Bierblikjes lassen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu nog wat meer aan elkaar en je hebt je eigen biermerk uitlaat gemaakt.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor amperage heb je gebruik en welke draaddikte?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fred,Fred 740 schreef : @Robert zal de blikjes opsparen , nog voorkeur voor een bepaald merk bier of frisdrank blikjes .
Nu nog wat meer aan elkaar en je hebt je eigen biermerk uitlaat gemaakt
Hoeft niet, ik heb genoeg lege blikjes om een uitlaat in elkaar te lassen Ik ben het niet van plan een uitlaat te maken . Het is niet gemakkelijk die bierblikjes te lassen. Vervelende is ook dat aan het lipje om het blik te openen een dikke massaklem zit met dikke kabel. Buiten dat het dun materiaal is, is het goed in positie houden van je werkstuk een probleem. Die blikjes wegen niks.
Cheers,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom, Dank!! Jij herkent het! Het is helemaal niet gemakkelijk. Dit heb ik gelast met TIG. MIG/MAG lukt nooit met zo dun materiaal. Dat gaat niet. MIG/MAG kan tot autoplaatstaal van 0,8mm. Dat gaat goed.whitehorse schreef : Iedereen die wel eens last (ik alleen MIG..) weet dat dit een heel knap staaltje is hoor! BRAVO!
Wat voor amperage heb je gebruik en welke draaddikte?
Instellingen van de TIG laspost:
Stroom max 30A (wel voetpedaal....)
Puls: 25Hz, dutycle ongeveer 30% en verhouding piek/basisstroom ook ongeveer 30%.
Ik schat de gemiddelde stroom op een 8A of zo.
Robert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik ga het morgen ook eens proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tip: als je aan dat flinter dunne materiaal begint, leg je beste de lasstaaf op het blikje en begin met een lage stroom, die je langzaam opschroeft, je lasstaaf te smelten. Van zodra je druppel "pakt" aan de wanden zeg maar, de stroom terug met je voetpedaal en vloei je langzaam de lasnaad verder toe met dippen. Het is wel heel delicaat hoor maar dat merk je vanzelf. Misschien dat bij jou een andere methode werkt. Het is tenslotte allemaal ambacht en werkt voor de 1 anders dan de ander. Deze methode werkte bij mij. Het heeft geen zin het metaal zoals gewoonlijk eerst op te warmen tot een smeltbad en dan te gaan toevoegen want je brandt er heel snel doorheen. Je toevoegmateriaal moet werken als een heatsink zeg maar anders ga je er doorheen. Je boog dus op je gelaste "bulkmateriaal" houden. Dat doe je normaal ook wel maar het is in dit geval iets anders. Ik gebruikte een 2.4mm wolfram electrode (want hij stak er in.. Ik ben lui....) maar een 1.6mm is wellicht beter.
Plaats foto's van je werk!! Leuk! Het gaat je wel lukken na een paar blikjes te hebben verknalt. Proberen!
Succes,
Robert.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik ga eens beginnen met een hele lage freqwentie, en een lage duty cycle.
Foto's volgen!
Snelheid is alles.
Vorig jaar een robot zien lassen, 0,4 mm RVS met 200 Ampère. Maar zo snel als een robot kan geen mens lassen.
Het RVS verkleurde bijna niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stukje vak werk zo!
Mbt alu blikjes.
Engels term is Tin Can . vertind ijzer toch?
Soldeerd ook prima, mocht je dat willen