Stil op de spoorwegovergang

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2012 13:11 #1376171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet leuk zoiets
Nu viel bij mij vandaag ook de auto weer uit... Al was dat op een iets minder vervelende plek, maar nog steeds vervelend genoeg; de drukke doorgaande weg door Helmond. Starten ging vandaag prima ( eerder van de week wat startproblemen ). Na een paar keer doorstarten kon ik weer verder rijden. Reed met normale snelheid en gasdosering toen opeens dus de kerstverlichting aanging en de auto enkel doorrolde op zijn massatraagheid. Binnenkort toch maar eens verdelerkap ( incluis hallsensor ) vervangen en de BDP-sensor vervangen, evenals de brandstofpomp onder de stoel. Maar ik heb gelukkig geen spoorwegovergangen op de meeste routes. Brrr, wat een vervelend iets. Heb er al vaak genoeg nare verhalen over gehoord.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2012 08:28 #1376295 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Vervolg
Gisteren het witte brandstofrelais achter de asbak (wel even het sigarenaansteker bakje erboven verwijderd, hoef ik geen Houdini uit te hangen) vervangen want die had ik nog liggen in volvo zakje van 2009 Made in Hungary? Vanochtend koude start, stukkie rijden en weer een hikje, de spoorwegovergang maar even vermeden dit keer en op de oprit met een zuidwesterstorm (wat een prutweer) als gezelschap, de BDP sensor gelokaliseerd en gelost. De engineer die de positie van het boutje heeft verzonnen moeten ze voor straf alle BDP sensor laten demonteren in Nederland het komende jaar, hij mag hopen dat ie lange armen heeft... maar OK hij kwam los en gelijk zag ik dat de kabel aan de onderkant bij de sensor open lag en de sensor zelf een grote zwarte bagger was. Schoongemaakt en met isolatietape verbonden for the time being. Natuurlijk heb ik bij Carlo een nieuwe besteld die er morgen ingaat want ik weet zeker dat de BDP de boosdoener is want een tweede koude start en ritje viel mij gelijk op dat het hikje verdwenen was en de motor veel beter oppikte in toeren maar ik blijf niet doorrijden met zo'n opgelapte BDP sensor.
Update: Maandag j.l.
Wind was gaan liggen en de regen even opgehouden. Snel de BDP kabel eruit en de nieuwe van Carlo erin (org. Volvo) Kwam ook de caterventilatie tegen die ik ook maar gelijk heb schoongemaakt. Het kunststof pikkie afgebroken maar ik had nog een reserve liggen. Het lijkt wel of de motor niet loopt, zo rustig en stabiel heb ik hem zelden gehad. Vacuumslangetjes van de CC er af gerukt tijdens de actie maar goed dat is zo verholpen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2012 19:45 #1376504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic trots
Ries kerel ik ben trots op je!
Tom.

Moderators: Jerry Stam