Wegenbelasting voor oldtimers of niet? Na Pasen duidelijkheid
- V700 register
- Nieuw lid
-
De run op belastingvrije auto's is in Nederland zo groot omdat de motorrijtuigenbelasting hier zeer, zeer veel hoger is dan in de omliggende landen.
Veelrijders met oldtimers, zoals ik, betalen alsnog veel extra belasting in de vorm van accijns en BTW aan de pomp. Dit in verband met het toch wel hogere verbruik van oudere dagelijks gebruikte auto's.
En echt belachelijk is dat het milieu aspect opeens niet meer relevant is, zodra er wel motorrijtuigenbelasting voor een blijkbaar vervuilende oldtimer wordt betaald.
Kortom, in mijn ogen een zeer onnodige en zeer onwenselijke ontwikkeling. De aanhoudende onduidelijkheid is helemaal kwalijk.
Mvg,
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kudos (want de like button zit er niet)moonenb schreef : Feit is dat de onbetrouwbare overheid de regels tijdens het spel weer eens totaal onverwacht gewijzigd heeft en daarmee vele hardwerkende mensen (o.a. autohandelaren, monteurs en leveranciers) in een lastige positie brengt.
De run op belastingvrije auto's is in Nederland zo groot omdat de motorrijtuigenbelasting hier zeer, zeer veel hoger is dan in de omliggende landen.
Veelrijders met oldtimers, zoals ik, betalen alsnog veel extra belasting in de vorm van accijns en BTW aan de pomp. Dit in verband met het toch wel hogere verbruik van oudere dagelijks gebruikte auto's.
En echt belachelijk is dat het milieu aspect opeens niet meer relevant is, zodra er wel motorrijtuigenbelasting voor een blijkbaar vervuilende oldtimer wordt betaald.
Kortom, in mijn ogen een zeer onnodige en zeer onwenselijke ontwikkeling. De aanhoudende onduidelijkheid is helemaal kwalijk.
Mvg,
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.oudevolvo.nl/blog/2013/03/26/oldtime...april-duidelijkheid/
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )