Electronica vraag niet volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 17:38 #1096060
door V700 register
Electronica vraag niet volvo is gemaakt door V700 register
Het heeft niks met volvo te maken maar wilden het toch ff vragen
Het gaat om het volgende
Mijn tv heeft kuren. Zodra de stroom er af geweest is wil hij niet meer aan. Heel vervelend natuurlijk maar als je de stekker er eentalkeer in en uit doet dan doet hij het weer. Als je de stekker er dan niet meer uit haald dan werkt hij prima. Nu moest gister de stroom er af ivm het vervangen van een schakelaar in huis. Ik heb toen de stekker er wel 200 keer in en uit gedaan voor hij het weer deed.
Nu kun je zeggen je kan beter een nieuwen kopen maar dat vind ik een beetje zonden omdat hij verder gewoon werkt en voor heen was de kwaal niet zo erg maar gister dacht ik dat hij het echt niet meer ging doen. Nu moet helaas de stroom er weer af omdat de schakelaar in de badkamer vervangen moet worden. Helaas zitten ze op de zelfde groep. Wie heeft er een idee om stroom op de tv te laten staan.
Ik dacht zelf ( mischien heel stom darom wil ik het hier ff navragen) om een verlengsnoer van de slaapkamer te trekken en die dan in het stopcontact er bij te doen dan krijg je dus 2 keer vase op het stopcontact en 2keer nul
Maar kan dat kwaad in de 12 wereld niet al zet je 20 draden vanaf de accu naar een lamp het maakt niet uit maar werkt dit ook zo met net spanning of is het een belachelijk idee wat ik ergens ook wel denk verder denk ik dat als het kan ik dan de groep van de slaapkamer uitbrijd met de rest en dat er dan als nog stroom op de hele groep staat die ik uit zet omdat ik hem heb door verbonden. Wie heeft er een idee.
Behalve de kans dat ik hem nu niet meer ga aankrijgen of een nieuwe tv kopen
Alvast bedankt
Grt Thom
Het gaat om het volgende
Mijn tv heeft kuren. Zodra de stroom er af geweest is wil hij niet meer aan. Heel vervelend natuurlijk maar als je de stekker er eentalkeer in en uit doet dan doet hij het weer. Als je de stekker er dan niet meer uit haald dan werkt hij prima. Nu moest gister de stroom er af ivm het vervangen van een schakelaar in huis. Ik heb toen de stekker er wel 200 keer in en uit gedaan voor hij het weer deed.
Nu kun je zeggen je kan beter een nieuwen kopen maar dat vind ik een beetje zonden omdat hij verder gewoon werkt en voor heen was de kwaal niet zo erg maar gister dacht ik dat hij het echt niet meer ging doen. Nu moet helaas de stroom er weer af omdat de schakelaar in de badkamer vervangen moet worden. Helaas zitten ze op de zelfde groep. Wie heeft er een idee om stroom op de tv te laten staan.
Ik dacht zelf ( mischien heel stom darom wil ik het hier ff navragen) om een verlengsnoer van de slaapkamer te trekken en die dan in het stopcontact er bij te doen dan krijg je dus 2 keer vase op het stopcontact en 2keer nul
Maar kan dat kwaad in de 12 wereld niet al zet je 20 draden vanaf de accu naar een lamp het maakt niet uit maar werkt dit ook zo met net spanning of is het een belachelijk idee wat ik ergens ook wel denk verder denk ik dat als het kan ik dan de groep van de slaapkamer uitbrijd met de rest en dat er dan als nog stroom op de hele groep staat die ik uit zet omdat ik hem heb door verbonden. Wie heeft er een idee.
Behalve de kans dat ik hem nu niet meer ga aankrijgen of een nieuwe tv kopen
Alvast bedankt
Grt Thom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 17:42 #1377801
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kortsluiting
1: Grote kans op kortsluiting.2: Ook al zet je de groep uit (je moet bezig met een schakelaar) er blijft overal stroom opstaan!
Je zal en moet de TV toch van stroom afhalen...
Van de TV> Microschakelaar stuk?
Groeten,Gerben
Je zal en moet de TV toch van stroom afhalen...
Van de TV> Microschakelaar stuk?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 18:00 #1377803
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Zo dan, wat 'n houtje touwtje plan zeg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 18:00 #1377804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elco's...
Mogelijk één of meerdere elco's in de voeding van de TV kapot.
Welk merk/type is het?
Welk merk/type is het?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 18:40 #1377811
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De spanning blijft dan via
De spanning blijft dan via dat stopcontact lopen en dus ook naar boven gaan.
In theorie , stopcontact van de muur krijgen zonder draden los te krijgen dan fase en nul goed aansluiten. Van andere groep via krokodillen klemmen. Dan draden van stopcontact los halen en groep uitzetten.
Werking tv: dan ongestoord.
Werking eigen lijf en leden: verstoord of geheels niet meer.
Maw nog al gevaarlijk plan. Wel leuk
Maar ik zou het niet aanraden. Ik zou het zelf gedaan kunnen hebben
Maar inderdaad, misschien iemand in de buurt die tv's kan fixen?
