twingo vs 945
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Hoi Andre,struis schreef : ZWeedse pitten; H4 100/165 Watt,
Normaal & niet hinderlijk lichtbeeld, veel zien!
Kan dit zonder problemen met a) reflector en b) dat metalen relais in de relaisbak? Dat is tot nu toe voor mij de reden geweest om die pitten niet te kopen.
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Tussendoor ook even Xenon gehad, ik was op m'n hoede, dus met veel aandacht gemonteerd.
Toch niet zo probleemloos. Gewoon weer halogeen lampen gemonteerd.
NB op m'n KTM heb ik het ook zitten (Xenon), geeft ook nogal es problemen.
Maar daar laat ik het erop zitten.
-Geeft lekker irritant licht, dan zien ze je tenminste.......
-laag stroomverbruik, klein dynamo-tje, de rest van de verlichting is om die reden Led-verlichting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Starten en vrijwel direct hierna 14,2 volt boord-spanning.
DWZ geen aanslag op de accu capaciteit.
met bovengenoemde moet ik me zeker aansluiten. aantal jaar geleden nieuwe koplampen op de 740 van pa gezet, dit is echt een verandering.Daarna ook op mijn 940 andere gezet, echt er gaat s'avonds een wereld voor je open .henk 940LPT schreef : Qua verlichting zouden nieuwe reflectoren en koplampglazen nog wel wat verbetering kunnen brengen. Denk dat dat na (bijna) 9 ton ook niet meer in fabrieksstaat is. .
ook 100/80 watt versies gebruikt wat kort werkt omdat de reflector er zeer hard door slijt. org glazen zijn me erdoor kapot gegaan, imi's blijven wel heel.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom rij ik vaak 4000 toeren op de snelweg, blijft ie zo mooi vol
Ik heb ivm Xenon wel hoogte verstelling gemonteerd op mijn koplampen, ik wil andere niet tot last zijn. Behalve als ze het verdienen.
Voor de puristen onder ons, nadeel van Xenon is dat je 3 lampen in je koplamp hebt.
Wil je die alle drie op Xenon, dan wordt het wat duur.
Groot licht is nu best lelijk als je mijn auto aan ziet komen.
Groot Xenon en gele schijnwerpertjes erbij.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Gewoon je H3-tjes (grootlicht) ook vervangen door Xenon. Geeft lekker veel licht. Mistlamp heeft niet zo veel zin, als je hem als mistlamp wilt blijven gebruiken. Daar heb ik nu blauwe lampjes (ik meen halogeen) in zitten met blauwe buitenkant. Zie je van buiten niks van (vanwege het geribbelde glas) en het geeft licht dat minder geel is dan gewone witte lampen. Maar nog wel geel.
H3 Xenon is minder duur dan Bi-Xenon H4 trouwens. Omdat het lampje op zich eenvoudiger is.
Ik heb aardig wat probleempjes gehad met m'n Xenon (waarvan er een aantal te danken waren aan de inbouwer), maar ik ben blij dat het er nu weer op zit. M'n auto heeft trouwens (standaard) niveaumaten.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als alles in orde is, is dit al bij net boven het stationaire toerental.