twingo vs 945
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu ben ik van een wat bovengewichtig postuur en ook na anderhalf uur zit de stoel niet echt lekker. Maar het is te harden en ook mijn 945 stoelen voorkomen niet dat ik na een uur even wat ledematen moet losgooien, meestal in combinatie met koffie. Nadeel van de twingo: geen bekerhouders.
Enorm voordeel van de twingo (eerste serie, eerste revisie) zijn de schijnwerpers. Niet te vergelijken met de carbid lantaarns van de BG; soms had ik het idee dat ik groot licht op had maar als ik die aandeed voelde ik me een bediener van het vliegtuigafweergeschut.
Qua beenruimte is de twingo uiteraard beperkter maar de dames (1,75 en 1,68) klaagden nauwelijks alhoewel ik na anderhalf uur me wel begon te irriteren aan de knieen van mijn oudste
Waar de volvo op scoorde was het windgeruis en de kwalitiet van de top 2000 weergave: Ongetwijfeld het resultaat van het "verheerlijkte" linnen schuifdak en de ingebouwde radio/speakers. TZT maar nieuwe speakers proberen in te bouwen. En de handleiding lezen, want bass/treble zal er ook nog wel op zitten.
Ander nadeel is het roeren in een bak met tandwielen: Ik hoefde dat niet te vaak te doen maar is "enig" verschil tussen die overgebleven 120 paarden van de tank versus de 40,45 van de twingeling.
Wat me niet lekker zat is de kreukelzone, helemaal niet op de weg Apeldoorn-Ede, omdat we eerder deze week een topic hadden waarin die weg genoemd werd. Maar de strakke wegligging (nog zo'n voordeel), uiteraard de beheerste rijstijl (lees: volvo bejaard, type pijp roker en beige trui) van de nuchtere chauffeur en geluk brachten ons veilig in Bennekom.
Al met al: doe mij de volvo maar. Liefst met betere lampen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens is "groot" rijden niet altijd goed. In iets kleins denk ik dat je meer bewust bent waarmee je op stap bent. En daarom verwacht ik dat je iets beter zult uitkijken en op anderen letten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens heb ik steeds vaker het idee dat de originele onderdelen stukken beter waren dan de vervangers, ongeacht of er OEM, volvo of huismerk op staat. Dingen die twaalf jaar meegingen moeten na een paar jaar vervangen worden. De bobine leek dus niet de boosdoener, de kabels uit 2009 waarschijnlijk wel. Had ik maar meer naar de forum-leden geluisterd, maar ja, nu wel een nieuwe bobine maar nog steeds een vonkie van niets... Nou ja, die zijn besteld, net als de rotor en de verdelerkap zodat het nieuwe jaar begonnen wordt met een verse ontsteking.
Aan de andere kant: beter de volvo een goede ontsteking dan ik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goede tip, dank je! En schoonmaken bij het tanken scheelt inderdaad, daarom probeer ik het elke keer te doen. Binnenkort komt hier weer een emmer met water en anti-vries te staan. En een wissertje natuurlijk.RVL schreef : Daar kom ik vandaan! Enfin die peertjes van de 945 komen echt beter tot hun recht als je (voorzichtig) de reflectoren en de binnenkant van het glas reinigt. Niet te hard poetsen op de chroomlaag want die veeg je er zo af. Ik heb het gedaan met LCD scherm reiniger die ik toevallig had staan. Resultaat verbluffend.
Mijn Lief is Bennekomse, het bedrijf van mijn vader stond tot ergens in de jaren 80 in Bennekom en nu woont mijn schoonmoeder er. Dus ja, ik kom er vaak. Mooie plaats!
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar875.000 en alweer meer.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Als je nu een keertje in het weekeinde weer naar Utrecht komt, bouwen we xenon 4300k zo in dat het er ook zo weer uit kan. Kun je het een tijdje proberen en als je het niks vindt, is het er ook zo weer uit. En ja heb ik net op mijn winterbak ook gedaan, want met die standaardlampen zie je weinig vergeleken met moderne auto's. Kunnen we evt ook gelijk nieuwe koplampglazen monteren. Maakt ook nogal een verschil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk aanbod, waarvoor dank!