7 of 2 serie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je een 980
Ok beetje flauw.
Maar merk dat ik toch moeite heb met de vraag terwijl dit nu juist zo'n issue is. Wb vrij en daily ride
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Reken voor de grap eens uit wat het prijsverschil is tussen een nieuwere 940 en een kwalitatief vergelijkbare 740 of 240 (als die uberhaupt bestaat). Tel daarbij op de hoeveelheid extra onderhoud wegens roestvorming, wat de nieuwere 940's niet kennen. En reken dan eens uit hoeveel jaren je wegenbelasting moet besparen om dat prijsverschil terugverdiend te hebben, zelfs met G3 in de auto.
Bij dagelijks gebruik verdien je echt geen drol door oldtimer te gaan rijden. Daar is de regeling overigens ook niet voor bedoeld maar dreigt deze wel aan ten onder te gaan.
En dan hebben we het nog niet over luxe en veiligheid gehad die bij nieuwere auto's beduidend hoger is. Zoals betere ruitontwaseming en dergelijke.
Wil je luxe en veilig en niet al te duur dagelijks heen en weer kachelen, dan koop je een nieuwere 940FK o.i.d. met G3 en dan zeur je niet over de belasting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dít is exact de reden waarom ik ook voor een moderne 940 heb gekozen (ik heb ook een poos zitten kijken naar een 240 o.i.d.). Aanschaf is goedkoper (want geen oldtimer), en ze zijn gewoon minder slecht en rot.jeex schreef : Die oldtimerregeling is voor regulier autogebruik volslagen nonsens.
Reken voor de grap eens uit wat het prijsverschil is tussen een nieuwere 940 en een kwalitatief vergelijkbare 740 of 240 (als die uberhaupt bestaat). Tel daarbij op de hoeveelheid extra onderhoud wegens roestvorming, wat de nieuwere 940's niet kennen. En reken dan eens uit hoeveel jaren je wegenbelasting moet besparen om dat prijsverschil terugverdiend te hebben, zelfs met G3 in de auto.
Bij dagelijks gebruik verdien je echt geen drol door oldtimer te gaan rijden. Daar is de regeling overigens ook niet voor bedoeld maar dreigt deze wel aan ten onder te gaan.
En dan hebben we het nog niet over luxe en veiligheid gehad die bij nieuwere auto's beduidend hoger is. Zoals betere ruitontwaseming en dergelijke.
Wil je luxe en veilig en niet al te duur dagelijks heen en weer kachelen, dan koop je een nieuwere 940FK o.i.d. met G3 en dan zeur je niet over de belasting.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de andere kant, de 940 is inmiddels ook al weer 20 jaar. Nog even en dat wordt ook wel een erg 'oude bak' voor veel dagelijkse kilometers. Maar ach, die rjdt (en vooral zit) toch nog steeds prettiger dan menig modern blik/kunsstof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met andere woorden, koop de auto die je wil hebben/rijden, dan kan je er van genieten. Wil je goedkoop uit zijn, en maakt het je niet uit hoe het er uit ziet en wat het comfort is, koop dan een Dacia ofzo. (heb niets tegen Dacia natuurlijk)
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Groeten, Freek
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar als alles klopt is het zeker geen "dweil" van een auto.
Veel 240's waar je nu in rijdt, zijn helemaal uitgeh**rd, maar dat is achterstallig onderhoud lijkt me.
Een 7/9 serie rijdt meer relaxt, is breder, staat breder op z'n wielen.
Een 200 zit je meer "in", hogere deuren tov de stoelen, een echte Volvo, zoals ik die uit m'n kindertijd herinner.
Zo'n auto, zelf meegemaakt, knooppunt Ridderkerk; Man met Volvo 240, gaat 3x over de kop in de bocht, maar de auto stond weer op z'n wielen.
Wegenwacht erbij, man stond een beetje te knikken op z'n knieën, alles was goed (olie, spiegels, enz)
De man vervolgde z'n weg, op weg naar z'n werk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lekker rijden in een prima oldtimer en ook eens gebruik kunnen maken van een beetje subsidie.
Voor diegen die het nog niet weten, lees even de wetten en regels door en dan pas oordelen. Niet de propaganda media achterna rennen.
Nieuwe auto's zijn ook al belasting vrij te krijgen en vaak lang niet zo goed en betrouwbaar als mijn 740. Dus voor die optie ben ik niet gegaan, daarbij werd mijn 740 automatisch mrb vrij.
Aangezien een aantal lieden het niet konden verkroppen dat Nederlanders in hun oude auto's van 15+ bleven rijden moest er een ontmoedigingsbeleid komen. De sloopregelingen zorgde toch niet voor voldoende sloop van prima auto's. Hoezo milieu, dat is nooit een rede voor de overheid, die lopen nog steeds 30 + jaar achter.
Maar als de 'mrb' vrijstelling komt te vervallen wordt het wel moeilijk als je meerdere oldies hebt staan. Als je dan alle 'nieuwe' kosten gaat meetellen kan zo'n zuinig ding ook heel leuk zijn. Gelukkig hebben ze daar de techniek de laatste tijd wat van verbeterd. Voor de snelweg blijft de 740 voor mij nog de betere keuze.
Zelf heb ik de 2 en de 7 gehad, de 2 vond ik niets.
Qua veiligheid liggen ze niet al te ver uit elkaar, de 2 serie is eigenlijk 'te hard'
De 7 vind ik beter in elkaar zitten en heeft meer comfort, maar de 2 heeft weer zo zijn voordelen in de stad. Ik ben blij dat ik de 2 serie niet meer heb.
Wat betreft de 7 serie, ik wacht 2014 af. Kijk regelmatig op mrktpl en autos24, maar heb nog niet echt een beter alternatief gevonden wat betreft een goede fam.wagen.
Succes met jou keuze ...
- V700 register
- Nieuw lid
-