Nieuwe kopen in dit soort gevallen ben ik ook niet zo voor.
Welke plaats woon je dan?
In theorie , stopcontact van de muur krijgen zonder draden los te krijgen dan fase en nul goed aansluiten. Van andere groep via krokodillen klemmen. Dan draden van stopcontact los halen en groep uitzetten.
Werking tv: dan ongestoord.
Werking eigen lijf en leden: verstoord of geheels niet meer.
Maw nog al gevaarlijk plan. Wel leuk
Maar ik zou het niet aanraden. Ik zou het zelf gedaan kunnen hebben
Maar inderdaad, misschien iemand in de buurt die tv's kan fixen?
Nieuwe kopen in dit soort gevallen ben ik ook niet zo voor.
Welke plaats woon je dan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 18:50 #1377813
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kans
Kans van 1 op 2 op kortsluiting zoals Gerben zegt. Bovendien haal je beneden in de meterkast de stroom wel van die groep af maar zet je boven op diezelfde groep wel weer stroom vanaf je slaapkamer. Enige verschil met de groep van badkamer en TV in de meterkast ingeschakeld is dan dat het hendeltje op de automaat naar beneden staat.
Als je pech hebt, staan die twee groepen ook nog op een andere fase en dan heb je poppen helemaal aan het dansen. Dit soort dingen NIET doen.
Wat voor TV is het en hoe oud? Die diepe dingen met zo'n toeter zijn ook nog link ivm de hele hoge spanningen die de condensatoren daarin nog af kunnen geven. Daar in gaan lopen hobbieën zou ik ook niet aanbevelen tenzij je er verstand van hebt.
Als je pech hebt, staan die twee groepen ook nog op een andere fase en dan heb je poppen helemaal aan het dansen. Dit soort dingen NIET doen.
Wat voor TV is het en hoe oud? Die diepe dingen met zo'n toeter zijn ook nog link ivm de hele hoge spanningen die de condensatoren daarin nog af kunnen geven. Daar in gaan lopen hobbieën zou ik ook niet aanbevelen tenzij je er verstand van hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 19:01 #1377815
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weggooien is moeilijk
Maar volgens mij staat een tv in de top drie voor het ontstaan van een binnenbrand (standby stand).
Wat ik zou doen is eerste zelf kijken wat het is, dan eventueel laten maken of weggeven aan een liefhebber die er meer verstand van heeft en hem weer kan gebruiken.
Ik kan en wil niet in je portomonee kijken maar als iets de laatse jaren gezakt is in geld dan is het de televisie wel. Wat ook nog wel eens kan meevallen is het nieuwe energie verbruik maar ja dat is ook weer van de kijkuren afhankelijk. Maar een oude wil nog wel eens wat meer verbruiken (hoeft niet, maar kijk maar even op het plaatje op de tv).
Maar ik ken het gevoel, weggooien voor iets wat het eigenlijk nog doet, en bovenstaande spreekt natuurlijk ook wel tegen dat ik nog in een "oude"volvo rij !.
Groet
Wat ik zou doen is eerste zelf kijken wat het is, dan eventueel laten maken of weggeven aan een liefhebber die er meer verstand van heeft en hem weer kan gebruiken.
Ik kan en wil niet in je portomonee kijken maar als iets de laatse jaren gezakt is in geld dan is het de televisie wel. Wat ook nog wel eens kan meevallen is het nieuwe energie verbruik maar ja dat is ook weer van de kijkuren afhankelijk. Maar een oude wil nog wel eens wat meer verbruiken (hoeft niet, maar kijk maar even op het plaatje op de tv).
Maar ik ken het gevoel, weggooien voor iets wat het eigenlijk nog doet, en bovenstaande spreekt natuurlijk ook wel tegen dat ik nog in een "oude"volvo rij !.
Groet
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 19:47 #1377821
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nog één keer de stroom eraf.....
Koop zo'n UPS No-break blok, prik deze in het stopcontact, je TV in het blok.
Dan kan je uren zonder stroom zitten, maar de TV blijft "stand-by".
Bovendien is tie gelijk beschermd tegen bilksem inslag.
Dan kan je uren zonder stroom zitten, maar de TV blijft "stand-by".
Bovendien is tie gelijk beschermd tegen bilksem inslag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 20:05 #1377825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedant voor alle reacties
bedant voor alle reacties tot zo ver
het type van de tv is JVC lt 32a61su.
Zo te zien is het niet verstandig om de sroom uit de slaapkamer te halen. Ik denk dat ik hem weer los haal en dan hopen dat hij nog aan wil en anders kijken of hij nog te repareren is.
het type van de tv is JVC lt 32a61su.
Zo te zien is het niet verstandig om de sroom uit de slaapkamer te halen. Ik denk dat ik hem weer los haal en dan hopen dat hij nog aan wil en anders kijken of hij nog te repareren is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2013 20:30 #1377827
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfde probleem?
Moderators: Jerry Stam