveranciers) in een lastige positie brengt.
De run op belastingvrije auto's is in Nederland zo groot omdat de motorrijtuigenbelasting hier zeer, zeer veel hoger is dan in de omliggende landen.
Veelrijders met oldtimers, zoals ik, betalen alsnog veel extra belasting in de vorm van accijns en BTW aan de pomp. Dit in verband met het toch wel hogere verbruik van oudere dagelijks gebruikte auto's.
En echt belachelijk is dat het milieu aspect opeens niet meer relevant is, zodra er wel motorrijtuigenbelasting voor een blijkbaar vervuilende oldtimer wordt betaald.
Kortom, in mijn ogen een zeer onnodige en zeer onwenselijke ontwikkeling. De aanhoudende onduidelijkheid is helemaal kwalijk.
Mvg,
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2013 21:25 #1383750 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic .

gerryberrie schreef : Belasting of niet..gewoon Volvo rijden.
Groeten,Gerben

Daarom staat er nu een 940 voor de deur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2013 21:29 #1383751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Datte

moonenb schreef : Feit is dat de onbetrouwbare overheid de regels tijdens het spel weer eens totaal onverwacht gewijzigd heeft en daarmee vele hardwerkende mensen (o.a. autohandelaren, monteurs en leveranciers) in een lastige positie brengt.
De run op belastingvrije auto's is in Nederland zo groot omdat de motorrijtuigenbelasting hier zeer, zeer veel hoger is dan in de omliggende landen.
Veelrijders met oldtimers, zoals ik, betalen alsnog veel extra belasting in de vorm van accijns en BTW aan de pomp. Dit in verband met het toch wel hogere verbruik van oudere dagelijks gebruikte auto's.
En echt belachelijk is dat het milieu aspect opeens niet meer relevant is, zodra er wel motorrijtuigenbelasting voor een blijkbaar vervuilende oldtimer wordt betaald.
Kortom, in mijn ogen een zeer onnodige en zeer onwenselijke ontwikkeling. De aanhoudende onduidelijkheid is helemaal kwalijk.
Mvg,
Bert

Kudos (want de like button zit er niet)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2013 07:05 #1383769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
De auto is en blijft een melkkoe in Nederland. Één van de redenen dat ik ben verhuisd naar Duitsland.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-03-2013 17:29 #1383972 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Na pasen kan ook in juni zijn, maar gelukkig toch in april
Zojuist gespot op officiële bekendmakingen: In april duidelijkheid regeling oldtimers
www.oudevolvo.nl/blog/2013/03/26/oldtime...april-duidelijkheid/

Moderators: Jerry Stam