Bierblikjes lassen....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een naam wil niet altijd wat zeggen. Een "chauffeur" was vroeger iemand die het motorblok (of en deel daarvan) opwarmde. Dat doen we nu niet meer (tenzij we een standkachel gebruiken). Toch wordt tegen een bestuurder van een motorvoertuig nog steeds "chauffeur" gezegd.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten,Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
mooi man!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb in het verleden wel autolpaat gelast met TIG en pulsfunctie aan. Het gaat goed en je brandt er niet doorheen. Nadeel: het gaat erg langzaam.... Je bent heel lang bezig, veeeeel langer dan MIG maar het is wel netjes. Als je goed last trekt het ook niet veel krom, je kunt er natte doeken op leggen.
Heb de dikte van de bierblikjes opgemeten en deze is 0,09mm. Heb op verschillende plaatsen gemeten met een micrometer en het was overal 0,09mm. Dat is de dikte dus.
Succes met je laswerkzaamheden! Altijd leuk om te doen.
@ Hedwig: en een goede docent bij de lasopleidingen. Hij probeert alles uit je te halen wat er in zit. Soms tot verelends toe maar het werkt wel. Tof!
Robert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Cola blikje; hier zit een alu laagje op.
Met 5 Ampère brand er nog een gat in..................lager kan die niet....
Zelfs op de dikke felsnaad schieten de vonken alle kanten uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een leesbril opzetten (of beter een verrootglas) helpt ook Hoewel ik die niet nodig heb, maar lassen gebruik ik een leesbril. Dat scheelt veel. Je ziet het lasbad veel beter.
Groet,
Robert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Heb een Speedglass 9000.... laskap, met leesglas, super!!(Uit Sweden)
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Zo zie je hoe belangrijk het is om een goede leerkracht te treffen.Toen ik een avondcursus lassen heb gevolgd trof ik een leerkracht die niet de minste motivatie had. Het leek alsof hij les gaf aan een hoop jongens die hun broek kwamen verslijten op de schoolbanken in plaats van aan geïnteresseerde volwassenen.Tegen beter weten in heb ik toch de cursus afgewerkt.Jammer maar met een mager resultaat.robertm schreef : @ Hedwig: en een goede docent bij de lasopleidingen. Hij probeert alles uit je te halen wat er in zit. Soms tot verelends toe maar het werkt wel. Tof!
Groeten,Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dwz als ik merk dat de jongens ongemotiveerd raken, of verveeld, of onrustig probeer ik eerst naar mij zelf te kijken.
Vaak reageren ze dan op mijn houding en voor mij een teken om ze enthousiast te maken door het zelf ook te zijn!
En ja soms heb je uitzonderingen
Maar een enthousiaste docent is wel erg belangrijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
en ziedaar: je komt met MIG een heel eind hoor!
(En ik probeer inderdaad niet om hele stukken te lassen hoor, het gaat alle kanten op. Gewoon je tijd nemen en steeds een ander stukje doen...zelfs proplassen moet je ver uitelkaar zetten ivm warmtevervorming!)